Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Buyuk

Advies; Soort Zaad, Merk Voor Sog Methode

Recommended Posts

Hallo ervaren kwekers en beginners :)

 

Ik ben al zeker meer dan een jaar bezig met info lezen om de beste uit te halen van mijn eerste kweek.

Ondertussen heb ik al een en ander aangeschaft zoals:

Kind led K5 750

Mammooth lite 120x120x200

Ventilatie met dimmer + Filter (merk en vermogen even niet bij de hand)

3x secret jardin Paal fans

PH meter

Analoge tijdklok

Plagron light mix voor de eerste 2 weken

Plagron badmix

25 Potten 24cm*24cm (11L)

 

Alleen zit ik met de meest belangrijke, namelijk wat voor zaad moet ik aanschaffen?

Op de site van een breeder kan ik heel veel verschillende zaadjes kiezen waarvan ik ook veel filters kan gebruiken op bloeitijd moeilijkheidsgraad en al, maar ik wil toch advies van ervaren kwekers.

 

Nou komt mijn vraag:

Ik wil in mijn kleine tentje kweken met SOG methode, het liefst een zaad soort voor beginners blijkbaar Indica, een soort dat niet egt breed word ivm SOG methode, en graag veel opbrengst levert.

 

Ik vraag misschien veel, maar ik vertrouw op de kennis en ervaring van de forum leden hier onder ons :)

 

Heel erg bedankt voor alle adviezen alvast !!

Edited by Buyuk Hilmi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik draai momenteel rondje van Bubblegun & AK Noobproof planten ideaal voor de SOG methode.

Weinig onderhoud nodig en kan goed tegen temp schommelingen stressbestand dus ...

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk weer een nieuwe beginner met eigen kweek.

Ben erg tevreden over mijn White Russian (zie outdoor kweekverslagen)

Kan goed tegen schimmels en verschillende ziektes.

Makkelijk te kweken voor een beginner en het thc percentage is erg hoog (geloof 27%)

Bovendien wordt ie niet erg groot dus goed te doen voor jou SOG methode.

Zaadjes besteld op wietzaadjes.nl daar kun je ook goed aanvinken wat je nou precies wil.

Zodat jou ideale zaadje over blijft.

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk weer een nieuwe beginner met eigen kweek.

Ben erg tevreden over mijn White Russian (zie outdoor kweekverslagen)

Kan goed tegen schimmels en verschillende ziektes.

Makkelijk te kweken voor een beginner en het thc percentage is erg hoog (geloof 27%)

Bovendien wordt ie niet erg groot dus goed te doen voor jou SOG methode.

Zaadjes besteld op wietzaadjes.nl daar kun je ook goed aanvinken wat je nou precies wil.

Zodat jou ideale zaadje over blijft.

Succes

 

Heel erg bedankt voor de reactie's. Ik heb ook zitten kijken bij wietzaadjes.nl alleen kom ik er nog steeds niet uit omdat ze gewoon veelste veel aanbieden. Medicalgrow, van welke merk heb jij jou Bubblegum ?

 

Shark byte van welke merk is jou White Russian zaadjes ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijne is van Spliffseeds niks te klagen over hun.

 

Check me kweekverslag voor de Bubblegun

http://www.wietforum.nl/topic/123410-nl-zomer-hitte-14-aks-bubblegun-spliffseeds/page__fromsearch__1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijne was van het merk lowlife seeds.

 

Zou toch kijken naar zaden voor beginners en die goed bestand zijn tegen ziektes en schimmels.

Eventuele begginers fouten die je ongetwijfeld gaat maken worden zo opgevangen door de plant.

Moeilijker kan altijd nog in een eventuele volgende kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beginners geven advies aan beginners.....

 

Mijne was van het merk lowlife seeds.

 

Zou toch kijken naar zaden voor beginners en die goed bestand zijn tegen ziektes en schimmels.

Eventuele begginers fouten die je ongetwijfeld gaat maken worden zo opgevangen door de plant.

Moeilijker kan altijd nog in een eventuele volgende kweek.

 

Hij gaat in een tent kweken , niet buiten!!!

En als een plant bestand is tegen ziekten en schimmels gaat ie nog gewoon dood als je hem te weinig/veel water geeft of over/ondervoed, dat vangt de plant niet op hoor.....

 

Dus je antwoord slaat als een lul op een drumstel!

 

 

 

Knal er gewoon wat in en gaan met die banaan, al doende leert men.

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijne is van Spliffseeds niks te klagen over hun.

 

Check me kweekverslag voor de Bubblegun

http://www.wietforum...__fromsearch__1

 

Bedankt voor de link, ik zal gelijk een kijkje nemen

 

Mijne was van het merk lowlife seeds.

 

Zou toch kijken naar zaden voor beginners en die goed bestand zijn tegen ziektes en schimmels.

Eventuele begginers fouten die je ongetwijfeld gaat maken worden zo opgevangen door de plant.

Moeilijker kan altijd nog in een eventuele volgende kweek.

 

Ik ben inderdaad op zoen naar zaad voor beginners, ik las namelijk dat indica soorten wel over het algemeen steviger en minder gevoelig zijn vergeleken met Sativa soorten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beginners geven advies aan beginners.....

 

Mijne was van het merk lowlife seeds.

 

Zou toch kijken naar zaden voor beginners en die goed bestand zijn tegen ziektes en schimmels.

Eventuele begginers fouten die je ongetwijfeld gaat maken worden zo opgevangen door de plant.

Moeilijker kan altijd nog in een eventuele volgende kweek.

 

Hij gaat in een tent kweken , niet buiten!!!

En als een plant bestand is tegen ziekten en schimmels gaat ie nog gewoon dood als je hem te weinig/veel water geeft of over/ondervoed, dat vangt de plant niet op hoor.....

 

Dus je antwoord slaat als een lul op een drumstel!

 

 

 

Knal er gewoon wat in en gaan met die banaan, al doende leert men.

 

Hey, leuk dat je ook gelijk een reactie plaatst.

Ik wil inderdaad zomaar wat gaan proberen om later van mijn fouten te leren, alleen kosten van 25 zaadjes lopen al gelijk boven de €100 uit. Ik wil zo min mogelijk extra problemen krijgen zoals te hoge of brede planten ivm verkeerde merk of soort zaadjes terwijl ik nog een beginner ben en al tevreden zou moeten zijn met goed water geven :)

 

Ik zit nu te kijken naar de volgende:

Critical - Royal queen seeds

Jack Herer - Bulldog seeds

Bubblegum XL - Royal queen seeds

 

en natuurlijk de adviezen die ik hier boven heb gekregen, alleen weet ik natuurlijk niet of ze wel geschikt zijn voor de SOG.

Edited by Buyuk Hilmi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een SOG werkt eigenlijk het beste met stekken en een indica soortje.

Stekken omdat die allemaal ongeveer dezelfde hoogte worden, indica zodat ze niet teveel strekken.

 

Het zal met zaad ook wel gaan maar dan zal het niet allemaal dezelfde hoogte worden (toppen in de lamp en toppen er ver vanaf ;) ), en op tijd schakelen naar 12/12, niet te vroeg en niet te laat....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een SOG werkt eigenlijk het beste met stekken en een indica soortje.

Stekken omdat die allemaal ongeveer dezelfde hoogte worden, indica zodat ze niet teveel strekken.

 

Het zal met zaad ook wel gaan maar dan zal het niet allemaal dezelfde hoogte worden (toppen in de lamp en toppen er ver vanaf ;) ), en op tijd schakelen naar 12/12, niet te vroeg en niet te laat....

 

Dus liever met stekken en Indica soorten, Heb je ook een voorbeeld om voor een Indica soort te kiezen ?

Ik las dat ik maximum 2 weken op 18/6 moest houden en daarna overschakelen naar 12/12.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De keuze is reuze!! Gebruik google eens zou ik zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beginners geven advies aan beginners.....

 

Mijne was van het merk lowlife seeds.

 

Zou toch kijken naar zaden voor beginners en die goed bestand zijn tegen ziektes en schimmels.

Eventuele begginers fouten die je ongetwijfeld gaat maken worden zo opgevangen door de plant.

Moeilijker kan altijd nog in een eventuele volgende kweek.

 

Hij gaat in een tent kweken , niet buiten!!!

En als een plant bestand is tegen ziekten en schimmels gaat ie nog gewoon dood als je hem te weinig/veel water geeft of over/ondervoed, dat vangt de plant niet op hoor.....

 

Dus je antwoord slaat als een lul op een drumstel!

 

 

 

Knal er gewoon wat in en gaan met die banaan, al doende leert men.

 

Voor zover ik weet is White Russian anders prima binnen te kweken.

En een makkelijke plant voor beginners.

Wat betreft water geef ik je gelijk maar das met elke plant die je geen water geeft.

White Russian kan in ieder geval beter tegen een voedings overschot/verpotten/te veel/weinig aan water

Maar dat kan natuurlijk ook als een lul op een drumstel slaan??

Dr geeft in ieder geval iemand antwoord op dit toch al dooie forum.

Bovendien helpt al dat negatieve commentaar niet echt om nieuwe members te houden op dit forum.

Probeer gewoon advies te geven en het is aan hem wat ie ermee doet.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

alle soorten advies is voor mij welkom :)

ik kom er gewoon niet uit omdat er op internet veelste veel te vinden is, en dit maakt voor mij heel lastig.

Maar met dit topic ben ik er tog achtergekomen dat stekken blijkbaar beter is dan kweken vanuit zaad als je voor SOG gaat.

 

de rest is even zoeken naar stekkenboeren :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles is prima binnen te kweken.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sog uit zaad is drama if you ask me...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, voor sog is belangrijk dat alle planten gelijk op gaan, zaadplanten zit meestal behoorlijk verschil in wat betreft ontwikkeling en opbouw. Je kunt voor sog veel beter met stekken werken, die zijn allen gelijk, als ze van dezelfde moederplant komen. Zodoende kun je veel beter een mooi egaal veldje krijgen (een zee van groen).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt toch een voorkeur op het gebied van geur/smaak/uitwerking ?

Eigenlijk heb ik voor mijn eerste kweek helemaal geen voorkeur, behalve dat het zo makkelijk mogelijk moet worden :)

 

Ja, voor sog is belangrijk dat alle planten gelijk op gaan, zaadplanten zit meestal behoorlijk verschil in wat betreft ontwikkeling en opbouw. Je kunt voor sog veel beter met stekken werken, die zijn allen gelijk, als ze van dezelfde moederplant komen. Zodoende kun je veel beter een mooi egaal veldje krijgen (een zee van groen).

 

Na de meerdere reacties ben ik ook van mening om voor stekken te gaan, ik was helemaal gefocust om te kweken met zaad dat ik alvast grond van plagron lightmix 2 weken en badmix voor de rest van de cyclus heb aangeschaft omdat ik niet wou rommelen met voeding geven (of zo min mogelijk)

 

hoe zit het met stekken, kan het op de zelfde manier wat ik van plan was... of moet ik dit keer wel voeding gaan gebruiken ?

Edited by Buyuk Hilmi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen ervaring met aarde, maar weet wel dat stekken voeding nodig hebben, of er in lightmix voldoende zit weet ik niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaadplanten zijn niet moeilijker dan stekken; het zijn net zaadplanten die tegen een stootje kunnen.

Vaak zit je wel met verschillende voedingsbehoeftes aangezien de ene plant meer eet dan de andere.

 

... plagron lightmix 2 weken en badmix voor de rest van de cyclus heb aangeschaft omdat ik niet wou rommelen met voeding geven (of zo min mogelijk)

 

Myco's en buffertabletten heb je nodig. Deze duw je bij aanvang van je kweekje de grond; start bloeiweek 03 minimaal bijvoeden en vanaf dan moet je eigenlijk veel geduld hebben ;)

 

EDIT: Alhoewel, heb gelezen dat myco's niet zo van guano houden. Volgens mij moet die batmix wel voldoende voor de gehele kweek.

Ik zou deze wel mengen met wat lightmix want die batmix lijkt me zwaar gevoed te zijn voor jonge plantjes.

Edited by Crimson Fart

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus wat ik begrijp is of ik nou zaad laat ontkiemen of begin met stekken is het altijd verstandig om buffertabletten te gebruiken ?

En tot wanneer spreken we over jonge planten ?

 

Kunnen jullie even controleren of dit correct is;

Ik zal starten met stek/zaad in een 0,55 L met lightmix plagron + Buffertabletten

Na 2/3 weken overpotten in 11L pot met Badmix plagron gemixt met lightmix

Start bloeiweek 3 minimaal bijvoeden

 

Heb ik het goed begrepen? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiemen doe ik enkel in zaai/stekgrond

->Hier blijven ze in tot ze voldoende wortels laten zien onderaan het voorgroeipotje (=0.5l)

 

Vervolgens overpotten in eindmedium, in jouw geval light + batmix. In welke verhouding heb ik geen idee van..

Hier kan je eventueel wat buffertabs bijgooien maar denk dat die batmix voldoende gevoed is voor een gehele kweek;

Beter een lichter gevoede grond dan omgekeerd.

 

 

Zoek eens in het archief naar kweekjes op batmix; ongetwijfeld zijn er wel een paar degelijke verslagen te vinden.

Op die manier kan je eventuele probs voor zijn ;)

Edited by Crimson Fart

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop niet voor je dat je een badmix hebt :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop niet voor je dat je een badmix hebt :likken:

Badmix is een nieuw huismerk :dribble:

 

Wat voor advies geven jullie voor het soort dat ik moet kweken in een SOG ?

Liever een Indica omdat ze makkelijker te kweken zijn en blijkbaar niet te breed worden, Dus zat ik te kijken naar Critical van RQS... een optie ?

 

Trouwens is toppen verstandig als je gaat voor een SOG ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...