Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Patrick034

Leds Voor Moeders

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

Ivm warmteontwikkeling ben ik genoodzaakt om over te stappen op led of tl voor mn moeders. Probleem is dat ik niet genoeg koele lucht kan aanvoeren om de temperatuur goed onder controle te houden. Ik heb een 1.20x2.40 tentje met 1500m3 afzuiging, dat is wel oke dus. Wat er gebeurt is dat ik maar een kleine opening heb om lucht van buiten aan te zuigen en dat de rest uit de omgeving wordt aangezogen. Maw, hij zuigt nu omgevingstemperatuur aan ipv koel. Alles gaat op zich wel goed, alleen de temperatuur is simpelweg te hoog (max rond 30gr), wat stress geeft op mn planten (paarse steeltjes).

 

Goed, tot zover het intro.

Ik zit nu te kijken wat mijn alternatieven zijn. In eerste instantie dacht ik aan TL, maar dan moet ik als ik het goed heb begrepen een hele rits aan armaturen ophangen omdat het anders te weinig licht geeft. Dat wordt dan best een dure grap en met veel armaturen ook weer warmte. Vraag is, welke ledbak kan ik gebruiken voor mn moeders. Er is tegenwoordig genoeg te krijgen, maja, is dat geschikt?

Ik zat te denken aan onderstaande bakken. Zijn goedkoop, geven redelijk aantal lumen en 6000k. Voordat ik mn spaarvarken openbreek wil ik toch jullie mening graag vragen.

Het gaat dus om deze:

 

415936819.jpg

 

Kleur licht:

6000k

Voltage:

230 Volt

IP waarde:

IP40

Lichtsterkte :

4000 lumen

Verbruik:

40 Watt

Minimale levensduur:

50.000 uur

Afmeting:

295x1195x8,5 mm

Stralingshoek:

120 graden

Merk LED chip:

Epistar

 

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan moet je hem meteen slopen, die witte plaat houd het meeste licht tegen!

 

Zelfbouw, voorbeelden genoeg hier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt zover voor de antwoorden.

In het kort...mijn budget is nul. Ik wil het zo goedkoop mogelijk houden. Ik doe al stekken onder led strips en dat gaat perfect. Dus dat moeders ook gaan twijfel ik geen moment aan. Vraag is alleen, welke commercieel verkrijgbare ledbakken zijn geschikt.

Ik heb absoluut geen zin om zelf iets in elkaar te gaan flanzen...ben ik simpelweg te lamlendig voor :D

De difuusplaat was ik sowieso van plan om er af te halen want die houdt idd teveel tegen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een aanvullend vraagje, wie het weet mag het zeggen ;)

Als ik 3 van de bovenstaande ledpanelen op een 1.20x1.20 oppervlakte zet, dan heb ik in totaal 12000 lumen. Is dat genoeg om moeders onder te laten groeien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...