Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
greentje

Bladprobleem Stopt Niet

Recommended Posts

hallo iedereen,

 

ik had hiervoor een topic aangemaakt, genaamd "heel vreemd bladprobleem"

niemand heeft me echt kunnen zeggen wat het exacte probleem is, nu zit ik ondertussen een 5 weken in bloei maar veel van mijn bladeren krijgen in de randen van mijn bladeren gele vlekjes, en sommige bladeren bijna helemaal uitgedroogd, maar ik vind het probleem niet. de GS dacht een magnesiumprobleem, dus ik geef extra magnesium, maar er is geen verbetering, ph altijd 6 en ec volgens groeischema, alles van plagron, kweek met led spectrabox gold 3. hieronder fotos, ik heb een goede luchtontvochtiger maar dit brengt mijn temperatuur hoger soms boven de 30 graden waardoor ik langs buite een airco lucht laat binnen blazen tot ongeveer 26 graden en mijn LV is tussen de 40 a 50% voor bloei. 1 plant (de kleinste van de 5) heeft zijn topjes al een beetje donkere haartjes terwijl de andere mooi dikke witte haren heeft. wie kan mijn zeggen wat ik verkeerd doe, want ik weet het echt niet meer.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

ik had hiervoor een topic aangemaakt, genaamd "heel vreemd bladprobleem"

niemand heeft me echt kunnen zeggen wat het exacte probleem is...

 

 

En als je volgende week het antwoord nog niet hebt, begin je dan weer een nieuw topic?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt eerder op verbranding door temperatuuroverschot dan op Mg tekort. :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt eerder op verbranding door temperatuuroverschot dan op Mg tekort. :innocent:

 

eindelijk iemand die mij toch een beetje verder heeft geholpen, ik dacht al dat het zo iets zou kunnen zijn, want als ik mijn airco niet opzet dan zit ik boven de 30 graden, ervoor had ik dit probleem niet, maar vanaf ik mijn lamp op 12/12 heb gezet en mijn LV naar beneden moest krijgen had ik een goede luchtontvochtiger gekocht en die zorgt voor meer temperatuur waardoor deze boven de 30 graden komt, dus dan hou ik dit in het oog. ik veronderstel dat ik het beste de verbrande bladeren laat hangen?

 

ik had hiervoor een topic aangemaakt, genaamd "heel vreemd bladprobleem"

niemand heeft me echt kunnen zeggen wat het exacte probleem is...

 

 

En als je volgende week het antwoord nog niet hebt, begin je dan weer een nieuw topic?

 

voor wat dient dit forum? voor vragen en antwoord. ik ben geen opgever, als ik het antwoord niet krijg van de eerste keer en na lang zoeken vind ik geen oplossing dan blijf ik zoeken en proberen. als je geen oplossing weet is het nutteloos om te antwoorden ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom MOEST de LV omlaag, en hoe laag is die nu?

Laatste paar weken idd beter laag houden, maar in het begin van de bloei maakt het geen zak uit.

Je maakt het je planten alleen maar moeilijker met die hitte!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk te hoge bladtemperatuur. Goed ventileren is vaak de oplossing, en zorg voor een goede luchtcirculatie in je tent met bijv clipventilatoren die het bladerdek in beweging houdt 24 uur per dag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Airco en ontvochtiger? Een airco haalt toch ook vocht uit de lucht...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom MOEST de LV omlaag, en hoe laag is die nu?

Laatste paar weken idd beter laag houden, maar in het begin van de bloei maakt het geen zak uit.

Je maakt het je planten alleen maar moeilijker met die hitte!

 

als ik geen luchtontvochtiger gebruik kom ik rond de 60 procent, ik zit nu in de 6de week bloei. met luchtontvochtiger kan ik die instellen hoe ik wil. ik hou deze nu tussen de 40 a 50 procent

 

Denk te hoge bladtemperatuur. Goed ventileren is vaak de oplossing, en zorg voor een goede luchtcirculatie in je tent met bijv clipventilatoren die het bladerdek in beweging houdt 24 uur per dag.

 

ik heb 1 clip ventilator. ik heb er nu een grotere ventilator bijgezet voor de temp naar beneden te krijgen

 

Staan ze niet te nat?

 

te nat staan ze niet, ik hou het gewicht goed bij en gebruik ook een tensiometer

 

Airco en ontvochtiger? Een airco haalt toch ook vocht uit de lucht...?

 

ja ik was aan het zien naar een airco maar voor een goede airco moet je al snel 400 euro betalen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat klopt wat je zegt. Maar dit is een apparaat waar je de opties hebt om te verwarmen of airco te gebruiken maar ook een optie om te ontvochtigen zonder airco. Heel goed apparaat via bol.com en zeker niet duur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...