Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Greenlover101

Kan Een (Zak)Lampje Kwaad 's Avonds/'s Nachts?

Recommended Posts

Ik ben begonnen met het verduisteren van mijn dames. Dit doe ik dmv vuilniszakken van 18:00 - 22:30. Als ik ze er dan af haal is het donker, is het dan slecht voor de plant als ik daar een klein lichtje (van een telefoonscherm) bij gebruik. Of worden ze dan weer 'wakker'? Wil ze geen stress geven.

 

Hoor graag van jullie!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang het geen uur duurt zou ik me geen zorgen maken, op een heldere nacht met volle maan krijgen ze in een uur waarschijnlijk meer licht dan in tien minuten met een telefoonzaklamp, en ze zouden zich niet van de wijs moeten laten brengen door een heldere nacht, anders sou het een zooitje worden met de bloei van die planten ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als jij ligt te slapen en er komt iemand je kamer in met een zaklampje word je ook niet meteen wakker, en als je al wakker word is het maar voor heel even. Dus je plant zou er ook niet 'wakker' van worden lijkt me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, een flits van een fotocamera (al is die feller) maakt al een nacht/dag verloren.

Als maanlicht al fel genoeg was had je geen lampje nodig, dat lampje is voor de plant (en voor ons) vele malen feller.

Zo veel mogelijk beperken, al is het misschien een grensgeval, er is niets dat zo fel als je telefoon schijnt s'nachts, dus het zou geen wonder zijn als de plant dat als startsein ziet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

je komt in het donker bij je plant waar een vuilniszak overheen zit gedrapeerd .

je schijnt je telefoonscherm als het ware op de zak .

je pakt de zak beet en trekt die van de plant af .

WAT heeft het dan voor zin nog op de plant te schijnen als de zak alreeds verwijderd is ?

doe in het geval van een afgetrokken zak gewoon meteen het licht uit !!

dan is het helemaal geen probleem .

want wat je nu doet is bijna het zelfde als dat een chirurg een openhartoperatie doet .

hij naaid de laatste hechting in de aorta doet zn handschoenen uit en gaat dan met zn blote vinger nog even aan de linker hartklep staan pulleken .

heeft helemaal geen zin toch ?

gewoon een beetje lochies nadenken kan in het donker ook geen kwaad .

of ben je gewoon bang in het donker ?

zeg dat dan gewoon .

:vape:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1

 

LEVENSGEVAARLIJK btw

Share this post


Link to post
Share on other sites

je komt in het donker bij je plant waar een vuilniszak overheen zit gedrapeerd .

je schijnt je telefoonscherm als het ware op de zak .

je pakt de zak beet en trekt die van de plant af .

WAT heeft het dan voor zin nog op de plant te schijnen als de zak alreeds verwijderd is ?

doe in het geval van een afgetrokken zak gewoon meteen het licht uit !!

dan is het helemaal geen probleem .

want wat je nu doet is bijna het zelfde als dat een chirurg een openhartoperatie doet .

hij naaid de laatste hechting in de aorta doet zn handschoenen uit en gaat dan met zn blote vinger nog even aan de linker hartklep staan pulleken .

heeft helemaal geen zin toch ?

gewoon een beetje lochies nadenken kan in het donker ook geen kwaad .

of ben je gewoon bang in het donker ?

zeg dat dan gewoon .

:vape:

 

Haha bedankt voor je reactie :-)

 

Ik controleer altijd gelijk even op naaktslakken en dat zijn er vaak veel vandaar dat ze langer licht krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...