Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
thommytt

Bladproblemen Outdoor In Mijn Boom

Recommended Posts

Dag mede-kweker,

Ik heb 3 stuks outdoor in de tuin staan, niet in volle grond maar toch zijn ze al een dikke 2 meter hoog en dat terwijl ze getopt zijn.

Nu heb ik ze ontkiemt en in lightmix gezet. Nadat ze een tijdje in llightmix hebben gestaan zijn ze over gepot naar allmix.

Ik geef 1 á 2 keer per week groeivoeding mee van BAC en meet geen ec of ph aangezien ik altijd goede ervaring had bij BAC bio bij het niet ( willen ) meten van de ph en ec.

 

Ik heb ze verduisterd 2 weken terug om ze de bloei in te laten schieten en dat is goed gelukt. Nu geef ik bloeivoeding van BAC mee en 1x per 2 weken sannies bacto en zodra de bloei gaat doorzetten ga ik hier nog pk booster van BAC aan toevoegen.

 

Helaas heb ik een (voedings)probleem. Ik denk dat het een voedingstekort is maar durf het niet met zekerheid te zeggen dus voor ik de voeding ga verhogen wil ik graag horen wat jullie er over te zeggen hebben.

 

Sommige grote bladeren beginnen een beetje gelig te worden en zoals je ziet zijn er ook wat bladpunten verbrand ( de randjes ) en zijn uitgedroogd en je kan ze versnipperen.

 

Zitten ook wat mongolenblaadjes bij. of dit gewoon de bladeren zijn of een voedingstekort ( wellicht kalium ) of dat eht gewoon een mongolenblaadje is durf ik niet te zeggen.

 

Iemand die mij kan adviseren ??

Foto's uiteraard bijgevoegd.

gallery_11089_19514_1160237.jpg

gallery_11089_19514_124794.jpg

gallery_11089_19514_750313.jpg

 

gallery_11089_19514_1229898.jpg

gallery_11089_19514_21761.jpggallery_11089_19514_1928903.jpg

gallery_11089_19514_21761.jpg

Greets,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft wel wat weg van een virus. Of misschien overbewatering.

 

Denk dat het niet aan te weinig voeding ligt. Twee keer per week zou opzich genoeg moeten zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gok dat ze teveel water hebben gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx voor de comments guys!

Teveel water lijkt mij niet aangezien ze 1x per dag 12 liter krijgen en de volgende dag is het dan ook echt weer, als het mooi weer is geweest, aangezien de aarde dan echt droog aan voelt. Is ook echt 1 grote bak met wortels.

 

Ok nu het volgende. Ze gaan echt met de dag zwaar hard achteruit. bladeren worden geel en sterven langzaam af. Heb behoorlijke tijd indoor gedraaid dus weet best wel het e.e.a. van deze dames. Ik begin nou toch erg te twijfelen of er ergens een blokkade zit, wellicht stikstof tekort of magnesium of juist een voedingsoverschot aangezien ze ook in bemeste aarde staan. Wie of wie kan mij helpen. Heb dus gewaterd eergister zonder voeding erbij en een dag later zag het uit zoals op de foto. Bladeren beginnen ook echt al van de stammetjes af te vallen.

 

Zit er erg aan te denken om ze gewoon een volle dosis groei en een volle dosis bloei mee te geven om te kijken of het dan zal verminderen. Is dat het geval dat is het toch echt een voedingstekort en zal ik drastisch moeten gaan bij voeden!

Heb nog even een aantal foto's bijgevoegd zodat jullie kunnen zien hoe snel het nu gaat met de vergeling. Op deze manierblijven er geen fanleaves meer over.. Gekke is dat de kleine bladeren een stuk minder vergelen. Bloei zit er al lekker in trouwens.

Thnx voor de tips alvast.

 

gallery_11089_19514_1111092.jpg

 

gallery_11089_19514_2779919.jpg

 

gallery_11089_19514_2462152.jpg

Edited by thommytt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb in mindere mate ook dit probleem (gehad). Ik dacht ook eerst aan een vorm van voedingstekort. Zelf kwam ik tot conclusie dat mijn plant last had van een te kleine pot nadat ik tegelijkertijd overvoedings signalen kreeg toen ik extra voeding toevoegde (rootbound). Inmiddels over gepot en zijn bij mij de klachten niet meer toegenomen.

 

Mogelijk geeft dit nog een andere kijk op de zaak. Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx apk. Nu je het zegt zou het best wel eens kunnen idd. Hiervoor heeft hij in een kleinere pot gestaan en werder sommige bladeren ook al geel en toen overgepot naar een grotere. Helaas zal ik het maar moeten afwachten aangezien ik hem niet nog eens kan overpotten naar een grotere pot. heb de bak gevuld met wat extra aarde tot aan de randen. Misschien dat dat ietsje zal helpen. We zulle het zien!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit er aan te denken om de wortels wat te snoeien, nieuwe aarde erbij te doen zodat ze weer wat ruimte heeft om wortels te schieten in de hoop dat de vergeling stopt. Vind dit wel erg riskant moet ik zeggen🙈

Iemand hier ervaring mee?

Kwam de volgende link tegen..

https://www.cnnbs.nl/wortels-snoeien-bij-moederplanten/

Edited by thommytt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom kan je niet overpotten naar een grotere pot? Is wel een uitdaging met zo'n grote plant maar niet onhaalbaar. Ik ben geen expert maar het knippen van wortels klinkt nou niet echt als een goed idee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt erop dat ie gewoon honger heeft, zo'n boom lust wel wat meer als 2 x per week. Die all-mix heeft ze al lang leeg gevreten.

Topdressen met wormenmest en lavameel, of npk korrels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...