Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Globetrotter

Toppen Na Drogen Heel Donkergroen En Niet Heel Mooi. Wat Gaat Mis.....?

Recommended Posts

Beste vrienden,

 

Maat van me heeft een amnesia afgebloeid. Deze is niet zo mooi gelukt. Nu sta ik op het punt om zelf weer na een lange stop te beginnen maar weet dat ik in het verleden last had van hetzelfde probleem. Mijn wiet zag er vaak exact net zo uit als zijn wiet. De toppen waren wel mooi, echter als alles gedroogd en klaar was kwam de kleur toch wel twee tinten donkerder groen vertoont, beetje bruinig hier en daar. Anders dan de amnees wat je haalt in de sjop.

 

Het ziet er gewoon een beetje uit als oude wiet, terwijl het net een paar dgn klaar is met drogen. Als ik het nu rook ben ik ook niet echt blown away. De smaak is ok, maar niet scherp en wordt minder stoned.

 

Wat gaat hier mis. Dit is de Amnesia Haze. Hoe krijg je die lichtgroene toppen met suiker ipv donkergroene toppen met donkere suiker.

 

gallery_21392_19230_2174325.jpg

 

 

Waar denken jullie dat het hierin scheelt? Is dit voeding, stress, ziekte, hebben ze misschien wat te lang gestaan?

 

Hoor graag jullie mening zodat ik dit kan voorkomen als ik zo ga beginnen :-)

 

Globetrotter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er idd niet uit, hoe is dit geknipt?

 

Mooiste wiet krijg je nog altijd door de takken los te knippen, met de hand het grote blad eraf trekken en dan de hele takken op de kop te hangen. Eerste 4 dagen ventilator zo instellen dat ie niet op de topjes staat maar ze wel wind vangen temp op 22 en afzuiger goed laten lopen. Na die vier dagen afzuiger langzamer en temp naar 18 - 20 en zodra de blaadjes van de topjes sroog aanvoelen losknippen van de takken en met een klein schaartje droog knippen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meestal knipt hij het gewoon met de schaar de toppen eraf, vervolgens gaan ze in zo'n draaimolen met een hendel erboven. Daarna gaan ze in van die standaard rekjes (die witte plasic met netje) en dan droogt ie het of in het hok met afzuiger, geen idee of daar een fan in staat, zal even vragen en wat de temp is.

 

Maar jij denkt dat het voornamelijk in het droogproces zit?? Met die molen knippen zou toch niet aan de kwaliteit afdoen? of toch wel? Ik dacht alleen dat het je een paar gram extra kost.

 

Hier ook wat foto's van deze planten in hun laatste weken en ook een foto van hoe de toppen eruit zagen vlak na het knippen. Misschien valt hier al iets op...zien ze er niet ook al 'te' donker uit als ze nat nog nat zijn?

 

gallery_21392_19230_7192828.png

 

gallery_21392_19230_1899773.png

 

gallery_21392_19230_3138873.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met de hand knippen, probleem opgelost.

Draaimolens horen op de kermis.....

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch raar dan dat mijn wiet niet donker wordt van de draaimolen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom.... ik ken ook aardig wat mensen die kweken en met die molens werken en hun toppen zijn niet zo donker, ook als ze nat zijn scheelt het al wat heb ik het idee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu jullie toch aan het beoordelen zijn.

Deze is net geknipt.

Mijn toppen hangen in een doos aan een paperclip.

In het donker maar heb verder geen afzuiging of ventilatie.

Hoop dat het toch goed komt al ruikt het wel wat muf en naar hooi.

Schijnt zo te horen maar toch ben ik er niet gerust op.

 

gallery_47441_19369_1360855.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom.... ik ken ook aardig wat mensen die kweken en met die molens werken en hun toppen zijn niet zo donker, ook als ze nat zijn scheelt het al wat heb ik het idee.

Behalve de hoofd toppen gaat alles kleiner dan formaat golfbal bij mij nat in de Tumble Trimmer en ik heb nog nooit klachten gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zal dat het zijn. Je knipt dus gewoon met de hand. En doet de kleinere toppen met machine.

 

 

Dit is typisch machine geknipte wiet.

 

Dit is trouwens wel heel extreem

Edited by Boefje030

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan het niet zijn dat ie het overgerijpt heeft gewoon? Hoe ziet zoiets eruit? Dit soortje amnees zou 9 wkn moeten maar hij heeft ze 11.5 wk laten zitten hoor ik net. Geen idee waarom. Kan dat een rol gespeeld hebben? Ze zien er volgens mij wel gezond uit op de foto's. Die foto's zijn al genomen eind wk 9, ze gingen pas 2.5 wk later om.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er idd uit alsof ie te lang heeft gestaan, smaak is wel goed zeg je??

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoelang heeft het drogen in totaal geduurd ?

want als je te snel droogt bijft het ook donker omdat het bladgroen dan niet besterft .

:vape:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie losgeknapte zaadhulsjes in de linkertop.? Of is dit wat anders ziet er onsmakelijk uit...

Excuus maar..

Dit ziet eruit als een vies chemies bewerkt export Wtje zoals ik ze hier wel eens aangeboden krijg door de buitenlandse nederlanders :P of dat volk in woonwagens xD

Vaak dippen ze die shit in de pk ofzo heb ik ze horen zeggen of in de suikerwater, of Sprite om gewicht te pakken...Bastards ook !!!!!

Dit is lelijke handel raak je moeilijk kwijt en wie het koopt komt met klachten terug of gezeik. Behalve Polen die kennen het van huis en zijn er dol op "freaks"

 

Ook hoor ik over olie in de knipmachine voor de mesjes scherp te houden of de W er makkelijker uit te krijgen?

Dat lijkt me ook verkleuring te geven en gewichts toename..

anyways lijkt nergens op zowieso vaag verhaal 9weker 11.5 week laten staan, zie ook nergens in je verhaal een droogtijd staan..

Wel goed van je dat je dit wilt voorkomen denk dat je gewoon alles niet moet doen wat je kameraad wel deed :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Medicalgrower

 

Ik snap je gedachte helemaal, maar dat is het m juist. Ik ken deze gast goed en ik weet exact hoe hij kweekt, het vreemde is dat hij een volledig biologische kweker is. Hij richt zich enorm op het bodemleven, gaat los op wormen etc. Doet helemaal niks, maar dan ook niks chemisch. Hij zuurt zelfs zijn water niet af omdat dat bij een biologische kweek niet hoeft zegt ie (heb dat ook ergens gelezen op het forum trouwens) . Dit is niet gedipt in suikerwater of wat dan ook, daar is deze gast juist tegen. Het verschil tussen ons is juist dat ik degene ben die niet biologisch kweekt en alles meet en afmix. Het komt dus echt ergens anders door, maar wat. Ook kan ik met 100% zekerheid zeggen dat er geen olie's en dat soort shit gebruikt worden tijdens het knippen. Dit is een eerlijke en gezonde kweker. En daarom ben ik juist zo verbaasd met deze uitkomst (en hij ook)

 

@Macerror

Wat betreft drogen en droogtijd. As we speak zit het nog te drogen. Hij is gisteren pas klaar met knippen en hij begon een klein week geleden met de eerste planten om te hakken. Hij heeft gewoon de toppen op een krant (hij had een theorie dat dag goed absobeert) laten drogen in een donkere kweektent met afzuiging.

Theoretisch zijn de planten dus pas een dag of 5 a 6 aan het drogen en een gedeelte nog veel korter (omdat hun droogproces gisteren begon bijv)

 

Nu is er absoluut geen haast om snel te drogen, absoluut niet, hij heeft alle tijd. Maar na een dag of 5 a 6 waren de eerste toppen al knakdroog , dus we hebben dat even apart genomen en getest. Rest droogt as we speak gewoon verder :-) Zodra alles goed droog is, is hij van plan om ze nog een tijdje open potten te stoppen voor wat betere smaak etc. dus alles met de beste intenties, alleen lijkt het me niet dat over 2 wkn het opeens een lichtere kleur krijgt en er mooier uit gaat zien. Kan hij iets beter doen in het droog proces, is het misschien te snel gedroogd?

 

@PABLO

Yoah, moet zeggen dat ik misschien eerst daarin iets te enthousiast was eerder. Hoewel hij redelijk smaakt, proef ik toch een rare bijsmaak waar ik nog niet echt de vinger op kan leggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet r niet echt smakelijk uit.. drogen op een krant vind k trouwens onzin t vocht hoeft niet geabsorbeerd te worden. T wordt gewoon opgenomen door de lucht.

 

T drogen is wel in t donker gebeurt ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

op een krant?!?!?!?!

Wiet gedroogd op een NRC is mij wat te scherp op de keel.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk eerlijk gezegd dat hij de soort gewoon te lang heeft laten staan en alle trichomen volledig amber heeft laten worden.

 

btw, beter op een open ondergrond laten drogen zoals een droognet, geen krant, dit is ruk en zorgen voor wat afzuiging / verse lucht rondom de toppen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat dit zaadplanten zijn dus niet de original amnaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

knip regelmatig met machines, dit krijg je als je olijfolie erin gaat gooien zodat het minder plakt

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor alle input. Heb het doorgegeven. Denk dat het een combi is van te lang laten staan en een te vochtige ruimte. Hij zei dat zijn LV rond de 50-60% zat tegen het eind.

 

Er is geen olie gebruikt tijdens het knippen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

te lang laten staan, heeft er, denk ik, niets mee te maken, tenzij je een wietje hebt van 80 % amber-trichoom. :innocent:

zoek het in te snel drogen, en te lang in een te hoge lv drogen.

en is het in het donker gebeurt, onder de lampen drogen krijg je ook zo'n mooi kleurtje

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

knip regelmatig met machines, dit krijg je als je olijfolie erin gaat gooien zodat het minder plakt

Ik sluit me hier bij aan, olijf of sla olie om de tumble te smeren krijg je deze donkere kleur van vaker gezien, draai d'r maar is een dikke pure van en steek hem aan zal je ziet dat die in brand vliegt en er zwarte rook van af komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het een combinatie is van factoren. Te lang laten staan, dus te ver doorgebloeid in combinatie met niet optimaal drogen. En wat iemand anders ook al zei, wellicht het soort Amnesia. Er zijn ondertussen zo ontzettend veel soorten/genetica op de markt, een goed eindproduct begint bij kwalitatief goed zaad.

 

Persoonlijk zou ik een aantal (Amnesia) soorten aanschaffen en deze in één kweek proberen. Je kunt dan heel goed vergelijken.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...