Ga naar inhoud

Beste Knipmachine / Proces Makkelijker Maken

136 replies to this topic

#121 dilago

dialog

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 9177 Posts:

Gepost 04 augustus 2017 - 09:33

Bekijk Post oude rocker, op 04 augustus 2017 - 06:00 , zei:

Bekijk Post dilago, op 03 augustus 2017 - 21:07 , zei:

Dat wil ik wel geloven want zoals jij me destijds uitlegde hoe je dat ding gebruikt komt het met mijn wiet ook niet goed, lol! ;)

Wat doe ik niet goed dan ?
Volgens jou moest ik drie keer naar links en drie keer naar rechts draaien.

Bekijk Post 9lives, op 03 augustus 2017 - 21:41 , zei:

Bekijk Post dilago, op 28 juli 2017 - 10:37 , zei:

Zoveel keus in opkopers heb ik helaas niet, de meesten die ik ken runnen een kleinschalige koffieshop en zitten vol of betalen momenteel niet meer als 3.8 voor soorten die voorheen gingen voor 4.5 - 5. En voor growshops zijn mijn partijen te klein om wat aan te verdienen. Het wordt tijd om de schoolpleinen af te schuimen met zakjes van een gram! :likken:

Hier in BE wordt makkelijk 5(.5) betaald hoor. De prijzen gaan hier omhoog en al zeker als het om mooie kwaliteit gaat. :P
Als ik in het zuiden van Nederland woonde had ik graag eens wat laten zien.

Bekijk Post Boefje030, op 04 augustus 2017 - 08:44 , zei:

Bekijk Post dilago, op 03 augustus 2017 - 20:47 , zei:

Ja als mijn wiet er beroerd uit zou komen gebruikte ik hem ook niet, maar kennelijk ben ik kleurenblind en mijn opkopers ook want niemand die zeurt en wederom heb ik de hoofdprijs gekregen in deze tijden van crisis.

Ik las in ander topic dat je alleen de "kleine" toppen met de tumble doet? Misschien is dat het.
Ja misschien dat het daardoor komt.
Het berouwt mij niet, hoewel het mij berouwd heeft.

#122 vakman

TL kweker

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2140 Posts:

Gepost 04 augustus 2017 - 10:04

Bekijk Post dilago, op 04 augustus 2017 - 09:33 , zei:

Je weet toch Dil

:likken:
I dont't know how to grow because i blow!

#123 Twiet

Neetkwieker

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip
  • 1281 Posts:

Gepost 04 augustus 2017 - 12:07

Bekijk Post Boefje030, op 04 augustus 2017 - 08:44 , zei:

Bekijk Post Twiet, op 03 augustus 2017 - 18:54 , zei:

Ik heb begrepen dat voor de tomstumbeller het belangrijk is dat de blaadjes echt goed droog zijn, dat ze verkruimelen als je ze beet pakt, maar dat tegelijkertijd de bud van binnen nog wat vochtig is.

Misschien was de wiet van degenen die je zeggen "dat het niet werkt" niet droog genoeg?

Ik weet niet. Het is wat ik hoorde. Ik heb er ook interesse in. Eerst zien dan geloven. En diy is niet zo duur lijkt me
Diy lijkt me niet alleen niet duur maar ook simpel, dus wat let je? Zet eens een prototypetje in elkaar en laat ons weten hoe het je vergaan is. :icecream:
Make wiet, not war.

#124 oude rocker

Hobbyist

• Full member
  • 3926 Posts:

Gepost 04 augustus 2017 - 16:40

En het moet volgens jou??

Deze post is bewerkt door oude rocker: 04 augustus 2017 - 16:40

Omdat de aivd japies meelezen, is bovenstaand advies bedoelt voor tomaten © Racker

#125 dilago

dialog

• Full member
  • 9177 Posts:

Gepost 04 augustus 2017 - 18:38

Bekijk Post oude rocker, op 04 augustus 2017 - 16:40 , zei:

En het moet volgens jou??
Niet teveel toppen er in en 25-30 slagen met de klok mee draaien.
Het berouwt mij niet, hoewel het mij berouwd heeft.

#126 Blowmonkey

Homo smokiens

• Full member
  • 3075 Posts:

Gepost 12 augustus 2017 - 14:09

Bekijk Post joyforgardening, op 04 augustus 2017 - 07:30 , zei:

4 pagina's over de tumble trimmer ��.

Machinaal geknipte natte wiet, niet alleen de tumble trimmer, alle machines die nat knippen maken gebruik van vrijwel hetzelfde principe. Sommige zijn automatisch en van wat hoogwaardiger materiaal gemaakt (zie je ook terug in de belachelijke prijzen), knippen waarschijnlijk nét iets mooier dan een handgedraaid tumble trimmertje, maar het eindresultaat blijft over het algemeen hetzelfde.

Wat je wilt is mooie wiet toch? Dan zou ik voor de bonsai hero's gaan (of de trimwiz, trim'r'matic, trimdaddy, speedee trimmer, etc), je toppen worden niet gekneusd en je kan alles ondersteboven ophangen.

#127 El capitano

V.I.P.

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2038 Posts:

Gepost 16 augustus 2017 - 12:44

en welke werkt nou t beste dan ? van die hand dingen..
Alle foto's en informatie zijn gebaseerd op een overschot aan fantasie en heel veel photoshop overigens ben ik aan t einde van de dag gewoon maar een simpele B.O.T

#128 Blowmonkey

Homo smokiens

• Full member
  • 3075 Posts:

Gepost 16 augustus 2017 - 17:44

Geen idee, de bonsai hero (testarossa versie) is nog het goedkoopst van al die dingen, maar ik vind het allemaal veels te duur voor een downsized grasschaar met snoer, ervaring heb ik er niet mee dus. Maar als je op yt een paar van die filmpjes vergelijkt met elkaar dan lijkt de trimdaddy wat preciezer te werken, waarschijnlijk omdat de blades wat korter/kleiner zijn en je er dus dichter mee op de toppen kan werken, die bonsai hero en vergelijkbare modellen lijken iets groffer te knippen. Die speedee trimmer kan je volgens mij ook aardig precies mee werken, gewoon een mini heggenschaar eigenlijk, maar maakt alleen een stuk meer herrie ook.

#129 El capitano

V.I.P.

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2038 Posts:

Gepost 16 augustus 2017 - 19:49

magic handheld trimmer dan ?
Alle foto's en informatie zijn gebaseerd op een overschot aan fantasie en heel veel photoshop overigens ben ik aan t einde van de dag gewoon maar een simpele B.O.T

#130 joyforgardening

Kind aan huis lid

• Members
  • Pip Pip
  • 120 Posts:

Gepost 16 augustus 2017 - 23:42

Grappig dat er zoveel pagina's over de TT gaan. Ik blijf erbij dat het gewoon lelijk wordt met de TT. Ik doe alleen het kleine grut erin. Heb hem al vaak zat gebruikt en altijd met hetzelfde resultaat met mesjes en snijdraad maakt nauwelijks verschil.

Inmiddels wel de bonsai testerossa duo gekocht ( 2 stuks) binnenkort gaan ze gebruikt worden en ben erg benieuwd. Ik denk dat het ergonomisch is en een stuk sneller werkt als je er eenmaal handigheid in krijgt. In weze is het gewoon een mesje wat heen en weer gaat wat dus een knipbeweging simuleert. Ding is lekker stil maakt helemaal geen herrie. Her draaien van de TT maakt meer geluid.

Als ik ze gebruikt heb zal ik hier mijn ervaring delen.

#131 El capitano

V.I.P.

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2038 Posts:

Gepost 17 augustus 2017 - 08:52

graag!

#132 Blowmonkey

Homo smokiens

• Full member
  • 3075 Posts:

Gepost 20 augustus 2017 - 23:11

ohja magic handheld, dremel met een inbussleutel ofzoiets erin, ook eens proberen. :P

#133 joyforgardening

Kind aan huis lid

• Members
  • Pip Pip
  • 120 Posts:

Gepost 28 augustus 2017 - 22:57

Nou we hebben de bonsai testerossa gebruikt en we zijn er zeer tevreden over en vinden het een erg goede investering, wij zijn dan ook blij verrast met het resultaat.

-werkt een stuk sneller dan met een schaartje
-kwaliteit is net zo goed als met de hand
-het is een stuk ergonomischer --> je hand wordt niet moe en je blijft continu op hetzelfde tempo werken.
-zit netjes in een mooi onopvallend doosje
-maakt geluid gelijk aan een elektrische tandenborstel.

Kortom prima uitvinding en wij gaan nog een setje aanschaffen of de bonsai hero.

Zeker een aanrader!

#134 Pat67

Hang hier wat rond lid

• Members
  • Pip
  • 52 Posts:

Gepost 28 augustus 2017 - 23:28

bonsai testarosso..... zal ik aanschaffen.
TT en de automatische TT heb ik veel ervaring mee. hoofdbuds niet erin maar gewoon met de hand en de rest kan er prima in. daarna nog ff giga vlug nalopen. prima ding

#135 jeff-1986

Hang hier wat rond lid

• Members
  • Pip
  • 82 Posts:

Gepost 29 augustus 2017 - 18:10

Een elektrische handschaar is dus beter, begrijp ik als ik zo vlug door de pagina's blader?
Overweeg ook om er een aan te schaffen.
Voorheen had ik meestal 1,2 of 3 planten. Tegenwoordig 5 of meer.
Dan is de lol er snel vanaf met een gewone schaar :whistle:

#136 CaveDave

Kierewiet

• Full member
  • Pip Pip Pip
  • 835 Posts:

Gepost 29 augustus 2017 - 19:25

Ik knip met veel plezier mijn 4 plantjes met de hand............. en dat is weer een coffeeshopbezoek.... en weer een...... en nog een....... enz.
http://www.wietforum...r-180-watt-led/
Klaar, 2x Amensia Haze en 2x White Widow 100,7 gram
http://www.wietforum...ox/page__st__20
Klaar, Red Poison Auto's 78,5 gram
http://www.wietforum...-c-collie-weed/
Klaar, 4x Pineapple Express 105,2 gram
http://www.wietforum...zijn-discolamp/
Bezig, 3x Superskunk Auto/1x White Haze Auto

60x60x170 cm
180 Watt Spectrabox LED met flowerbooster

#137 joyforgardening

Kind aan huis lid

• Members
  • Pip Pip
  • 120 Posts:

Gepost 29 augustus 2017 - 22:18

@jeff-1986.

De elektrische schaar geeft hetzelfde resultaat als met de hand maar dan een stuk sneller. Ik kan je vertellen dat ik een paar uur bezig was met de elektrische en toen eens probeerde met de hand, wat een verschil dan lijkt met de hand veeel langzamer.

Ik ben iemand die de beste kwaliteit wil en daarom vrijwel altijd met de hand heb geknipt.
De TT heb ik ook vaak zat gebruikt, nooit voor mooie eindproducten, maar voor het kleine tijdrovende spul wat toch minder mooi is.

Er zijn een aantal mensen positief hier over de TT, maar echt eerlijk waar het is bij mij nog nooit mooi eruit gekomen zoals je zou willen.
-Blaadjes blijven er nog voor een gedeelte op zitten, of je moet zo vaak draaien dat je halve top weg is.
-Ik vind het naar gras ruiken als het eruit komt
-Het ziet er minder mooi uit
-Er gaat meer van de toppen af

Daarbij heb ik de mesjes en draadjes gebruikt, 35x draaien naar recht en dan een paar keer naar links verschillende volgorde zonder het gewenste resultaat het blijft hetzelfde.
Tuurlijk als je veel hebt dan is het een prima ding, maar mijn voorkeur gaat 200% uit naar de elektrische schaar. Met de elektrische schaar weet je zeker dat je kwaliteit goed (beter) blijft en de investering heb je in 1x alweer terugverdiend.

Dikke plus!