Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
sjit_smoker

Eerste Plantje White Widow (Igrowcan)

Recommended Posts

Al meer dan 10jaar blow ik maar nooit eerder heb ik een eigen plantje gekweekt.

Een paar weken geleden kriebelde het zo hard dat ik er toch maar eens aan zou beginnen.

Ik nam me voor om het bij 1plant te houden, en deze op mijn terrasje groot te brengen. Ik ben namelijk een belg en ik hou me wel graag een beetje aan de wetgeving.. kwestie van me niet onnodig druk of paranoïde te maken.

 

Na een kort gesprekje in de smartshop kwam ik buiten met de 'igrowcan', dit is een mooi blik met daarin potgrond, een kokospad, voeding en 2 zaadjes (naar keuze). Ik koos voor 2 gefeminiseerde autoflower white widow zaadjes (van royal queen seeds). Dit voor een mooie €20. De relatief lage prijs was erg motiverend, ik vertelde mezelf dat moest ik er maar 2-3gram afhalen.. dan nog was het een leuk probeersel en had ik in principe de centjes al terug met de huidige shopprijzen.

 

Ik probeer even een lang verhaal zo kort mogelijk te maken:

 

 

Dag 1-3: geen enkel leven te bespeuren, en eigenlijk had ik er zelf weinig hoop in, omdat ik niet zo veel positiefs hoorde over de growcan.

 

dag 4 tot week 3: Het plantje liet de eerste tekenen van leven te tonen. Vanaf nu begon ik er weer 100% voor te gaan, met satestokjes er dergelijke zorgde ik er voor dat de plant mooi recht zou gaan groeien en dergelijke. Telkens als ik van mijn werk kwam was ik ZEER benieuwd of er weer vooruitgang te zien was. Tot die dag heeft de plant binnen voor het venster gestaan;

gallery_5443_19511_557564.jpeg

gallery_5443_19511_404272.jpeg

 

Week 4: Het leek me een goed plan om de plant te verpotten om haar toch wat meer potentieel te geven. Deze week heeft de plant nof steed binnen voor het raam gestaan. de eerste dagen na het verpotten is de groei even stil gevallen,

gallery_5443_19511_273614.jpeggallery_5443_19511_229587.jpeg

 

week 5: De plant krijgt de eerste rechtstreekse zonnestralen, vanaf nu gaat ze het Terrras op, Het is erg duidelijk dat ze nu weer erg veel zin heeft om te groeien.

 

Week 6: In deze week ben ik van dinsdag tot en met vrijdag niet thuis geweest, uit veiligheid besloot ik de kamer deze dagen terug binnen te zetten. Voor ik vertrok gaf ik nog voldoende water en voeding. Bij het terug komen zag de plant er nog zeer stevig uit, maar ik zag wel witte stipjes op enkele bladeren, Ik ben meteen beginnen googelen en het leek mij dat de plant geen last had van spint of meeldauw, het zouden tekenen kunnen zijn van een over/onder voeding. Geen stress dus

gallery_5443_19511_25529.jpg

 

Week 7: Mijn flesje groeivoeding begint op te geraken, zo beland ik opnieuw in de smartshop en kom ik thuis met enkele tabletten 'vertafort' , dit is bloeivoeding, want mijn plant was net in de bloei gegaan.

 

Week 8: Daar zijn we nu in , de plant krijgt al een tijdje bloeivoeding en dit geeft een duidelijk effect.

gallery_5443_19511_19463.jpg

gallery_5443_19511_19610.jpg

gallery_5443_19511_25401.jpg

 

 

Nu post ik dit hier nu pas omdat het me toch handig lijkt om feedback te krijgen.

Zo vraag ik jullie graag even wat jullie denken van de witte vlekjes op de bladeren.

En stel ik me enorm de vraag wanneer ik stop met de bloeivoeding.. Ja oke 2weken voor ik oogst.. maar wanneer gaat dat zijn ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meeldauw:

meeldauw-bestrijden-informatie-wiet-planten.jpg

 

Spint:

20130807_131615.jpg

 

Trips:

trips.jpg

 

Ik gok die 3e.

Buiten wonen beestjes, er is iets aan te doen maar ik zou er niets aan doen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo even een korte update.

 

Bij nader inzien denk ik Rabarbaar mij een correct antwoord heeft gegeven ivm het bladprobleem (3de verklaring) ik heb er niets aan gedaan en de plant ziet er nog gezond uit.

 

Ik heb nu enkele weken groeivoeding gegeven en ik heb besloten er nu 2weken mee te stoppen en dan te oogsten, mijn gevoel zegt dat dit correct is.

 

Daarna komt het drogen nog... Ik woon namelijk in een klein appartementje en ik wil hier geen 'geurhinder' creëren, daarom heb ik eens nagedacht.

 

IK besefte dat ik eigenlijk een zolder heb (deze is niet bewoonbaar maar wel ruim en toegankelijk via zo'n trapluik. Aangezien deze zolder niet bewoond is is hij wel stoffig (en het stof weghalen is vrijwel onmogelijk), Met stoffig bedoel ik dat er heel wat stof op de grond ligt enzo , maar er zweeft niet echt wat rond. Daarom kwam ik met het idee van mijn 'droogdoos' (foto hier onder) Om het vallend stof toch te minimaliseren, Graag jullie mening en feedback.

 

gallery_5443_19511_1959.jpg

 

Tenslotte nog een foto van mijn hoofdtop

 

gallery_5443_19511_7481.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Sjit Smoker,

 

Leuk om je verslagje te lezen!

 

Ik denk ook dat de witte vlekjes trips zijn. Ik heb er zelf namelijk ook last van gehad met mijn buitenkweek.

Hier de link: http://www.wietforum.nl/topic/123502-eerste-kweek-3-x-quick-one-auto/

Ik heb mijn plantjes en de tent behandeld met "knoflook-water" en dat heeft goed gewerkt. Ik heb gewoon een flinke lading verse knoflook gekookt in twee liter water, dit af laten koelen en vervolgens met een plantenspuit op de planten aangebracht. Vaarwel trips!

 

Je drooghokje ziet er prima uit vind ik.

Hoe warm kan het worden op je zolder?

Te warm is namelijk niet goed tijdens het droogproces, want dan kunnen ze te snel drogen en dat is niet de bedoeling.

 

Keep up the good work!

 

Groeten! :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...