Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Fockit

Wanneer Is Mijn Plantje Dan Nu Eindelijk Echt Klaar Voor De Oogst ?

Recommended Posts

M'n eerste autoflowers zijn zeer ruim over tijd, dus op zoek naar meer inzicht in het antwoord op de gestelde vraag...kwam ik deze post tegen...

 

http://tehbosh.blogspot.nl/2010/04/harvest-time-or-is-it.html

 

Nu snap ik 'm (denk ik, lol, we zullen zien). Voor veel mensen oud nieuws wellicht, voor de beginner zeer verhelderend. Het brengt vanalles wat er over dit onderwerp geroepen wordt op een begrijpelijke manier samen....in het engels.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normaal gezien op het moment dat ongeveer 80% van deze witte (milky) haren bruin (amber) zijn is het tijd om te oogsten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan de haren kun je het slecht zien. Je moet een beetje THC onder een microscoop leggen en dat moet er dan amberbruin uitzien.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals het gelinkte engelstalige document uitlegt is er niet 1 simpele keiharde regel die altijd geldt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

excuseer? geen simpele keiharde regel ?

 

uiteindelijk oogst je wanneer je zelf wil maar...

 

wat is dit dan ? :whistle:

 

13.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi plaatje is dat. Het toeval wil dat ik precies dat plaatje al gevonden had in mijn zoektocht naar wijsheid, linkje gesaved natuurlijk. Begrijp me niet verkeerd, ik zou niet durven zeggen dat kijken naar die trichomen een slechte methode is. Voor mij is dat ook hetgeen waar ik in eerste instantie op let (check aliexpress en laat je voor nog geen 2 euro zo'n 30x/60x vergrootglas met led verlichting thuis sturen als je niet al zoiets hebt), maar ik let ook op bruin wordende en terugtrekkende haartjes en volschieten van de top (of uitblijven daarvan)...

Zo is eerder in dit topic ook al geroepen "80% bruine haartjes = chop" en dat is zo'n ijzeren regel die wel meer mensen hanteren. Ik heb een autoflower staan waarvan alle haartjes bruin zijn, echt geen wit haartje meer te bekennen....maar ze zijn nog niet echt teruggetrokken, de toppen zijn nog niet vol geschoten en er is nog geen amberkleurige trichoom te vinden. Ik laat 'r nog maar even staan dus. Ik zoek trouwens de maximale high, dus als ik 2 amberkleurige trichomen gezien heb gaat ze om. Ik moet ook niet te vroeg zijn natuurlijk.

 

Edit, herstel, bijna hetzelfde plaatje...

2940when-to-harvest.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vergrootglas? Maak met de huidige mobiele telefoons van vandaag maar een foto met flits van de top dan kun je de trichomen ook goed zien als je inzoomt

20180908_185037.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...