Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kolski

3 X Skunk Planten Uit Gefeminiseerd Zaad - Bloeien Nog Niet

Recommended Posts

Hallo Allemaal,

 

Aaangenaam, ik ben kolski, al sinds jaar en dag.

 

Ik bendeze topic begonnen om de volgende reden:

 

Dit is de eerste keer dat ik dit serieus doe: Ik heb dit jaar drie gefeminiseerde skunk #1 planten van een gerenommeerd bedrijf . Ik heb deze halverwege maart laten ontkiemen en de eerste 1,5 maand heb ik ze binnen gehouden, achter het raam. Tijdens de warme periode in mei heb ik ze buiten gezet, zonder problemen. Ik heb 1 plant getopt en twee planten de hoogte in laten gaan. Dit is zeer voorspoedig verlopen. De getopte versie is een dikke 1,50 hoog terwijl de niet getopte versies een kop groter zijn dan ik en ik ben 1,90 m. Een dikke 2 meter dus.

 

Echter, het is nu 1 augustus en er zijn amper sporen van bloei te bekennen. Wel een paar vruchtbeginsel haartjes hier en daar, maar dat is al een maand zo en dat worden er niet meer. Voor de groei heb ik bijgevoed met Canna Vega en toen ik verleden maand de vruchtbeginsels ontdekte ben ik gestopt met de Vega en overgestapt op Canna Flores.

 

De planten zien er volgens mij gezond uit, maar ontwikkelen dus geen bloei. Ik heb wat links naar foto's hieronder bijgevoegd .

Kan ik hier iets aan doen? Of is het gewoon het tekort aan zon van de laatste maand? Het zijn immers planten die het het best doen bij een Mediteraan klimaat.

 

Any tips?

 

Ik hoor ze graag!

gallery_47627_19513_116031.jpg

gallery_47627_19513_12934.jpg

gallery_47627_19513_41598.jpg

gallery_47627_19513_104676.jpg

 

gallery_47627_19513_169983.jpg

Edited by kolski

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als eerste, eventjes netjes voorstellen aub in het wie is wie gedeelte ;)

 

Als 2de gebruik de galerij van het forum, ik kan niet inzoomen op de link :)

 

En als laatste het lijkt me eerder het aantal licht-uren dat je plantjes belet van in bloei te schieten... nog een weekje of 2 geduld

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als eerste, eventjes netjes voorstellen aub in het wie is wie gedeelte ;)

 

Oeps... will do!

 

Als 2de gebruik de galerij van het forum, ik kan niet inzoomen op de link :)

 

Even zoeken waar dat zit

 

En als laatste het lijkt me eerder het aantal licht-uren dat je plantjes belet van in bloei te schieten... nog een weekje of 2 geduld

 

Dat geeft de burger moed!

 

Dank je!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als eerste, eventjes netjes voorstellen aub in het wie is wie gedeelte ;)

 

done

 

Als 2de gebruik de galerij van het forum, ik kan niet inzoomen op de link :)

 

done

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echte Skunk gaat pas vanaf begin september bloeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buiten in de volle zon bloeit mijn early skunk nog niet, als het de naam een beetje eer aan zou moeten doen had ik verwacht eerder te zijn dan skunk #1.

Geduld en hopen op een hele mooie herfst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Per 25 september heb je buiten pas een 12/12 cyclus waarna ze gaan (af)bloeien.

 

Al zijn er geloof ik genoeg trucjes om de bloei eerder te laten starten (verduisteren bijv.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haze begint pas eind september met bloeien, Skunk veel eerder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga denk ik maar verduisteren.... want er is nog steeds geen teken van bloei te ontdekken.

 

Maar gaat het echt om de 12/12 cyclus? Volgens mij beginnen de meeste planten te bloeien als een nacht langer dan 8 uur donker uur is.

Edited by kolski

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zitten momenteel op 15u licht/dag

 

Voor op je vraag te antwoorden:

http://www.wietforum.nl/topic/123434-planten-verduisteren/page__view__findpost__p__1470888

 

Eventueel zouden 3dagen complete duisternis ook kunnen helpen rondrond deze tijd van het jaar (nog nooit zelf getest) geloof dat ik dat ergens van een Hawaiiaan gelezen had

Edited by alkaline

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...