Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  

Recommended Posts

Hallotjes

 

 

Ik heb enkele kleine dames in mijn tuintje gezet, ik heb geen idee wat ze zijn.

Maar dat houd niet weg dat ik dit blaadje wil laten zien als nog alles oke is of niet :D

Ze is de eerste die ik heb gekregen en is nu ongeveer een heuphoogte!!

 

Hopelijk is dit te begrijpen, ik ben nog een eersteling :D :D

 

 

gallery_47776_19493_3463989.jpg

 

 

Groetjes

Green

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik veronderstel dat je de vlekjes bedoeld?

Is van beestjes zo te zien is het zeer minimaal.

 

Het hoort er bij als je gaat buitenspelen, maar niks im je zorgen om te maken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik veronderstel dat je de vlekjes bedoeld?

Is van beestjes zo te zien is het zeer minimaal.

 

Het hoort er bij als je gaat buitenspelen, maar niks im je zorgen om te maken ;)

 

idd, de vlekjes bedoelde ik. Enkel de grootste dame heeft er een beetje last van.

oh super !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je krijgt bonuspunten als je zelf achterhaald welke insecten deze sporen na laten ;)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je krijgt bonuspunten als je zelf achterhaald welke insecten deze sporen na laten ;)

 

 

 

Is nu toch niet die spint wat hier word besproken met de roofmijt enzo ??

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas is dat het foute antwoord! Jammer maar je acount zal binnen drie werkdagen worden opgeheven. :(

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ff een bio goedje halen tegen ..... :D

Mocht het uit de hand lopen met die beesies kan je het iig onder controle houden.

Eerst uit zoeken wat het is, pak je vergrootglas er maar bij!

De jonkies zijn wit en de oudjes zijn een beetje bruin achtig en verstoppen zich graag in de nerf van het blad als ze geen honger hebben.

Ik heb ze eigenlijk altijd en spuit meestal 1x vlak voor de bloei, maar echt nodig is het niet.. de plantjes boeit het geen reet alleen zien de blaadjes op het eind er een beetje lelijk uit.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niks aan het handje toch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch een leuke gok maar nee (al kan je het zeker buiten niet 100% uitsluiten)

 

Foto hieronder staat de dader

gallery_6976_285_11723.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hun nog niet echt gevonden zelf, maar zou ik dan toch die bespuiten ? Als het niet veel uitmaakt en de blaadjes zien er enkel wat lelijker uit ,is dit dan alles? Of toch maar sproeitje doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallotjes!

 

zo komen we ineens op dit volgende gestuit.

Nu kunnen jullie zeggen, lees wat meer rond weet je wel hoeveel je erover vind.

 

Het zijn zoveel verschillende dingen die erop staan van stikstof tekort, van pot is te klein, tot dit is normaal dat je plant dit doet. maar het lijkt wel alsof er roest opzit ofzo???

 

Iemand interesse om ze even te keuren hoe het in mijn geval is???

 

Ik geef voeding bij van 100% grow, maar ik weet ook niet precies wat het plantje is dus ik (zal geven) geef pas vanaf halverwege augustus bloei.

 

 

Alvast bedankt :D

 

 

(Had ik beter een nieuw topic gestart of is dit goed?)

 

gallery_47776_19493_5059831.jpg

 

gallery_47776_19493_101265.jpg

 

gallery_47776_19493_76460.jpg

 

gallery_47776_19493_1352418.jpg

Edited by AGreenMisses

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nitrogen deficiency results in very stunted, spindly yellow plants or yellow leaves, sometimes with pink tints. There is a general yellowing of older leaves (bottom of plant). The rest of the plant is often light green. Visual symptoms are seen first on older leaves as a yellowing (chlorosis) from the leaf tip and along the midrib, whilst the edges remain green. The growth becomes stunted with spindly stalks. Flowers are produced. (Note: in sulfur deficiency yellowing occurs first in the younger leaves).

 

Donkergroen is anders en oudere bladeren zijn slachtoffer.

Groene randjes zie ik weer niet.

Ik zou gokken op N tekort, maar ik weet net zo veel als jij.

 

Enniewee, hier 1 van de 100.000 bronnen:

http://www.rsc.org/learn-chemistry/content/filerepository/CMP/00/001/053/Signs%20of%20nutrient%20deficiency.pdf

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nitrogen deficiency results in very stunted, spindly yellow plants or yellow leaves, sometimes with pink tints. There is a general yellowing of older leaves (bottom of plant). The rest of the plant is often light green. Visual symptoms are seen first on older leaves as a yellowing (chlorosis) from the leaf tip and along the midrib, whilst the edges remain green. The growth becomes stunted with spindly stalks. Flowers are produced. (Note: in sulfur deficiency yellowing occurs first in the younger leaves).

 

Donkergroen is anders en oudere bladeren zijn slachtoffer.

Groene randjes zie ik weer niet.

Ik zou gokken op N tekort, maar ik weet net zo veel als jij.

 

Enniewee, hier 1 van de 100.000 bronnen:

http://www.rsc.org/learn-chemistry/content/filerepository/CMP/00/001/053/Signs%20of%20nutrient%20deficiency.pdf

 

 

Ik zal vanavond me hier verder indienen, super bedankt voor de alweer goede raad.

Ik had op het forum een site gelezen van de weeddokter, daar zag ik ook het tekort aan stikstof als antwoord. Dus super dat we hetzelfde denken!

Heb jij enig idee als ik nu nog die planten misschien in grotere pot mag zetten? Auto flowers houden er niet van maar neem aan dat die van mij dat niet zijn :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yuup een grote bak met verse goede grond is het recept tot een compleet curatief beleid....... ;)

Ze prefereert full-mix fluistert ze me in......

 

 

Jah Bless!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal wel kunnen, als ze daarvan opknappen weet je ook wat het probleem was (bijna dan, nog 10 opties).

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal wel kunnen, als ze daarvan opknappen weet je ook wat het probleem was (bijna dan, nog 10 opties).

 

ik geef hun nu wat voeding bij, het is siek om te zien hoe de gele bladen terug beetje groen worden. Dus ik gok het te min voeding en water was.

ik heb er nu een schaaltje onder en zet hun snachts even in een badje.

 

de blaadjes worden niet erger, alvast toch niet de andere die nog niet aangetast waren, die wat geel waren geworden die zijn nu aan het verschalen...

 

Ik steek dikke duimen omhoog!!

 

Yuup een grote bak met verse goede grond is het recept tot een compleet curatief beleid....... ;)

Ze prefereert full-mix fluistert ze me in......

 

 

Jah Bless!

jap het is de eerst volgende aankoop.. drie speciekuipen.. of zou ik kleiner gaan ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...