Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

rock fever

1X Critical Jack Herer Auto, 1X Og Kush Auto

Recommended Posts

Hey iedereen,

 

Dit jaar kriebelde m'n vingers toch wel een beetje dus heb ik besloten om nog een keer te kweken. Het wordt een balkon/terras kweek. Bij echt slecht weer( overvloedige regen, storm,...) zet ik ze natuurlijk binnen en 's nachts ook, toch als ze klein zijn. Het is al een jaar of tien geleden dat ik nog eens een serieuze poging ondernomen heb om te kweken. Gezien de locatie van de platen hou ik ze graag compact en klein dus opteerde ik voor autoflowers.

De Critical x Jack Herer Auto is van Delicious Seeds, en de OG Kush is van het huismerk van de online winkel. De OG Kush heb ik pas enkele dagen later laten ontkiemen maar die kiemde echt supersnel, en kwam ook snel boven de grond piepen.

Op zonnige dagen kunnen ze heel de dag zon hebben, enkel in de late avond niet. Ze zijn rond de 15de juli gezaaid. In het begin zijn ze beiden wat gestrekt. Het was niet zo'n goed weer hier dus stonden ze nog voor het raam. Nu lijken de internodes wel dichter bij elkaar te blijven en de laatste dagen maken ze een spurtje qua groei. Hieronder voeg ik foto's toe:).

Ben wel eens benieuwd naar hoe goed deze dames het gaan doen. Ze lijken wel een bladprobleem te hebben. Ik detecteer geen beestjes op de plantjes. Kan iemand me misschien meer vertellen?

 

Deze foto's zijn van 22 juli:

gallery_5204_7095_3390251.jpg

 

gallery_5204_7095_1281326.jpg

 

Hieronder zie je hoe ze er gisteren uitzagen. Je kan zo ook de bladprobleempjes zien.

 

Critical x Jack Herer Auto

gallery_5204_7095_1744545.jpg

 

Og Kush

gallery_5204_7095_1565508.jpg

 

Zoals je ziet heeft de OG ook een misvorming bij het laatste gevormde blaadje maar m"n vraag draait dus rond de vlekjes op de bladeren, de mutatie ben ik me van bewust:), hopelijk maar een enkel blad.

 

Ik upload om de paar dagen wel wat foto's om te laten zien hoe het staat:), wish me luck :P.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zozo jij ben er vroeg bij!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo stonden ze er gisteren bij:

 

Critical Jack

gallery_5204_7095_1015092.jpg

 

Og Kush

gallery_5204_7095_2217980.jpg

 

Ik merk wel dat ze nu echt wel iedere dag sneller beginnen te groeien. Als er dan ook nog voldoende zon is gaan ze lekker. De Jack Herer vertoont al witte haartjes, na een vijftiental dagen. Ik heb lang niet meer gekweekt, maar toen ik de laatste keer autoflowers had kwamen die nooit zo snel tot bloei:P. Spijtig dat ze de eerste dagen wel hard gestrekt zijn, maar dat lijkt nu ook opgelost te geraken. De internodes volgen elkaar snel op.

 

Pablo, het zijn autoflowers dus zo laat ben ik toch niet:p? 't Is mijn eerste kweek sinds jaren dus de hoeveelheid doet er weinig toe. Wil effe alles opfrissen. En als je ziet wat een gram wiet tegenwoordig in de coffeeshop kost dan ben ik al tevreden met 5 gram per plant :D.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nouja ik heb mijn buiten autoflowerts al om en als je bedenkt dat je vanaf mei al had kunnen beginnen is t toch best laat ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo stonden ze er gisteren bij:

 

Jack Herer:

gallery_5204_7095_2142245.jpg

 

Og Kush:

gallery_5204_7095_2662130.jpg

 

Dit zijn ze samen, in zij aanzicht:

gallery_5204_7095_166225.jpg

 

En de bloei bij de Jack:

gallery_5204_7095_1576108.jpg

 

Ze groeien nu echt wel hard, was vandaag hele dag werken en er is veel verschil. Hopelijk maken ze nog enkele zijtakken voor ze stoppen met groeien, maar ik veronderstel dat ze nog wel 1-2 weken doorgroeien. Tips nog altijd welkom.

 

Ja, ze zijn waarschijnlijk wel teveel gestrekt;).

 

Btw, ik hou de aarde aan de droge kant. Zolang als het plantje er fit bij gaat giet ik weinig. Doe ik dat goed zo? Ik geef iedere dag een beetje, op het einde van de dag is de grond wel vrij droog, ook als ik er mijn vinger insteek. Of kan te weinig water de groei hard vertragen?

Edited by rock fever

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zowel teveel als te weinig water is nadelig.

Al stimuleert een iets drogere aarde de aanmaak van worteltjes :P

 

Maar zou iets meer water geven denk ik zo.

 

Staan ze altijd achter het raam of mogen ze ook buitenspelen?

Edited by alkaline

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij goed weer mogen ze ook buiten spelen;). Mijn terras heeft praktisch van 's morgens vroeg tot 's avonds zon, enkel de late avond zon niet. Nu staan ze bijvoorbeeld buiten in de volle zon, licht briesje en 25 graden:p. Bij harde wind en regen zet ik ze wel binnen.

 

Ik zal ze wat meer geven, heb alleen een beetje moeite met dat in te schatten. Wanneer is genoeg:p?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bladeren gaan tegen de avond weer een beetje hangen, maar misschien ben ik te snel ongerust? Het is niet dat ze echt doorhangen, maar de punten richten zich wel naar onder en niet naar boven.

 

Verder beginnen de kiemblaadjes en de eerste etage bij de OG kush te vergelen en verdorren. Zit ik dan toch al met een voedingstekort? Lijkt me sterk dat zo'n plantje na minder dan een maand al al de voeding uit 10 liter potgrond gehaald heeft?

 

Voor de rest doen ze het goed hoor; topvorming komt op gang, vooral bij de Jack. Ik post later nog wel foto's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No stress, na een lange dag fier rechtopstaan zijn ze beetje moe en hebbe ze nood aan een "dutje"

 

(Als ze de volgende dag weer terug rechtopstaan niets aan de hand :D )

 

Dat van de afstervende lobjes is redelijk normaal na een tijdje, die hebben hun werk nu eenmaal gedaan in de beginfase.

 

Ben wel benieuwd naar de foto's, neem nog wel eens een kijkje :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo staan ze er nu bij (Jack links, OG rechts):

gallery_5204_7095_1087326.jpg

 

 

 

Vind het best wel goed gaan. Tuurlijk hadden ze beter minder gestrekt geweest etc, maar het is meer een plezierkweekje dan voor een serieuze opbrengst dus maakt me niet zoveel uit. Heb ik er veel baat bij als ik de planten wat low stress geef? En dan bedoel ik de plant met een touwtje ombuigen zodat de sheuten die uit de internodes groeien meer licht krijgen. Maakt dit veel verschil voor de opbrengst? En zoja, kan ik nylon touw gebruiken of gaat dit de stengel beschadigen?

 

De bladprobleempjes bij de OG, zolang het niet overslaat naar de andere bladeren ga ik me er niet druk in maken.

gallery_5204_7095_408733.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo zien jullie ze ook eens met flits by night:D.

 

gallery_5204_7095_4926341.jpg

 

Iemand toevallig wat info over dat ombuigen? Ik heb er wel over gelezen op het internet, maar ik weet alleen niet of het nù nog nut heeft om te doen?

 

Ik ben van plan om ze tijdens de bloei wel een beetje voeding bij te geven. Voeding voor tomaat/paprika. Maar naar verluid heeft een autoflower niet zoveel nodig? Ik wil het eigenlijk gewoon geven voor vollere toppen te krijgen. Of zijn ze beter af zonder die extra voeding? Hoe lang gaat nieuwe potgrond mee voordat die uitgeput is van voeding :P ?

 

Edit: wat met roze korrels:p? Zijn die misschien bruikbaar en beter te doseren dan die vloeibare voeding?

 

Ik ben misschien van plan om de Blueberry auto ook nog te planten, kan dat nu nog of wordt het echt wel laat?

Edited by rock fever
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Updateje:

 

Ze zijn nu beiden een maand oud ongeveer, en de witte haartjes beginnen nu echt wel in snel tempo te vermeerderen. Bij de Jack zijn er op de onderste etage ook twee witte haartjes, maar die worden al bruin, is dit een probleem? Eind september is nog 6 weken, ik hoop ze rond die periode te kunnen oogsten. Vooralsnog valt de geur best mee, hopelijk wordt die niet te erg want dan worden ze door de vriendin naar buiten verbannen:P.

 

Kan iemand me trouwens vertellen of de plantjes die je hier onder ziet het behoorlijk hebben gedaan op die maand tijd? Of is er veel ruimte voor verbetering? Ook iemand die me wat raad kan geven ivm de voedingsvragen die ik in de post hierboven stelde? Alvast bedankt!;)

 

gallery_5204_7095_4159924.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze willen buitenspelen ^_^

 

er is natuurlijk altijd ruimte voor verbetering :D ,

 

zou me niet al te veel zorgen maken om een bruine pistel :P

 

weet niet of roze korrel zo'n goed idee is, ecostyle heeft leuke poedertjes (vinassekali , bloedmeel en beendermeel) die je meer "op maat" kan gebruiken als je niet zo voor flessen voeding bent.

 

en welke potgrond heb je gebruikt ?

 

je zou in theorie heel het jaar door kunnen plant voor je raam :likken: als je niet inzit met een sterk verminderde oogst en als ze niet naar buiten worden verbannen door de geur ;)

 

het is een beetje alles door elkaar beantwoord, hoop dat je er iets mee bent :icecream:

Edited by alkaline

Share this post


Link to post
Share on other sites

buiten zetten = meer licht, niet?

 

gaat niet snel, maar ze zitte nu in begin van de bloei, dat gaat zo hard niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik was misschien onduidelijk. Overdag komen ze buiten, maar ik zet ze 's nachts liever binnen, maar als ze erg gaan geuren dan mogen ze ook dan niet meer binnen denk ik:P.

 

Ik ga ze gewoon een beetje van die vloeibare tomatenvoeding geven. Maar autoflowers hebben niet zoveel nodig toch? Misschien de helft van de aanbevolen dosis proberen. Ik geef de plantjes nu om de 3 dagen water, ongeveer. Dan krijgen ze 200-300 ml al naargelang hoe droog ze staan en hoe warm het geweest is. Is dit veel/weinig? Ze staan er wel heel de dag fit bij dus dan zit ik wel goed waarschijnlijk?

 

Het aantal toppen gaat beperkt zijn dus ik wil ze wel graag zo kwalitatief mogelijk, dus geen schrale topjes:p.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan niet meer editen maar was nog een vraag vergeten te beantwoorden.

 

Alkaline, ik heb gewoon universele potgrond gekocht bij de tuinwinkel. Ik denk niet dat al die voeding nu al uit de grond kan zijn, wel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een updateje:

 

De jack

gallery_5204_7095_3000505.jpg

 

En de Og Kush

gallery_5204_7095_2048227.jpg

 

Vooral de Jack Herrer begint nu echt mooie topjes te maken, en zowel die als de bladeren er rond worden stilaan frosty:p. Qua geur vallen ze alle twee mee tot nu. Je ruikt het wel, maar vaag. Mensen die het niet kennen zou het niet opvallen. Enige tips om mooie volle toppen te krijgen? Ik maak morgen overdag ook nog een foto van de planten in hun geheel. Ze zijn best nog hard gegroeid, maar nu zijn ze wel gestopt denk ik.

 

Als ik 5g van iedere plant haal ben ik al blij. Drooggewicht wel te verstaan;). Hopelijk meer maar ik ga hiervan uit.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker veel zon vandaag dus staan ze buiten te genieten natuurlijk.

 

gallery_5204_7095_2812597.jpg

 

De OG kush lijkt hier veel groter dan de Jack, maar dat komt door het perspectief denk ik:P . Ze is wel hoger dan de Jack, maar niet zoveel als lijkt op de foto;).

 

Bij de OG blijven de onderste grote bladeren vergelen en langzaam afsterven. Is dit gewoon door ouderdom? Het zijn alleen de grote die afsterven, de bladeren op de takjes die uit dezelfde internode beginnen hebben geen last van vergeling of afsterven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een tropisch weer vandaag :P. Te heet voor mij maar de plantjes lijken het wel te waarderen. Ik gooi er nog even wat foto's tegen aan om het ideale weer te vieren. Heb ze vandaag ook wat tomatenvoeding gegeven, goed voor de vruchtvorming hoop ik ;).

 

Het tweevingerige blad op de Jack:p

gallery_5204_7095_1481497.jpg

 

Gebeurt dit wel meer? De meeste van deze plant haar bladeren hebben trouwens maar 3 vingers. Bij de OG Kush bijna allemaal 5 of 7.

 

De OG Kush

gallery_5204_7095_778078.jpg

 

De Critical Jack

gallery_5204_7095_702595.jpg

 

 

Close up hoofdtop van de Jack

gallery_5204_7095_2206818.jpg

 

Ik merk wel dat de toppen groeien. Uiteindelijk vind ik dat deze plantjes het niet zo slecht doen. 15 juli boven de grond en nu al deze topjes:). Maar ik loop misschien gewoon achter qua kennis over de huidige generatie autoflowers tov 5 jaar geleden:P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je ziet wel vaker vage mutaties bij de autoflowers, maar het kan ook stress zijn. Met wat meer lichturen en een net iets groter potje waren ze waarschijnlijk wel wat vrolijker geweest, beetje voeding kunnen ze nu idd wel gebruiken. Ondanks alle vooruitgang, 1 ding wat autoflowers over het algemeen wel zijn blijven doen is snel wegrotten als het rotweer wordt, beetje hopen dat het zulk mooi weer blijft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik verplaats ze wel regelmatig om ze zoveel mogelijk zonlicht te geven, geeft dat ze ook stress? Misschien zijn volgende bladproblemen dan ook een gevolg daar van?

 

Bij de Jack Herer ziet het er zo uit, heb al wel gegoogled maar twijfel toch nog, iemand die zekerheid kan bieden over wat dit is?

gallery_5204_7095_2134258.jpg

 

Bij de OG lijkt het meer dat ze gewoon afsterven:

gallery_5204_7095_1383984.jpg

 

Het gaat voornamelijk om de grote bladeren die op de stam zitten en het werkt zich, lijkt me, van onder naar boven. Ook enkele kleinere blaadjes lijken er nu last van te krijgen, maar de bladeren in/rond de toppen blijven gespaard en gewoon mooi groen. Opzich maakt het mij niet zoveel uit dat ze wat bladeren verliezen. Dan is er meer licht voor de toppen, maar er moet natuurlijk wel voldoende overblijven om energie te leveren :P . Ze moeten als ik goed zit toch tot eind september staan minstens dus ik hoop dat het niet te erg wordt. Als er iemand me zo snel mogelijk kan helpen zou ik dat ten zeerste appreciëren.

 

Hier nog een fotootje van de hoofdtop van de Jack Herer:

gallery_5204_7095_2714374.jpg

 

En van de OG kush, die lijkt een groeispurt te hebben qua toppen:P :

gallery_5204_7095_1510324.jpg

 

Morgen misschien bij mooi weer nog een foto van de dames, in full ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Rock Fever,

 

Leuk om je verslagje te lezen.

 

Ik heb geen idee wat de aanslag op je bladeren kan zijn (ben geen ervaren kweker), maar het continu verplaatsen van je planten is sowieso niet goed voor ze.

Waarom laat je ze niet gewoon buiten staan? Kan geen kwaad toch?

 

Interessant om je te volgen, aangezien ik rond dezelfde tijd mijn autoflower buitenkweek ben begonnen als jij!

Mocht je willen vergelijken, hier de link: http://www.wietforum.nl/topic/123502-eerste-kweek-3-x-quick-one-auto/

 

Ik volg je graag, dus ga zo door en blijf je updates plaatsen. Ben benieuwd!

 

Groeten! :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zet ze 's nachts liever binnen ivm met lagere temperaturen. Bovendien is het zéér winderig om mijn balkon en ik laat ze ook liever niet verrassen door regen als ik slaap;).

 

Die bruine kleine vlekjes waren er eigenlijk heel snel aanwezig, al een weekje nadat ze boven waren, misschien is het ook een mutatie? Ik maak me meer zorgen om de OG kush omdat die bladeren ook werkelijk verdorren en afvallen. Bij de Jack krijgen ze wel meer en meer bruine vlekjes maar vooralsnog blijven ze wel aan de plant en in leven:P.

 

Ik check zo je verslag even HitsfromtheBong;).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zet ze 's nachts liever binnen ivm met lagere temperaturen. Bovendien is het zéér winderig om mijn balkon en ik laat ze ook liever niet verrassen door regen als ik slaap;).

 

Die bruine kleine vlekjes waren er eigenlijk heel snel aanwezig, al een weekje nadat ze boven waren, misschien is het ook een mutatie? Ik maak me meer zorgen om de OG kush omdat die bladeren ook werkelijk verdorren en afvallen. Bij de Jack krijgen ze wel meer en meer bruine vlekjes maar vooralsnog blijven ze wel aan de plant en in leven:P.

 

Ik check zo je verslag even HitsfromtheBong;).

 

Mijn plantjes hebben nog geen last gehad van de "koude" nachten, maar als het zo ontzettend hard waait moet je daar wel voorzichtig mee zijn inderdaad.

Kun je ze niet goed ondersteunen o.i.d.?

Een regenbuitje zouden buitenplanten wel tegen moeten kunnen. Het maakt ze alleen maar sterker ;) .

En buienradar is trouwens ook mijn grootste vriend haha!

 

Succes amigo, ik hou je in de gaten. Ben erg benieuwd naar de opbrengst!

 

Groeten! :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik kweekte vroeger guerilla dus ik weet wel dat koudere nachten niet persee schadelijk zijn, maar mijn idee is toch dat een constante aangename temperatuur ze beter helpt. Of dat hoop ik toch voor de topvorming;).

 

Regen wil ik vooral vermijden vanwege toprot. De plantjes zijn maar 50 cm en 65cm dus wil zo weinig mogelijk verspilling;).

 

Anyways, ik houd jullie op de hoogte. Mocht er nog iemand me raad kunnen geven ivm met de bladproblemen, dan hoor ik het graag!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...