Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

joyforgardening

Beste Knipmachine / Proces Makkelijker Maken

Recommended Posts

Goedemorgen.

 

Momenteel zit ik met de vraag hoe ik het knippen sneller kan doen zonder al teveel kwaliteits verlies.

Tot op heden heb ik altijd alles met de hand gedaan om het beste resultaat te krijgen. Dan kwamen er wat hulp enzo je kent het wel.

Echter zit ik nu in de situatie dat ik maar met 3 man kan werken en we zijn een passende oplossing aan het bedenken zodat we 180 stuks in 1 dag af kunnen krijgen.

Nu heb ik weleens de tumble trimmer gebruikt maar vind het niet zo geweldig.

-er gaat veel vanaf

-is nog steeds niet super mooi

-ruikt naar gras

-de kleur wordt erg groenig.

 

Nu zijn er een aantal knipmachines op de markt. De cannacutter heb ik weleens gezien en nu verkopen ze online de trimble pro in allerlei varianten.

 

Heeft iemand hier ervaring met deze machines. Het moet uiteraard geen klere herrie maken en de kwaliteit moet goed zijn. Tuurlijk is met de hand het beste maar ook het meest tijdrovende. Als de kwaliteit iets minder is maar nog steeds goed dan is het prima.

 

Ik kwam na de search wel iemand tegen die de bonsai hero gebruikt en die heb ik in het echt weleens gezien. Lijkt me een fijn apparaat en sneller dan knippen plus dat je hem alleen beet hoeft te houden dus ergonomischer is.

 

Hoor graag jullie tips en adviezen.

 

Jfg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik werk al een tijdje met de Tumble Trimmer en herken de problemen die mensen er mee hebben niet.

 

Het apparaat heeft twee soorten mesjes, namelijk platte en ronde en de platte moet je hebben en de ronde mesjes kan je weggooien.

 

En ook moet je de snijscherpte aanpassen door de elementjes aan de onderkant tussen het mesje en het ronde blad te verwijderen. Als je dat hebt gedaan knipt je Tumble Trimmer minstens zo goed als met de hand.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb beide gebruikt zowel mesjes als ronde. Inderdaad de mesjes zijn iets beter maar nog steeds vind ik de kwaliteit een stuk minder. Je ziet het er ook aan als het klaar is.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik lever liever iets in dat ik 3 dagen ga zitten knippen

Edited by supernoob
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zeg ik ook in mijn begin post.

Heb je ervaring met machines is de vraag?

 

De bonsai hero is een elektrisch schaartje en een stuk sneller dan met de hand knippen heeft iemand daar ervaring mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee je klaagt over de tumble trimmmer en daar reageer ik op. machines heb je nu eenmaal altijd verlies aan gewicht en kwaliteit ten opzichte van handje knippen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd liever met de tumble dan 3 dagen een nek hernia.

Je moet dat ding ook niet insmeren met een liter olie..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoek eens op Trimbag..... Weet alleen niet of ie in Europa te krijgen is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik de tumble trimmer niet meer omdat ik denk dat de wiet na een tijdje opslag bruin wordt. Of het hier echt aan ligt weet ik niet want ik ga het niet meer proberen, maar nadat ik een keer een partijtje had getumblelt en de helft daarvan van de hand had gedaan bleek na enkele weken de andere helft bruin te zijn geworden.

 

Dat bruin worden heb ik nooit eerder gezien en wil ik ook nooit meer meemaken. Ik vermoedt dat die trimmer de hele zooi gewoon half kapot heeft geslagen, die rubbers gaan stevig over die arme budjes heen en maken veel te veel trichoompjes kaput.

 

Dan maar liever wat meer handwerk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies zo heb ik het ook ervaren. De tumble trimmer gebruik ik alleen nog maar voor het echt kleine spul wat te tijdrovend is.

 

Maar ervaringen met bijv. De trimpro of de cannacutter? Is dat vergelijkbaar met de tumble trimmer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als jij eenzelfde ervaring hebt met de tumbletrimding zal dat vast geen toeval zijn.

Heb nog geen andere trimmer gebruikt, heb het niet echt nodig met de hoeveelheden die ik draai, een dagje langer knippen en klaar is kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die trimbag ziet er wel veelbelovend uit. Ik heb het nog nooit zo gedaan alles laten drogen en dan op een soortgelijke manier de blaadjes eraf halen.

Heb ooit 1 x een partij buitenwiet met blad en al laten drogen en dat was een hels karwei om te knippen. Dit had gigantisch veel tijd bespaard.

 

Heb overigens net naar de trimpro gekeken en het resultaat ziet er hetzelfde uit als de tumble trimmer. Dan zou ik gezien de prijs toch voor de tumble trimmer kiezen.

 

Wrsch ga ik de bonsai hero aanschaffen om uit te proberen of het eerst drogen en dan knippen. Zal eens kijken of ik doe trimbag kan krijgen via internet maar dat zal vast wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tumble trimmer doet t prima hier. Zelfde verhaal als Dilago. En het wordt ook geen andere kleur oid.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik de tumble trimmer niet meer omdat ik denk dat de wiet na een tijdje opslag bruin wordt. Of het hier echt aan ligt weet ik niet want ik ga het niet meer proberen, maar nadat ik een keer een partijtje had getumblelt en de helft daarvan van de hand had gedaan bleek na enkele weken de andere helft bruin te zijn geworden.

 

Dat bruin worden heb ik nooit eerder gezien en wil ik ook nooit meer meemaken. Ik vermoedt dat die trimmer de hele zooi gewoon half kapot heeft geslagen, die rubbers gaan stevig over die arme budjes heen en maken veel te veel trichoompjes kaput.

 

Dan maar liever wat meer handwerk.

Als je liever met de hand knipt moet je natuurlijk zelf weten, maar dat je wiet bruin zou worden door de trimmer lijkt me stug, want het is mij en velen met mij zoals je kan lezen nog nooit gebeurd. Misschien doe je er teveel in of gebruik je de verkeerde mesjes?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja waarschijnlijk heeft hij het te nat verpakt en is het gaan schimmelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was goed droog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg vreemd want ik heb nog nooit klachten gehad en aan de prijs merk ik geen verschil, integendeel zelfs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hang eens een top met blad en al op en zie het verschil, droog knippen ziet er bijna altijd mooier uit. Knipmachines slaan en draaien je toppen zoveel rond dat er een stuk meer trichomes verloren gaan, die plakken hash op het bbq rekkie zitten er niet zomaar. Wordt ook een hoop vocht uit het blad en de takkies geslagen wat weer op je toppen terecht komt, combinatie van kapotte trichomes, druppels vocht en snellere droogtijd is dat je wiet inderdaad wat slechter eruit gaat zien en een minder lange "houdbaarheid" heeft.

 

Ik denk dat de bonsai hero nog het beste werkt, bijna net zoveel naknipwerk als met elke andere trimmer. Wordt alleen niet getumbled en je kan ze nog ondersteboven hangen ook, komt de wiet altijd ten goede.

 

Trimbag nog nooit van gehoord, geinig ding, na dit topic gelezen te hebben (https://www.thcfarme...-trimbag.85855/) vind ik hem alleen een beetje duur voor een wasmand met een zakkie eromheen. Tom's tumbletrimmer maakt gebruik van hetzelfde principe (staat voor máár 3299$ te koop), heb je zo nagebouwd met een beetje handigheid, bespaar je waarschijnlijk ook weer 3000 dollar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of de thc nou aan je scharen blijft plakken of aan het rooster van je Tumble Trimmer maakt niet zoveel uit naar mijn mening.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Machine geknipt kan je niet meer mee aankomen anno 2017.

 

 

Soms kan je niet anders.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je wiet niet mooi uit de machine komt dan heb je het gewoon niet goed gekweekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...