Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
DrGreenT

Vreemd Bladprobleem..

Recommended Posts

Hey jongens,

 

Ik heb sinds 15/6 een autoflower op mijn appartement staan. Het plantje staat achter een raam met enkel glas, gericht naar het Zuiden. Sinds kort beginnen de onderste bladeren te verschrompelen en te verdorren nadien. Dit gebeurt nu ook al bij de grote dekbladeren erboven. Na wat opzoekwerk kom ik er toch niet uit wat er mis kan zijn en hoe ik dit kan oplossen.

 

Allemaal redelijk basic, geen toegevoegde meststoffen. Ben een simpele groeier :-)

Ik gebruik potgrond voor geraniums van de Aveve, hier zou wat meer klei in zitten wat de grond langer vochtig houdt. Op de zak staat: Meststoffen NPK 14-16-18: 1kg/m³, Organische meststoffen NPK 8-5-6: 2kg/m³.

Voor het bewateren gebruik ik gewoon kraantjeswater, geen idee wat de Ph-waarde hiervan is helaas..

 

Hopelijk kunnen jullie mij wat hulp bieden?

 

Thanks!

 

T

 

19893881 10207173567935897 1384673240 O

19885596 10207173567655890 393506305 O

19876025 10207173567455885 1602598460 O

Edited by DrGreenT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb wel ff wat meer info nodig zoals.. wat is de npk waarde van je aarde en merk, welke voeding gebruik je en hoeveel heb je al gegeven, wat is de ph van het water wat je geeft?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allemaal redelijk basic, geen toegevoegde meststoffen. Ben een simpele groeier :-)

Ik gebruik potgrond voor geraniums van de Aveve, hier zou wat meer klei in zitten wat de grond langer vochtig houdt. Op de zak staat: Meststoffen NPK 14-16-18: 1kg/m³, Organische meststoffen NPK 8-5-6: 2kg/m³.

Voor het bewateren gebruik ik gewoon kraantjeswater, geen idee wat de Ph-waarde hiervan is helaas..

Edited by DrGreenT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dat een wietplant of een cactus? Een flinke hoeveelheid water zal hem goed doen. De grond ziet er veel te droog uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreemd?

 

Er zijn 351 topics met het woord bladprobleem in de titel.

Al iets van gelezen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreemd?

 

Er zijn 351 topics met het woord bladprobleem in de titel.

Al iets van gelezen?

 

Hey FoolOnTheHill,

 

Ik heb inderdaad al zeer veel topics gelezen maar geen enkele is gelijkaardig met die van mij. Ik vind nergens een topic terug waarbij mijn beschreven probleem voorkomt. Nergens gelijkaardige foto's te bespeuren ook. Toch bedankt voor je hulp! ;-)

 

Grtz

 

Is dat een wietplant of een cactus? Een flinke hoeveelheid water zal hem goed doen. De grond ziet er veel te droog uit!

 

Het probleem deed zich voor terwijl ik de plant elke dag bewaterde met +- 200 - 300 ml water. Ik ben hier even mee gestopt omdat ik dacht dat dit misschien de oorzaak was. Dit bleek niet de oorzaak te zijn want mijn bladeren blijven verdorren. Ik heb ze dan ook vandaag terug goed water gegeven tot het er vanonder uit liep.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ben je wegens dit unieke probleem ook lid geworden van dit forum?

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ben je wegens dit unieke probleem ook lid geworden van dit forum?

 

Dat was een van mijn redenen om lid te worden inderdaad. Hou je je wel on-topic a.u.b.? Dat staat zo in de spelregels ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat staat zo in de spelregels

 

Stel je voor in de wie is wie sectie

Dat is ook een van de spelregels.

 

Heb je wel eens eerder een plant gekweekt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel uur direct zonlicht krijgt je plantje? Dus geen daglicht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel uur direct zonlicht krijgt je plantje? Dus geen daglicht

 

Ik zou zeggen dat het plantje toch 4 - 5 uur direct zonlicht krijgt.

 

Dat staat zo in de spelregels

 

Stel je voor in de wie is wie sectie

Dat is ook een van de spelregels.

 

Heb je wel eens eerder een plant gekweekt?

 

Ja, vorig jaar heb ik met "succes" 2 plantjes gekweekt. Geen prachtige opbrengst maar 20 grammetjes is toch leuk voor een beginner.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is te weinig goed licht.

En is je grondje niet wat te zwaar bemest voor dat jonge spul???

Een NPK waarde van 22-21-24 is niet echt gebruikelijk voor zaailingen of voor wietplanten.....

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is te weinig goed licht.

En is je grondje niet wat te zwaar bemest voor dat jonge spul???

Een NPK waarde van 22-21-24 is niet echt gebruikelijk voor zaailingen of voor wietplanten.....

 

Heeft een wietplantje echt zoveel direct zonlicht nodig? Ik dacht dat indirect licht ook een heel groot aandeel had. Dat wist ik niet.. Wat is dan zo wat een goede NPK waarde van mijn aarde? Ik heb daar helaas weinig kaas van gegeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koop/bestel gewoon een zak lightmix speciaal voor wietplanten, de keuze is reuze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koop/bestel gewoon een zak lightmix speciaal voor wietplanten, de keuze is reuze.

 

Oke, dankjewel! Moet ik een soort met of zonder perliet nemen? Hoef ik bij deze aarde extra meststoffen te gebruiken of is dat onnodig?

 

Alvast bedakt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat jij wil.

Als je kweekverslagen had gelezen had je al deze dingen al geweten, dus lees nog maar wat meer ;)

1 tip, hou het in het begin simpel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een nieuwe zak grond gaat het tekort aan licht niet compenseren.

 

Dubbel glas ook, zeker?

 

Zet het ding af en toe maar eens voor het open raam.

 

Autoflower?

Dan valt er niet zo veel meer aan te redden.

Volgens sommigen moet je die helemaal niet overpotten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enige oplossing is gelijk een nieuwe zetten,en dan wel de juiste grond pakken.

Het beste kun je eerst een plannetje verzinnen voordat je het kasteel bestormt,anders sta je daar met je pik te zwaaien. :lol: zoals nu....

 

Dus stel eerst een plan op voordat je plant.

 

Ik zou de light mix MET perliet nemen b.t.w.

 

 

 

Jah Bless!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een nieuwe zak grond gaat het tekort aan licht niet compenseren. Dubbel glas ook, zeker? Zet het ding af en toe maar eens voor het open raam. Autoflower? Dan valt er niet zo veel meer aan te redden. Volgens sommigen moet je die helemaal niet overpotten.

 

Enkel glas, anders had er volgens mij niets van gekomen. Oke, dan zal de andere grond voor de volgende 2 plantjes zijn.

 

Enige oplossing is gelijk een nieuwe zetten,en dan wel de juiste grond pakken. Het beste kun je eerst een plannetje verzinnen voordat je het kasteel bestormt,anders sta je daar met je pik te zwaaien. :lol: zoals nu.... Dus stel eerst een plan op voordat je plant. Ik zou de light mix MET perliet nemen b.t.w. Jah Bless!

 

Bedankt voor de tip! :innocent: Het is wel moeilijk om een plan op te stellen met bijna 0 ervaring..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...