Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
imp

Man Of Vrouw?

Recommended Posts

Dit is mijn allereerste kweek en mijn plantjes hebben inmiddels al bijna allemaal 4 nodes en beginnen van die bolletjes te ontwikkelen, alleen kan ik nog steeds het geslacht niet bepalen omdat ik die kennis gewoon nog niet heb.

 

Ik weet dat ik moet kijken naar haartjes, maar ik hoorde dat die meestal pas zichtbaar worden vlak voor het bloeien.

 

Bij deze even een foto van één van mijn grootste plantjes (Lowryder #2):

 

IMG_20170716_150930_1.jpg

IMG_20170716_150949_1.jpg

 

Achteraf toch wel een beetje spijt dat ik geen gefeminiseerde zaden heb gekocht want de uitdaging blijkt toch een stuk moeilijker dan ik voorheen dacht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is duidelijk een mannetje.

Oke, en waar zie je dat aan? Want al mijn plantjes die inmiddels zo groot zijn hebben van die bolletjes...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan de bolletjes inderdaad, zie het plaatje hieronder.

Links zie je de mannelijke voorbloei (balletje) en recht de vrouwelijke voorbloei. (haartje)

ff6493.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan de bolletjes inderdaad, zie het plaatje hieronder.

Links zie je de mannelijke voorbloei (balletje) en recht de vrouwelijke voorbloei. (haartje)

ff6493.jpg

 

Oke, maar mij was juist ook verteld dat vrouwtjes ook van die balletjes hebben in het groeistadium, maar dat er daar dan haartjes uitkomen zodra het tijd is om te gaan bloeien als het inderdaad vrouwtjes zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hopelijk heb ik dan toch nog een heel klein beetje geluk (als mij dat gegund wordt) en zit er op zijn minst één gezonde vrouwtje tussen:

 

plant 1: https://s11.postimg.org/f0fjv3dr7/IMG_20170716_155649_1.jpg

plant 2: https://s11.postimg.org/o9hq57mn7/IMG_20170716_155705_1.jpg

plant 3: https://s11.postimg.org/lhygelo4j/IMG_20170716_155725_1.jpg

plant 4: https://s11.postimg.org/l6h01u7oj/IMG_20170716_155757_1.jpg

plant 5: https://s11.postimg.org/e0p8zdylf/IMG_20170716_155820_1.jpg

 

Helaas heel veel tegenslagen gehad. Slecht weer (voordat ik mijn kas binnen had), katten die mijn planten steeds als kattenbak gebruikte en de boel opgraafde, diverse soort insecten zoals slakken en luis... Het zit mijn eerste keer behoorlijk tegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lastig heh, dat zoeken.

 

t_read_dot.png

Man Of Vrouw

in Outdoor Beginners Vragen

Started by rinja, 25 jun 2017

  • 24 Reacties
  • 709 Hits

photo-thumb-38152.gif

t_unread.png

Zaadje Uit Topje, Man, Vrouw Of Herma? Help Aub

in Outdoor Vragen

Started by pietjewietje_1, 18 jun 2017

  • 5 Reacties
  • 439 Hits

photo-thumb-46418.jpg

t_unread.png

Man Of Vrouw, Vreemde Top Opbouw, Geen Witte Haren

in Indoor Vragen

Started by timmehh, 02 dec 2016

  • 6 Reacties
  • 993 Hits

photo-thumb-44692.jpg

Man/ Vrouw/ Herma?

in Outdoor Vragen

Started by BeginnerMark, 13 aug 2016

  • 3 Reacties
  • 686 Hits

default_large.png

Verschil Man En Vrouw + Foto

in Outdoor Beginners Vragen

Started by Jantje053, 22 mei 2016

  • 4 Reacties
  • 439 Hits

photo-thumb-42587.jpg

Het Grote Man Of Vrouw Topic

in Outdoor Beginners Vragen

Started by tomas, 11 jun 2007

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had ik inderdaad al gedaan, alleen ik werd er niet veel wijzer van aangezien er vaak een discussie ontstond van mensen die het achteraf niet helemaal zaker waren. Vandaar dat ik zelf een topic opende.

 

Maar toch bedankt voor de sarcastische reactie. Ik stel het zeer op prijs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry maar wat een ongelooflijke kut foto's :D

 

IMG_20170716_155649_1.jpg

Kan zelfs niet zien dat deze plant in bloei zou staan.

 

IMG_20170716_155705_1.jpg

Ik denk man, maar ik moet zover inzoomen dat het meer op censuur lijkt.

 

IMG_20170716_155725_1.jpg

Ik denk man

 

IMG_20170716_155757_1.jpg

Deze zou een dame kunnen zijn maar wederom een zeer slechte foto

 

IMG_20170716_155820_1.jpg

Zeer wazige foto geen idee waar je op focust :D

 

Zou zegge maak nieuwe scherpe foto's en laat de afbeelding rechtstreeks in het topic verschijnselen aub ;)

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ik speel ook maar mee :icecream: de eerste foto in de OP die heeft balleeuh, tot nooit meer ziens doen we daar mee

 

dan in de volgorde die alkaline aanhoud; ik zie blaadjes in de oksels bij de eerste dus waarschijnlijk geen man, die tweede heeft ballen, de derde heeft ballen zo groot als tieten, maar toch ballen en die andere twee hebben nog hun tuinbruik aan dus wie weet :wave:

 

en laat je moeder die nagels maar niet zien :whistle:

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ik speel ook maar mee :icecream: de eerste foto in de OP die heeft balleeuh, tot nooit meer ziens doen we daar mee

 

dan in de volgorde die alkaline aanhoud; ik zie blaadjes in de oksels bij de eerste dus waarschijnlijk geen man, die tweede heeft ballen, de derde heeft ballen zo groot als tieten, maar toch ballen en die andere twee hebben nog hun tuinbruik aan dus wie weet :wave:

 

en laat je moeder die nagels maar niet zien :whistle:

Wat is er nou weer mis met mijn nagels. :|

 

En ja, ik weet dat mijn eerste poging niet bepaald geslaagd is. Planten zien er niet uit en de plantjes die er wel een beetje uitzien zijn weer mannelijk. Al die tegenslagen zijn die arme dingen gewoon teveel geweest. Maar ja, heb een belangrijke les geleerd: veel beter voorbereiden volgend jaar.

 

Denk dat het tenslotte nu al te laat is om te zaaien, maar heb iig alvast wat gefem. zaden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach, die kinderlijke onschuld, ik hou er wel van.

De foto's zijn wat wazig ja, alle foto's waarop duidelijk ballen zijn te zien zijn mannetjes, alleen op die ene foto waar alkaline al zegt dat het een vrouwtje kan zijn is het nog onduidelijk.

Kijk eens of je camera een macro-stand heeft, of als je gewoon een smartphone gebruikt, klik dan eens op het scherm op het punt waarop je wil focussen.

Misschien moet je je telefoon dan wat verder naar achteren houden omdat die niet van heel dichtbij kan scherpstellen.

 

Wat betreft je planten, het zijn geen grote bomen maar Lowryders blijven ook Low, en afhankelijk van het weer/grootte van de pot/direct zonlicht/enzovoorts is geen kweek en plant hetzelfde. Het is een goed begin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...