Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Armand40

Hangend Blad

Recommended Posts

weet niemand hoe dit kan ze drinken onzettend veel water en staan ook geregeld droog als ik dat zie geef ik ze met de tuinslang een hele hoop water omdat ze paar uur erna weer droog staan ze zuipen echt niet normaal terwijll ik ze flink nat maak

ook de bladpunten zijn wat verbrand en de randen van de bladeren

 

gallery_47518_19486_1895515.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kunnen een paar dingen zijn:

 

1. te kleine potten.

2. teveel water

3. te weinig water

4. te groot verschil in vochtbalans

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja inderdaad maar wat de potten zijn 65 litter dus lijkt me sterk ik heb ze daar ieder jaar in

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wellicht te nat, zoals je aangeeft geef je ze flink veel, met die plensbuien van afgelopen tijd en het verminderd zweten met dit bewolkte weer wijst het die kant op.

Til ze eens op zou ik zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelfs met die regenbuien stonden ze s avonds droog

Gaf ze erna wel flink wat met de slang maar meestal pas te laat als ze al hing van de dorst zeg maar

Share this post


Link to post
Share on other sites

toppen omhoog, de rest omlaag, dat is toch het klassieke voorbeeld van te veel water of ben ik niet wakker?

 

bij te droog gaan ze juist vanaf de bovenkant hangen

 

met de tuinslang he, kan best dat al het water (mede door warm droog weer) direct wegstroomt naar benee omdat de bovenkant snel uitdroogt, misschien minder maar vaker water geven zodat de bovenkant vochtiger blijft (emmer met dunne slang op een hoge tafel en dan drup drup drup?)

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doffe bladkleur, verbrande bladpunten op de kartels, lijkt verdacht veel op kalium tekort, je planten hebben kalium nodig bij alle activiteiten die met water transport te maken heeft. Geen of te weinig kalium betekent een slechte waterhuishouding in je planten met alle gevolgen van dien. Een plens water geven helpt dan echt niet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ze gewoon overpoten aangezien je 2x per dag moet gieten schiet het niet op voor ze.

 

Gewoon doen,want resultaten behaald in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.

Als ze nu al droog staan en nog moeten bloeien.............gaat hem niet worden in zulke potties.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kweek al jaren in die potten nooit problemen mee gehad en ik vind 65 litter genoeg ik zit in een huurhuis hoef geen planten van 4 meter hoog

Welke potten moet ik dan pakken 200 litter ?nee laat maar gaan gaat normaal met die potten ook goed

Denk dat ik gewoon s morgens en s avonds wat water moet geven inplaats 1 x per dag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij ben je ze aan het verzuipen!

En zoals Plantformer zegt, je hebt niet alleen een water probleem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan er weer heel mooi bij

Ik had ze echt heeeeel veel water gegeven en toen 2 dagen niks nu net moesten ze weer nieuw water maar ze staan er mooi bij

 

Maar heb ze eigenlijk te vroeg gezet wil niet dat Ze boven de schutting uit konen dus ben nu al af en toe ze flink aan knippen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak er een scrog van, snoeien is zonde......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak er een scrog van, snoeien is zonde......

 

Kan ik niet scroggen nog nooit gedaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan weet je ook niet of je het kunt.....

Stelt geen zak voor, stuk gaas erover en een beetje geleiden/verdelen.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...