Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Nou ben ik sinds een weekje bezig met mijn eerste binnen kweek onder led en had hiervoor feminised seeds gekocht. Ik heb in een ver verleden met stekken gewerkt en de afgelopen 3 zomers elke keer een balkon kweekje gedaan vanuit verschillende zaadjes uit coffeeshop wiet. Ik heb dus (ondanks de uren aan zoeken&lezen) niet bijster veel kennis of ervaring, al ben ik ook geen complete leek.

 

Ik zit nu echter met een in mijn ogen gemuteerde zaailing en ik weet even niet of ik haar de nek om moet draaien en meteen een nieuwe moet planten... of dat ik haar toch nog een kans geef.

 

Info:

Soortje: Super Silver Haze (GreenHouse Seeds)

Medium(aarde/mapito enz): Jiffy plugs

pH van het medium : 6,1

EC van het medium : nvt

Temperatuur : 25-30C

Luchtvochtigheid : 45-60%

 

Op 16-07 heb ik er 2 geplant in Jiffy plugs en deze ingewaterd met alleen een beetje wortelstimulator bij een pH van 6,1 waarna ik ze in een zelfgemaakte propagator heb gezet.

 

Op 19-07 zijn ze beiden uitgekomen, de nu gemuteerde zelfs ruim een halve dag eerder. Haar lobblaadjes waren ook al volledig uitgeklapt terwijl de andere (normale) nog dicht zat.

 

De volgende dag (20-07) had ze nog steeds enkel lobblaadjes terwijl de andere (normale) inmiddels al 2 mooie kartelblaadjes had.

gallery_38396_19492_1379593.jpg

 

Nou zag ik gisteren eindelijk de eerste tekenen van kartelblaadjes maar toen ik vanochtend (23-07) nogmaals ging kijken.... zag ik dat ze welgeteld 5 kartelblaadjes heeft!

gallery_38396_19492_831716.jpg

 

Sowieso vind ik d'r maar raar ogen en ze wil ook niet echt richting het licht groeien lijkt wel. Hoe dan ook... wat denken jullie? meteen opnieuw proberen of maakt deze jonge dame nog een kans? en zo ja, zou deze mutatie dan niet uitgroeien tot een plant met enorm veel blad? (ik ga er even van uit dat deze vroege symptomen duiden op een gekke hormoon-verhouding)

 

To kill or not to kill... that is the qeustion :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja maar weet je op voorhand of deze plant evenveel toppen zal produceren als haar "normale" zusje? Of vergt dat dan weer wat extra onderhoud (dieven enzo)?

 

ik ben wel van plan om te gaan scroggen dus opzich zou ik alle extra bladeren wel een beetje weg kunnen stoppen...tenzij ook de toppen bijzonder veel extra blad gaan aanmaken natuurlijk.

 

Ik snap dat er hoe dan ook wel WAT van af zal komen... maar is het de moeite waard? Zijn er mensen die ervaring hebben met downie plantjes? :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom vraag je dat niet aan de leverancier?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang die mutant niet haar zusje op eet is er niets aan de hand toch ?

Desnoods een 3e er bij, voor het geval er niets uit komt.

Ik zou het mooi laten staan, kijken wat ze doet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom vraag je dat niet aan de leverancier?

T'is zondag... en als enthousiaste nieuweling heb ik natuurlijk geen geduld :innocent:

 

Zolang die mutant niet haar zusje op eet is er niets aan de hand toch ?

Desnoods een 3e er bij, voor het geval er niets uit komt.

Ik zou het mooi laten staan, kijken wat ze doet.

 

Ik was al van plan, mocht ik d'r weg doen, haar buiten ergens in full-mix neer te zetten (nu ik binnen kweek durf ik niks meer op het balkon te zetten). Ben toch best nieuwsgierig tot wat voor wonderlijk iets ze zal uitgroeien :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

in de natuur worden derglijke afwijkende freaks bij dieren door hun moeder opgegeten .

bij ratten muizen en poezen etc .

recht van de sterkste.

gewoon afscheid van nemen .

in de groene kliko er mee .

of anders gewoon dood knuffelen .

tis nix en het zal ook nooit wat worden .

:vape:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk ook niet dat de leverancier het weet & diegene die het zou kunnen weten is er niet meer.RIP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon een maandje aankijken, als de abnormale zaailing dan nog steeds achterloopt zou ik m idd de kliko in kieperen. Maar aangezien die met vijf blaadjes begint in plaats van twee, verbaast het me niet dat hij in het begin een beetje achterblijft. Kan zijn dat degene met extra blad bijvoorbeeld haar zusje voorbij gaat na een week of drie.

Veel succes met de kweek iig ;)

Edited by Groeneketchup

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou... moeder natuur heeft de beslissing voor mij genomen. Vanochtend lag het mongooltje er morsdood bij:

 

gallery_38396_19492_1153229.jpg

 

Gelukkig heb ik eergister al een nieuwe gezaaid :)

 

Allen bedankt voor de feedback!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...