Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Cammie

Complete Kweektent Advies Gevraagd

Recommended Posts

Hai mede forumleden :-) ,

Ik wil graag een serieus advies mbt een complete kweektent van een kenner.

Niet een advies dat zelf bouwen beter is etc.,dat heb ik elders al gelezen ,maar ik kan en ga het niet zelf bouwen ,punt.

Adviezen elders zijn gericht op grote oogst ivm geld verdienen en dat is niet mijn behoefte,dus ook geen verwijzingen daarnaar ajb..

Ik heb tot nog toe enkel op mijn balkon drie hoog achter plantjes gehad en dit jaar weer voor de zoveelste keer

een heel geringe oogst door beestjes (vanuit een boom mineervlieg e.d.) , door de aantasting moest ik dan voortijdig oogsten wilde ik niet alle drie de plantjes kwijtraken.

Ik wil alleen kweken voor eigen gebruik van medicinale wietolie (op basis van indica wiet) en heb daar jaarlijks 240 gram wiet voor nodig.

Ik wil dus graag gaan sparen voor een luchtdichte,geluidsdichte kweektent compleet,welke is in die categorie de beste voor mijn gebruik/behoefte ? Ik lees het graag :book: :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het voor jou het handigst om in 1 keer 240 gram te hebben of mag t ook in etappes? Ik ken het proces mbt maken van olie niet dus vandaar. Het is wel belangrijk om hier bij voorbaat een beslissing in te nemen want dat gaat heel bepalend zijn. Wil je t in 1 keer ga dan voor een 400 watt lamp met bijbehorende afzuiger en filter en tent, zo niet dan kan het ook met een 150 watt CFL lamp en ook de rest kleiner. Ik heb een moedertentje staan van 0,6x0,6x1,6, dat werkt prima met zo'n 150 lampje. Wordt ook nauwelijks warm.

Maar om een zinniger antwoord te kunnen geven is t handig om te weten: hoe snel wil je t hebben en zijn er beperkingen qua ruimte (incl hoogte)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Complete kweektent .... tsja je wilt niet horen dat dat niet fijn werkt..dus zeg k t maar niet..

 

240 gr wiet per jaar is wat je nodig hebt..

 

Aangezien je niets hebt aan een luchtdichte tent en al het andere al gauw teveel investering wordt voor 240 gr per jaar zou k gewoon een lekker wietje kopen..

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind t ook erg veel gedoe en risico voor zo weinig wiet.

Kweken is ook niet goedkoop en makkelijk, voordat je n beetje knap werkende installatie hebt staan ben je ook enkele honderden euros verder.

Kan je beter ff voorzichtig rondneuzen naar n locale kweker, en kijken of je daar n berg knipafval/b-keuze wiet van kan overnemen oid.

Heb jij je olie, zonder al t gedoe en risicos van t kweken.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

tjah... rollingstoned verkoopt van die kant en klaar kasten.

maar trek je portemonnee maar

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laten we beginnen met wat is het budget? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er van uitgaand dat je gemiddeld zo'n 6 euro per gram betaald kom je met 240gram per jaar toch uit op 1440 EU. Voor 3-400 EU heb je al een complete "low-budget" tent waar je elke 2,5 maanden toch MINSTENS 50-75 gram kan behalen (bij bijv een 100watt hps of 200 watt ledd). Dus het is zeker wel rendabel!

 

En wie weet ga je het zoals velen wel leuk vinden en kan je gaandeweg upgraden :)

 

Sta er echter wel bij stil dat je dagelijks even wat tijd aan je plantjes zal moeten besteden... je kan niet zomaar een weekje op vakantie:p

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het om het geld gaat zou ik zeggen waarom niet? Zelf kweken is altijd goedkoper en leuker en je weet wat je gebruikt, zelf je soort bepalen enzovoort...

 

Gewoon kant en klaar tentje kopen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

1440 euro voor 2.5 onsjes hoeveel wil je er hebben ?

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...