Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
APK

Eerste Kweek > Gele Bladeren Advies/hulp

Recommended Posts

Beste forumleden,

 

Dit jaar ben ik met mijn allereerste kweek ooit begonnen. Veel gelezen op dit forum en regelmatig aan het meelezen. Na 9 weken zorgeloos door te zijn gekomen, begin ik nu zorgen te krijgen en hoop dat julie met mij mee willen denken. Ik had gekozen voor Hollands Hoop omdat deze bekend staan als relatief makkelijke buitenplanten. De eerste weken heb ik ze laten opgroeien in twee liter potten. Daarna er 1 overgezet in de volle grond (niet een ideale zon plek) en 1 in een pot van ongeveer 20 liter.

 

Nu ontstaan er bij beide planten onderaan gele bladeren en bij de plant in pot ook verkleuring halverwege. Wat ik hierover gelezen heb wijst dit op een stikstof tekort. Maar ik lees ook wel het 1 en ander over een kaliumtekort. Ik heb ze geen voeding gegeven tot nu toe, alleen in drogere periodes heb ik de plant in pot wat water gegeven (regenwater uit ton). Grond is een mengsel van zware klei en compost. Een aantal weken voor het overzetten heb ik deze mix gemengd met wat kalkkorrels (klein beetje).

 

Kunnen jullie mij van advies voorzien wat er aan de hand is en wat ik het beste kan doen? Zie verder de foto`s.

 

Hollands Hoop in pot:

gallery_47389_19373_1545071.jpg

 

gallery_47389_19373_1706044.jpg

 

gallery_47389_19373_705212.jpg

 

Hollands Hoop in volle grond:

gallery_47389_19373_2502304.jpg

 

gallery_47389_19373_2896177.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee zien er goed uit denk dat weinig aan de hand is betreft het gele blad probleem dit gewoon een natuurlijk proces en doen alle buiten wiet planten ( ook andere planten ( zeker 1 jarige planten) dit komt vaak door dat dit de eerste bladeren zijn die door plant gemaakt zijn ( dus ook oudste) en omdat de plant boven in voeding nodig heeft en wilt bloeien/groeien en niks aan die onderste bladeren heeft gaat hij ze afgooien door de voeding die er in zit er uit te halen ( zoals bomen in de herfst doen om de winter door te komen) heeft mij plant ook maar kijk maar is keer na indoor kweeks of die hele grote moeder planten zijn meestal allemaal kaal van onder door dit proces en zijn gewone bladeren en niet de bladeren van de toppen

 

En de volle grond kweek zou toch in de volle zon zetten staat maar beetje zeilig uit

 

En zou graag willen weten wat andere leden denken

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie, ik hoop dat je gelijk hebt! Toch betref het ook bladeren die geel worden hoger in de plant. Wel zijn het allemaal schutbladeren en niet de uitlopers. Ik ben ook benieuwd of anderen er ook zo naar kijken.

 

Met betrekking tot de plant in volle grond, deze gaat ook mij aan het hart. Aangezien de vrouw nogal ambivalent is over mijn kweekavontuur moet ik concessies doen. Ik kan er wel omheen draaien maar ik heb thuis niet de broek aan.... Aangezien we met regelmaat familie/buren op bezoek hebben die niet allemaal zo makkelijk denken over cannabis, staat deze plant wat uit het zicht, de vrije lucht is richting het zuiden, straks als de zon wat lager aan de hemel komt te staan zal hij veel meer zon gaan krijgen. Die in de pot kan ik makkelijk verplaatsen bij bezoek. Dus hoe vervelend ook, het is niet anders. Ik hoop dat ik volgend jaar wat meer 'speelruimte' krijg.

Edited by APK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel zijn het allemaal schutbladeren en niet de uitlopers.

 

Dat zijn niet de schutbladeren.

Deze bladeren zijn vaak vervormd of verkleind (gereduceerd).

Je gebruikt de verkeerde term.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry! Wat is dan wel de juiste term voor deze bladeren waar verder geen toppen zullen vormen?

In ieder geval bedoelde ik te zeggen dat alle scheuten vanuit de internodes (nog) niet geel worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.wietforum.nl/topic/123342-hindu-kush-buitenkweek-groentje-nieuw-op-het-forum/page__fromsearch__1

 

Mischien is het probleem te kleine pot want plant kan niet groter worden als de wortels maximaal kunnen worden want volume onder is volume boven en probeert de plant groter te worden maar kan die dat niet en gooit ie daarom bladeren af maar idee geen idee of zo is

 

Hee mischien is de pot te klein en wil de plant groter worden maar gaat dat niet en gooit daarom bladeren af want volume onder de grond is volume boven de grond is maar idee geen idee of zo is of kan zijn ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...