Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hey!

 

Ik ben voor het eerst m'n eigen plantjes aan het kweken. Ik heb zelf een tentje in elkaar geknutseld en een 250W lamp erboven gehangen met wat 2 pc ventilatoren voor de circulatie. Ik geeft ze ongeveer 1x in de water met voeding en ben ook begonnen met Low Stress Training.

 

Helaas doen ze het niet geweldig. Ze hebben een tijdje goed gegroeid zonder problemen, maar sinds kort zie ik nauwelijks vooruitgang. Ook hangen de blaadjes vaak slap en zijn er onderaan de plant gele en ook dode bladeren...

 

gallery_47746_19482_2131404.jpg

gallery_47746_19482_2802937.jpg

gallery_47746_19482_1045749.jpg

 

Het is af en toe boven de 30 graden in mijn tentje. Zou dit de oorzaak kunnen zijn? Ook geef ik ze gewoon kraanwater en las ergens dat het pH daarvan te hoog is. Maakt dit zoveel uit? en kan ik anders gewoon wat citroen druppels bij het water+voeding doen?

 

Ideeën zijn welkom!

Edited by Jrois

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet even je album publiek, kunnen we eens kijken wat het probleem zou kunnen zijn :D

 

Slappe blaadjes lijk mij een diagnose van ofwel te droog of te nat kweken

 

Ook eventjes netjes voorstellen aub ;) :

http://www.wietforum.nl/forum/21-wie-is-wie-en-wie-is-hoe/

Edited by alkaline

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de snelle reactie! Heb het album publiek gezet! Sorry snap nog niet echt hoe het allemaal werkt hier

 

Ik heb ze een keer twee dagen geen water gegeven om er zeker van te zijn dat ze niet te veel water hebben. Toen hingen ze slap en een paar uurtjes nadat ik ze toen water had gegeven, leefden ze een beetje op maar het ze zien er nog steeds niet helemaal gezond uit. Ik hoop dat de foto's iets meer helpen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie ik dat nu goed ?

De kroon is slap en het onderste is slap maar de bladeren in het midden zijn prima ?

Foto's laden tering traag, kan aan mij liggen.

Maar wellicht een tip:

Rechter muisknop op je foto (online) -> adres afbeelding kopieren -> in je topic waar je wil typ je: [ img ] Adres van je afbeelding [ /img ] (zonder spaties)

Dan zie je de foto meteen groot in je verslag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de snelle reactie! Heb het album publiek gezet! Sorry snap nog niet echt hoe het allemaal werkt hier

 

Ik heb ze een keer twee dagen geen water gegeven om er zeker van te zijn dat ze niet te veel water hebben. Toen hingen ze slap en een paar uurtjes nadat ik ze toen water had gegeven, leefden ze een beetje op maar het ze zien er nog steeds niet helemaal gezond uit. Ik hoop dat de foto's iets meer helpen!

 

Als je ze een tijdje geen water geeft en dan ineens weer wel heb je een te groot verschil in vochtbalans daardoor gaan de blaadjes hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krijgen ze ook voldoende VERSE lucht?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonder ph meter schiet dat afzuren met citroen nie heul veul op. Beter geef je ze dan bronwater van de supert zoals spa of barleduc.

Ik kan op die fotos ook niet echt 1 oorzaak vinden ik gok op meerdere. Begin is met bron water als je geen ph meter wil/kan kopen en zoals vakman vraagt.. gebruik je iets van afzuiging of is je tentje pot dicht met 2 ventilatortjes die oude lucht rond blazen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 1 ventilator die de lucht bovenaan weg blaast en 1 die onderaan verse lucht naar binnenblaast. Dus verse lucht krijgen ze wel

 

Als je ze een tijdje geen water geeft en dan ineens weer wel heb je een te groot verschil in vochtbalans daardoor gaan de blaadjes hangen.

Dus als ik het goed begrijp moet je gewoon elke dag een klein beetje water geven?

 

Bronwater wordt wel een beetje duur maar zal t een tijdje testen. Bedankt voor de tips!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rechter muisknop op je foto (online) -> adres afbeelding kopieren -> in je topic waar je wil typ je: [ img ] Adres van je afbeelding [ /img ] (zonder spaties)

Dan zie je de foto meteen groot in je verslag.

 

Je kan, sneller en gemakkelijker zo de BCC code knippen en plakken in je topic.

Niks er voor of er achter, Gewoon ctrl c ctrl v

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 1 ventilator die de lucht bovenaan weg blaast en 1 die onderaan verse lucht naar binnenblaast. Dus verse lucht krijgen ze wel

 

Als je ze een tijdje geen water geeft en dan ineens weer wel heb je een te groot verschil in vochtbalans daardoor gaan de blaadjes hangen.

Dus als ik het goed begrijp moet je gewoon elke dag een klein beetje water geven?

 

Bronwater wordt wel een beetje duur maar zal t een tijdje testen. Bedankt voor de tips!

 

Het liefst inderdaad elke dag dezelfde hoeveelheid. Een keer een gieter water en dan 1.5 gieter maakt ook niet veel uit maar de ene dag geen water geven en de andere dag 5 gieters vinden ze niet zo leuk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk lucht.

 

Ik heb 1 ventilator die de lucht bovenaan weg blaast en 1 die onderaan verse lucht naar binnenblaast. Dus verse lucht krijgen ze wel

 

Wat je bovenaan weg blaast, zuig je er onderaan weer in.

 

C02 vergiftiging, toen kreeg ik dit:

 

gallery_45821_18791_663998.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet ze eens een paar dagen buiten neer.

Doet ze vast goed wat zonlicht en verse buitenlucht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kurkdroog joh, geef ze eens ieder half uur een kopje water tot de bodem netjes vochtig is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...