Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doede

Ingezonden Stukje Aan De Leeuwarder Courant

Recommended Posts

Ingezonden stukje naar Leeuwarder Courant.

Overbodig cannabis drugstest.

Vaak wordt het autorijden onder invloed van cannabis vergeleken met het rijden onder invloed alcohol. Volledig ten onrechte.

Dit blijkt overduidelijk uit een onderzoek van de universiteit van Colorado en uit een test die in 1991 in Limburg door een Amerikaanse universiteit werd uitgevoerd. Deze test is toendertijd ook op t.v. geweest. De onderzoekers waren verrast door de uitslag, waaruit bleek dat cannabis niet of nauwelijks de rijvaardigheid van de testpersonen had aangetast.

''Het is verbazend hoe weinig men weet over de effecten van marihuana'', merkt Daniël Rees, professor economie aan de Universiteit van Colorado, op.

Samen met collega Mark Anderson van de Montana State Univerity onderzocht hij het aantal dodelijke slachtoffers in dertien staten, die medische marihuana wetten invoerden tusen 1990 en 2009. Ze vonden dat het gemiddelde aantal dodelijke verkeersslachtoffers met 9% afnam, nadat medische marihuana legaal werd.

Het legaliseren van marihuana (wiet) levert een positieve bijdrage tot de verkeersveiligheid en schroeft de bierverkoop terug. Dat is de conclusie van een onderzoek van wetenschappers aan de Universiteit van Colorado.

Autobestuurders onder invloed van alcohol invloed nemen meer risico's, verduidelijkt Rees. Deze bestuurders worden overmoedig en onderschatten de impact van alcohol op hun rijvaardigheid, waardoor ze sneller rijden en meer risico's nemen.

Autobestuurders onder invloed van marihuana worden daarentegen voorzichtiger en nemen aanmerkelijk minder risico's en mochten ze zich niet capabel vinden om te rijden, dan doen ze dat ook niet.

'Je legaliseert marihuana en de snelwegen worden veiliger', aldus Rees.

In plaats van zo'n drugstest in te voeren, is het dus eerder legitiem zijn om cannabisconsumenten een korting op hun verzekeringspremie te geven.

Doede de Jong.

Biologische wietkweker.

 

 

Zie ook mijn vlog;

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onzin doede, een gelegenheidsroker die net een pure joint achter de kiezen heeft moet je echt niet overdag in een drukke binnenstad achter het stuur laten zitten... totaal onverantwoord, je dochter zou er maar fietsen

 

Als ik in de auto een zware kush rook dan ben ik 30 min later aan het vechten tegen de slaap. Lijkt me ook niet echt bevorderlijk voor de verkeersveiligheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je goed leest dan zie je staan; ' mochten ze zich niet capabel vinden om te rijden, dan doen ze dat ook niet'.

 

Ter illustratie:

In 1970 waren wij op weg naar Groningen om te proberen wat hasjiesj te kopen. Wij hadden kort daarvoor nog een kruimeltje hasjiesj gerookt.

Na een paar km. te hebben gereden kwamen we een grote vrachtauto tegen. Mijn vriend durfde niet door te rijden en parkeerde zijn auto (een Fiatje) in de berm. Hij vond het verder wel best. Wij zijn omgedraaid en naar huis gegaan. Je wordt als onervaren, roker niet bepaald overmoedig.

Ik ken veel ervaren rokers die nog nooit een ongeluk hebben gehad, gewoon omdat ze voorzichtig en oplettend rijden. en ik ken ook ervaren rokers die na het roken van een stick niet gaan rijden omdat ze zich niet zeker genoeg voelen. Ze worden niet overmoedig en weten hun conditie goed in te schatten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eens met Rodja.

Doede je spreekt wartaal.

Vorige week reed een dorpsgenoot knetter stoned de sloot in..

Half jaar geleden een stoniemelonie met z'n paardentrailer; was in een roes en kwam erachter dat die net een meter voorbij z'n huis reed. Vol op de rem en boem een vrachtwagen achterop.

Dus hou op met dit soort uitingen.Ik heb keihard bewijs dat het gevaarlijk is......

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey zijn de nega boys weer bezig?

 

ach ja jongen,

zie jij zoveel ongelukken zodat je keihard bewijs hebt?

Knap joh, en nu hoppa naar Den Haag om het de heren te vertellen?

 

Tijdens het 40 jaren gedoogbeleid

waarbij miljoenen mensen stoned aan het verkeer hebben deel genomen

hebben wij een heel vreemde status:

wij behoren tot de meest verkeersveligie landen in europa.

 

oke mijnheer keihard bewijs, hoe kan dat nou?

Want met al die gevaarlijke stoners

zouden onze verkeers slachtoffers toch juist veel hoger moeten zijn?

 

ik vertelde Doede laatst ook dat je niet voor iedereen kan zeggen dat die stoned kan rijden.

aar zijn weerwoord is correct: een stoner pleegt introspectie en zal niet rijden als die dat niet tof vind

simple as that.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ik niet kei stoned achter het stuur stap is duidelijk maar wat ik meer lastig vind aan dit verhaal is dat als ik zaterdag avond er eentje rook ik de maandag daarop als ik naar mijn werk rij en moet likken de lul ben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minstens 1, 2 misschien 3 uur na gematigd blowen, rijden. lijkt mij zeer acceptabel maar dan test je alsnog positief...

 

@algreen welke auto is in fout als ie achterop inrijdt op een andere wagen?

Edited by alkaline

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat nergens over,zelf als ik hardstikke nuchter ben word ik ervoor gepakt.

 

Ja mijn bloed bevat een zogenaamd te hoog %,maar de invloed van de THC is allang weg.

 

De discussie tussen ongemoduleerde THC en gemoduleerde THC.

Tussen wel of niet apestoned.

 

Ook de niet meer werkzame THC word dus doodleuk meegeteld,derhalve zijn de tests onbetrouwbaar.

 

 

 

Nee ik rijd liever niet als ik apestoned ben omdat ik verantwoordelijkheidsgevoel heb.

Maar een beetje stoned kan ik nog best rijden,als ik langere stukken moet rijden doe ik het liever niet.

 

 

Ken gewoon je grenzen,en wees verantwoordelijk.

 

Jah is always watching you....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel ongelukken worden er nu veroorzaakt door alleen cannabisconsumptie?

Een cannabisconsument kent zijn grenzen en is niet overmoedig.

 

Voor meer info-http://www.cannaclopedia.be/beleid/verkeer/verkeer.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke...ik zal je matsen.

Een heisie aan een pure Haze staat gelijk aan 2 kleintjes bier

Dus met meer dan een heisie mag jij niet meer achter het stuur. En denk erom...

 

En een smoker niet overmoedig? waarom kruipen ze dan toch achter het stuur

By the way; vaak zuipen ze ook nog

Share this post


Link to post
Share on other sites

maarre, inhoudelijk toch een te moeilijk antwoord?

 

Laatste mopje al gehoord?

 

gaat een respectabel lid van wietforum

cannabis vergelijken met hard drugs?

 

Ja echt!!

Dat kan geen smoker zijn! :jump: :jump: :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja het is eigenlijk om te janken he,

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom kruipen ze dan toch achter het stuur

 

 

Dat heb ik nooit begrepen, die uitdrukking.

Je loopt naar je auto, en gaat er in zitten.

Zodra je moet kruipen, moet je niet meer gaan rijden.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wordt weer heerlijk overdreven door sommigen hier, een hijsje gelijk aan 2 bier :rofl

 

Rij zelf al tiental jaren stoned en heb er nog nooit nadeel van ondervonden, enkel voordelen want ik ben meer ontspannen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik 1 hijs zou nemen van een joint krijg ik de auto waarschijnlijk nog niet eens van zen plek afgereden..

 

Dit valt echt niet he vergelijken met iets.. de een kan er beter tegen dan een ander.

Blijf gewoon lekker nuchter?

Of ken je grenzen..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk, en dat is psies dat stukje zelf inzicht waarbij de gemiddelde blower geen enkel probleem heeft

terwijl de gemiddelde drinker, overmoedig begint te worden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet ook wel dat iemand die al jaren 12 joints per dag rookt een zodanige tolerantie heeft opgebouwd dat er geen verschil is tussen stoned en nuchter rijden. waarschijnlijk rijdt zo'n figuur zelfs slechter zonder wiet.

 

het gaat ook niet om het zelfinzicht van de gemiddelde blower

 

het gaat om die enkeling die minder goed oplet als ie knetter is.

dat is wellicht een minderheid maar genoeg om het niet te willen

Share this post


Link to post
Share on other sites

het gaat juist wel om het zelfinzicht wat een mens moet hebben om

op een juiste manier om te gaan met welke drugs dan ook.

 

dus die enkeling sukkel

die er zonder jointje ook is te vinden

die zet de toon voor alle anderen?

 

zo werkt het niet in mijn ideale wereld.

want die enkeling kweker die de boel af fikt

weerhoud mij ook niet om netjes mijn tentje te draaien.

 

Bij jou dus wel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

in de ideale wereld werken dingen sowieso anders dan in de echte wereld. alleen 1 probleempje: de ideale wereld bestaat helaas niet.

 

 

 

hoe ik mijn keuzes maak doet er niet toe, ik hecht ook zeer veel waarde aan de eigen verantwoordelijkheid van ieder individu. wilde alleen maar zeggen dat het een bezopen plan is van die oude fries. hij brengt zelfs de wietcommunity in diskrediet met dit soort warrige pleidooien. blijkbaar beschikt hij niet over genoeg zelfinzicht in te zien dat hij met dit soort argumenten zichzelf en andere wietgebruikers totaal belachelijk maakt in de ogen van niet-gebruikers, over zelfinzicht gesproken.

 

het invoeren van speekseltesten is inderdaad foute boel en verdient zeker verzet. maar leg de focus op de meest krachtige argumenten (bijv de onbetrouwbaarheid van dat soort testen) en hou je verhaal vrij van onzin.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de ideale wereld was er ook geen oorlog.. armoede of onderscheidt

 

Ik weet wel als iemand knalle gaar of ook maar beetje stoned, aangeschote of stront bezopen mijn kind zou aanrijden,

Dat die persoon NOOIT meer een flesje kan vast houden of uberhaupt naar de shop kan lopen :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eens met de 'negatievelingen'.

Wil je cannabis een goede naam geven is het een goed begin het niet onterecht te verheerlijken.

Het geneest nog helemaal niets en het maakt je niet helder of verstandiger (extreme uitzonderingen daargelaten).

 

Tis leuk spul met allerlei positieve toepassingen maar het is geen ambrosia.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Experts vertellen:

 

wiet is

leuk spul

met allerlei

positieve toepassingen,,,,.....

 

Nou: zo dan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat wil je nou eigenlijk zeggen.?

 

Jij keurt het goed dat een stoniemelonie onder invloed van cannabis achter het stuur kruipt....?

Dan is je mind aangetast en moet je hulp zoeken

De psych zit weer in de basisverzekering, dus wat let je.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...