Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
imp

Vloeibare Mest?

Recommended Posts

Ik heb nu een vijftal planten op het terras staan en ik heb vandaag een foliekas besteld om ze in te plaatsen.

 

Helaas is het weer de afgelopen paar dagen niet echt goed geweest + er zwerft hier een kat rond die elke keer die bakken als zijn kattenbak gebruikt (hij graaft te planten op). De planten hebben dus een heuze groeistop vandaar dat ik een kas heb besteld om de planten te beschermen voor het weer + rotbeesten.

 

kan ik nu het beste ook gaan bijvoeren met vloeibare mest? Zat te denken om een fles bij de Praxis te gaan halen voor kruiden.

 

Planten verkeren trouwens in hun derde week en hebben inmiddels bijna allemaal 4 nodes (geslacht kan ik nog niet zien helaas).

Share this post


Link to post
Share on other sites

een foto maakt alles makkelijker in te schatten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier een fototje. Hopelijk helpt t. Gelukkig heb ik nog een paar back-up plantjes beschikbaar mochten de grotere planten het niet redden.

 

IMG_20170712_214443.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een heleboel satéprikker in de grond steken,

met de scherpe punt omhoog.

Dan heb je kans dat de kat ergens anders gaat graven en schijten.

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een heleboel satéprikker in de grond steken,

met de scherpe punt omhoog.

Dan heb je kans dat de kat ergens anders gaat graven en schijten.

 

Succes.

Ik krijg morgen een foliekasje binnen die groot genoeg is voor al die planten. Ik denk dat dat wel het slechte weer en rotbeesten buiten houdt.

 

Ik vraag me alleen af of ik nu moet gaan bijmesten (ik heb Florella potgrond gebruikt) om de planten een beetje te helpen om over deze groeistop heen te komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kippengaas over je potten heen, komt er geen kat meer in. Zonder dat ze gewond raken (waarop je wel kans hebt met sateprikkers).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten staan eindelijk veilig in de kas. Laat ze nu een paar dagen met rust om er bovenop te komen van al het slechte weer + katten die de planten telkens opgraven. Nu maar weer even wachten tot de wortels weer hersteld zijn.

 

Heb ook maar meteen wat vloeibare groenten & kruiden mest gekocht omdat ik geen dure mest wilde kopen nu ik niet weet of het nog wat gaat worden dit jaar na al die set-backs.

 

Wanneer kan ik deze meest gaan gebruiken en tot wanneer?

 

IMG_20170714_175911.jpg

IMG_20170714_175931.jpg

 

Ik maak trouwens gebruik van Fleurella potgrond. Heb deze gekozen omdat deze potgrond als beste getest is door de consumentenbond en ik geen zin had om helemaal naar een growshop te rijden voor dure grond terwijl het me eerste keer is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokon is niet echt een goed merk voor wiet.

 

Ik zou voor nu nog even wachten met voeden.

Er zit natuurlijk ook gewoon voeding in de potgrond.

 

Als je vloeibaar wil gaan bijvoeden zou ik gewoon een flesje plagron grow & plagron bloom kopen.

Kost 10tje per flesje.

Maar dat is natuurlijk volledig je eigen keus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokon is niet echt een goed merk voor wiet.

 

Waarom niet?

 

Pokon is prima spul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokon is niet echt een goed merk voor wiet.

 

Waarom niet?

 

Pokon is prima spul.

 

Ik dacht het ook ja. Ik gebruik al jaren Pokon producten vandaar dat ik dit merk heb gekocht en niet EcoStyle of wat dan ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De korrels van Ecostyle zijn langzaam loslatend.

Met vloeibare mest zie je sneller resultaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In dat topic maakt hij wel één goed punt: het meeste potgrond, waaronder die van mij, is al voorbemest. Dus wanneer denk je dat ik het beste kan bijmesten met vloeibare mest?

 

Ik heb zo'n 5-in-1 metertje voor PH, vochtigheid, bemesting, licht etc en dat metertje zegt dat er haast geen voeding in de grond zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokon is niet echt een goed merk voor wiet.

 

Waarom niet?

 

Pokon is prima spul.

 

Ohw las overal op internet dat het niet goed voor wietplanten is.

Zelf geen ervaring met pokon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het advies van Pietjewiet is hierop gebaseerd...

En die is nu ineens een expert op dat gebied!

 

Was trouwens gebaseerd op:

ik zelf zou pokon nooit gebruiken pokon is puur gif als je het geef tmoet je

 

Idd, Pokon is rotzooi. Wiet die gekweekt is met behulp van Pokon zou ik niet zo snel willen roken.. :no Koop gewoon goede voeding bij de growshop.

 

In het kort komt het erop neer dat in Pokon bepaalde stoffen zijn verwerkt die hoofdpijn veroorzaken. Dat is in mijn ogen verreweg de belangrijkste reden om het niet te gebruiken. En jongens waarom zou je........de markt is vergeven met allerlei merken wietvoeding.

 

Pokon is geen goede meststof

Veel beginners die niet teveel geld willen uitgeven besparen op plantvoeding. Doe dit niet! Er is een keur aan goede plantvoeding te koop die speciaal is afgestemd op de behoeften van jouw plant en dat is niet voor niets.

 

 

En ben zeker geen expert hoor :P

Edited by pietjewietje_1

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je echt last van de katten hebt, die nemen ook rustig een hap van je plantjes, koop een paar zakken zand en maak een zandbakkie voor ze, soms is het makkelijk ze ergens anders heen te lokken dan ze te verjagen, dan komen ze namelijk gewoon stiekem, als je niet kijkt :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Pietjewiet:

 

De quotes die je laat zien komen uit 2004 en gaan niet over het flesje biologische mest dat imp hier laat zien.

Pokon is de laatste jaren sterk verbeterd, en je vindt het ook in de growshop.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paar mollenklemmen bij je planten leggen :P

 

Zet er ook 1 op je hoofd a.u.b!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker weer, vandaag.

Dit ding lijkt me dan ook overbodig.

 

 

IMG_20170714_175911.jpg

 

Dat is meer iets voor in mei of oktober.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Pietjewiet:

 

De quotes die je laat zien komen uit 2004 en gaan niet over het flesje biologische mest dat imp hier laat zien.

Pokon is de laatste jaren sterk verbeterd, en je vindt het ook in de growshop.

 

Sorry was ik niet van op de hoogte.

Goed om te weten, thanks.

 

Bij nader inzien is dingen zeggen zonder het zeker te weten is niet zo slim.

Mijn excuus hiervoor ben ook maar een beginner :P

Had er ook bij moeten vermelden dat ik dit ''dacht'', of gewoon mondje moeten houden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...