Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jwz104

Wanneer Stoppen Met Verduisteren

Recommended Posts

Ik heb een tijdje geleden een artikel op CNNBS gelezen over verduisteren. En ik dacht dat ik de eerste week van juli moest beginnen met verduisteren. Ik ben nu dus al 3 weken aan het verduisteren. Maar vandaag kwam ik nog een keer langs het artikel, en toen zag ik in een keer dat ik in de 3e week moest beginnen.

 

Ik heb eigenlijk wel genoeg van het verduisteren want het kost er veel moeite. Maar als ik nu al stop dan gaan ze bijna zeker terug in de groei, en dan is alles voor niks geweest.

 

Nu had ik op CNNBS het artikel StopGrow gezien. Dit bevat bloeihormoon, dus kan ik ze in de bloei houden zonder ze te verduisteren.

 

Wat denken jullie, zou dit werken? Heeft het negatieve effecten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal vast wel werken, heb me er niet genoeg over ingelezen om er een echt oordeel over te vellen.

Het klinkt me wel een beetje creepy, maar dat kan ongegrond zijn.

Ik zou gewoon door gaan met verduisteren, bezint eer ge begint, daarom verduister ik niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijven verduisteren en niet met zulke producten werken, kan niet gezond zijn...

 

Al is het niet echt duidelijk wat er in dit product zit.

 

Voor de rest heb ik hier (±4topics onder dit topic al uitgelegd tot waneer je verduisterd)

 

Maar om toch me behulpzame zelf te zijn:

 

http://www.wietforum.nl/topic/123434-planten-verduisteren/page__view__findpost__p__1470888

 

Ps: na 3jaar is het wel zo netjes om je ook even voor te stellen in het wie is wie gedeelte ;)

Edited by alkaline

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi ik ga gewoon door.

 

Maar enig idee tot wanneer? Ik weet dat het tot 15 augustus kan. Maar mijn planten hebben echt al dikke toppen en ben vandaag al met pk13/14 begonnen. Dus ben erg bang dat het gaat rotten omdat ik onder een zeil verduister. Het zeil raakt de toppen aan.

 

Zou ik ook eerder kunnen stoppen voor de planten met dikke toppen? Zouden ze niet genoeg bloeihormoon hebben om de laatste week bloei door te komen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...