Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
De_Föhn

Verpotten. Hoeveel Tijd Kost Dat ?

Recommended Posts

Nieuwe rondje begonnen. Heb dit keer echt ff poen uitgegeven aan een paar zaden. Die ontkiem ik altijd in startblokjes. Allemaal uitgekomen, toch altijd ff spannend. Normaal wacht ik altijd een week of 2. Wanneer het een beetje is geworteld knal ik ze meteen in de batmix, en dus ook de pot waar ik ze in af bloei. Dat heeft een aantal nadelen die iedereen wel kan bedenken. Punt is alleen dat ik nu precies weet hoelang het gaat duren. van ontkiemen tot oogsten.

 

Wat ik me dus afvraag. Hoe zit dat tijd technisch ? Stel dat ik ze eerst in 2 litertjes goed laat door wortelen zet, en daarna pas in de 25 liters. Ben ik dan een week of 2 weken later, of hooguit een paar dagen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mijn net ontkiemde zaden in 3L potjes gedaan en daar hebben ze ongeveer 3 weken in gestaan maar dat was eigenlijk al te lang want de bladeren hingen steeds. Dus waarschijnlijk kan je net ontkiemde zaden 2 weken in 3L potjes laten staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verpotten naar startblokken kan ik van harte aanbevelen. Wel even aanzuren naar pH 5.-5.5. en een beetje voeding geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het valt niet mee, dat begrijpend lezen......

 

 

 

 

Wat henkie zegt, hooguit paar dagen

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

even terzijde; waarom nog de startblokken? gooi het zaadje dan in 2 liters, wacht een week of twee, wat jij wilt, en dan knallen in de pot?

 

ik denk dat je eerder tijd verliest door ze 2 weken in startblokken te houden ipv ze grond te geven om in te woelen, zolang er geen wortels uit de pot komen weten ze niet eens of ze in een grotere pot staan of niet..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom de startblokken? Omdat het gemakkelijk werkt en je niet allemaal potjes met modder of kokos hoeft te vullen en daarna in negen van de tien gevallen de stofzuiger ter hand moet nemen.

 

Het valt niet mee, dat begrijpend lezen......

Ik zou zeggen: blijf proberen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan nog mors je en het is een heel gedoe als je twintig potjes met modder moet vullen. De startblokken kan je zien als kleine handzame potjes en zodra de wortels er onderuit komen heeft het plantje een goeie basis om moeiteloos aan te slaan in de eindpot ongeacht het medium.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Het valt niet mee, dat begrijpend lezen......

Ik zou zeggen: blijf proberen!

 

Ik doelde op iemand anders Dil, maar als jij je aangesproken voelt :likken: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja als het onder mijn bericht staat voel ik me aangesproken, dat lijkt me niet zo vreemd. Maar ik snapte het al niet want ik reageerde wel inhoudelijk. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee ik snap dat ze handig zijn voor x y z, maar als het niet nodig is waarom dan doen..

 

ik heb een bak met aarde klaar, 1 'zware mix' 1 'lichte mix'

potje pakken, vullen, en op een tray zetten, zaadjes erin, water geven en tray in de kassie, hoppa

 

over hoe veel potjes hebben we het dat dit problemen geeft? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks, paar dagen is de moeite wel, @Huffnpuff die startblokjes is een gewoonte. Vond het destijds makkelijk en clean, en het heeft altijd voor me gewerkt. ontkiemen in 2 litertjes was ook makkelijk geweest, maar ik had net 70 euro neergeteld voor 6 zaadjes. Dus om daar nou een voor mijn nieuwe methode te gaan proberen. Vond ik een beetje eng, maar 2 weken in die startblokjes is teveel. Dat zie ik nu ook. Dus ik ga ze nu in 2 litertjes knallen. Normaal boeien die time frames voor die kweekjes niet zo veel, maar we zijn bezig met gezins uitbreiding. En wil wel ff zorgen dat ik genoeg te roken heb voordat de baby wordt afgeleverd :D :D. Dus niet "teveel" nieuwe methodes proberen, anders moet ik knippen in de verloskamer :P

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd wat er uit komt, uit die zaadjes.:) Ga je tijd hebben voor een verslagje, bijnapapa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ook ! Chocolope kush van DNA genetics, Verwacht er nogal wat van. week 1 na opkomen ziet het er in ieder geval uit als professioneel spul hahaha, maar zonder gekheid. Nee, dit keer geen kweek verslag. Van dit soort: "6 planten onder 1x600w" verslagen zijn er genoeg in omloop.. Gooi wel een paar mooie plaatjes in de mix zodra het de moeite wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt als een bijzondere plant, maar ik verwacht natuurlijk niet dat een breeder niets dan goeds over zijn soortjes vertelt.

 

Vond jouw verslagen altijd leuk, maar af en toe een paar fotootjes is ook leuk hoor.

 

Gaan spannende maanden worden voor je, succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed om te horen. Komt wel weer idd, eerst ff de spannende tijden door lol.

 

Ja joh, dat is allemaal weer van de "we kruisen de cup winnaar sativa's, met de hoge opbrengst indica's en dan krijgen we een koninklijke plant" marketing. haha. Heb ook nog steeds hele mooie resultaten behaald met de eigen merk van de wielzaadjes. Het is een keer het proberen waard. Qua smaak zou het beter moeten zijn.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik me dus afvraag. Hoe zit dat tijd technisch ? Stel dat ik ze eerst in 2 litertjes goed laat door wortelen zet, en daarna pas in de 25 liters. Ben ik dan een week of 2 weken later, of hooguit een paar dagen ?

Verpotten naar startblokken kan ik van harte aanbevelen. Wel even aanzuren naar pH 5.-5.5. en een beetje voeding geven.

 

??

Wat vond jij er inhoudelijk aan dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

DNA............ontzettend veel goeds van gehoord

Dus kocht ik een keer zaden van een "wederverkoper" van DNA

Jawel; nog nooit ballen gehad en dit keer.....vol met ballen op 2 verschillende plekken

Of het fake zaden waren, wat ik bijna zeker weet, of .......

Wees in ieder geval voorzichtig !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik me dus afvraag. Hoe zit dat tijd technisch ? Stel dat ik ze eerst in 2 litertjes goed laat door wortelen zet, en daarna pas in de 25 liters. Ben ik dan een week of 2 weken later, of hooguit een paar dagen ?

Verpotten naar startblokken kan ik van harte aanbevelen. Wel even aanzuren naar pH 5.-5.5. en een beetje voeding geven.

 

??

Wat vond jij er inhoudelijk aan dan?

Wil je dat ik me ga verantwoorden voor mijn bijdragen als anderen ze niet on topic vinden?! Wat is er inhoudelijk aan jouw meta reactie dan? Ik probeer alleen te helpen.

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel naar gekeken trouwens, die startblokken, maar dan ga ik de wortels nog meer laten wennen aan geen aarde. Terwijl ik ze straks in de aarde ga zetten. Leek me geen goed plan. Heb ze nu nadat de wortels onder het blokje uit kwamen meteen in drie liter plastic potten met batmix gezet. Laat ik ze daarin wortelen. En dan daarna in de 25 liter smartpot. HPS erop. BAM ! ...

 

@al_green die DNA zaden zitten in zo'n ultra luxe big pimping verpakking. Dat merk je meteen wanneer daarmee gerommeld is. En iemand die dat na gaat maken kan beter waarde documenten gaan vervalsen lol. Tot dusver mooie uniforme plantjes. Alles ontkiemt, Dat zegt nog niets natuurlijk, maar als het wat wordt ga je mijn geile budshots zeker voorbij zien komen :P

 

Worden van die rare foto's. maar voor het idee.

gallery_45821_19502_75559.jpg

Edited by De_Föhn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook wel benieuwd of je ze lang moeten laten wortelen in een grote pot

of maken ze genoeg wortels in de bloei?

Ik wil van een klein potje in 90 liter potten zo snel mogelijk bloeien

 

Over dna. Ik heb nog wel eens contact met die reseller

 

 

Persoonlijk denk ik dat de zaden echt waren.

Alleen waren zaden waar geen belasting over betaalt werd door dna

Ik heb de mails gezien naar dna over de herma' s.

De reseller is ook zo goed als bankroet

 

Dna zijn gewoon snel geld jongens

Ik heb wel een 24k gold stek van een Dna moeder. Deze Word geen herma

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu achteraf. Is het toch wel een dikke klap geweest op de plantjes. Ze hebben wel een dag of 6 nodig gehad. Na het verpotten, wat ver-crackte bladeren aan de onderkant. heb meteen de lamp gewisseld ook. Dat samen met het verpotten. En wisselen van water bron. Vonden de dametjes niet leuk. Wellicht had ik dat beter stap voor stap kunnen doen.

 

Wortelen gaat volgens mij gewoon door ook in de bloei. Ik gok zo ff natte vinger werk logisch nadenken dat het aanmaken van wortels gaat stoppen zodra de groei uit de plantjes is 3rde, 4de week bloei. Denk alleen wel dat zo'n 25/30 liter pot die ik nu gebruik wel erg ruim is. Heb het is eerder gedaan als test 1x25 liter en de rest 12 ltr. En die 25 liter was niet helemaal goed uit geworteld aan het einde van de rit. Nu was dat ook een stek plant en dat maakt ook nogal een verschil. maar goed laat de 6x25 liter wel langer voor groeien nu dan de 12x12 liter die ik in de vorige rondes heb gebruikt. Niet direct op de kluit wateren. Dan gaan de wortels lekker zoeken. Moet het goed komen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...