Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Medicalgrower

Temp Loopt Op Door Zwenk Ventilator Onder Lamp Door Laten Waaien.?

Recommended Posts

Zoals de titel zegt zodra ik me ventilator aan zet in me hok loopt de temp 2 to 3 gr op.?

 

Hoe kan dit ik dacht dat zo lucht verplaats ventilator juist voor onder de lamp door blazen is .. en voor meer circulatie

 

Ook op standje zwenk gebeurt het zelfde ..

 

?

 

Gr MG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een ventilator in een open ruimte koelt niet, het verplaatst de lucht alleen maar, de motor in de ventilator wordt wel warm, dus zal de lucht in de omgeving lichtjes aan warmer maken.

 

Dit geldt niet als je koude lucht in een andere kamer blaast, maar wel met een losse ventilator in een anders semi gesloten ruimte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zal je wel in de lamp blazen of de meter verkeerd om lezen. Bij mij gaat de temp gewoon omlaag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt heb ik ook, de lucht stijgt normaal omhoog je filter in, nu wordt de warme lucht door het hok geblazen, Ipv rechtstreeks naar boven het filter in.

 

Warmte gaat namelijk omhoog als er geen wind staat.

 

Gr. X

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus meer naar beneden richten of juist helemaal naar boven zodat ie lucht van je lucht zuigt

Share this post


Link to post
Share on other sites

rare dingen in dat hok van je medical, bij de meesten gaat de temp iets omlaag bij inzet ventilator.

heb je de aanpassing aan de softbox al gedaan of is dit met de oude situatie?

zou best wel eens kunnen dat je ventilatoren meer lucht verplaatsen dan de afzuiger af kan voeren :search:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

plaatsing van je filter is wel van toepassing idd. bij mij staan filters op planthoogte en blaas de warme lucht onder de lamp weg richting de filters.. dacht te lezen dat je je filters naar voren ging plaatsen. dan blaas je idd weg van de filters.

Share this post


Link to post
Share on other sites

welk een termometer gebruikt men waar hangt ie en word er gemeten op welk moment ?

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn hok is gewoon kut jongens ik kan er weinig mee blijkt nu we hem een dikke maand gebruiken.

Dit hok heb ik op aanraden van een goede kennis gebouwt die al jaren kweekt en hokkies bouwt.

Hij heeft alles ingericht/opgehongen en uitgetekend wat dus gewoon niet werkt blijkt nu..

 

Ik draai dit rondje af en dan haal ik alles los en verhoog ik het hok en maak ik hem breder etc.

Zodat ik alles normaal kwijt kan iig.

 

Voor nu probeer ik er een leuk rokertje voor mijzelf en me vriendin uit te halen.

Hoop dat dit mogelijk is ....

 

Ik kan 3x 350wat gedimt draaien dan is de temp 27/29° graden gemiddeld.

Staan 15planten in gemiddeld 20cm hoog op 18L's

Zodra ik hoger in wattage ga kan ik het niet meer afzuigen en lopen de temps enorm op.

Hoe hoger ik in wat ga hoe hoger de lamp gaat..

Waar het nu precies aan ligt weet ik niet de zwenk ventilatoren blazen zowieso driekwart onder de lamp door als t niet meer is..

De rest dus tegen de kap etc.

Dit is niet veel maar hierdoor stijgt de warmte schijnbaar

maar ik kan ze uit laten tot alles hoger kan hangen en dan als nog aan zetten

 

Weet nu iig dat dit niet normaal is en dat het zeer waarschijnlijk aan ligt dat me zwenkventilatoren nog te hoog staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of niet hoog genoeg,

Of te veel licht voor de oppervlakte,

Of te weinig afzuig capaciteit,

Of nog 100 andere mogelijkheden..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of niet hoog genoeg : bedoel je me hok die is 2.20m hoog

 

Of te veel licht voor de oppervlakte : heb ik aan gedacht afmeting hok is 2.95Lx1.18B

 

Of te weinig afzuig capiciteit : 2500cuber alleen wel met een aantal bochten.

 

Of nog 100 andere mogelijkheden : klopt ik als NOOB kom er zo niet uit, daarom ook pas ik na deze ronde het hok aan via een bouwverslag met hopelijk jullie hulp..

 

Bedankt iig voor het meedenken tot nu toe

 

Grz MG

Share this post


Link to post
Share on other sites

2500cuber alleen wel met een aantal bochten.

 

Oplossen en dan pas echt dingen gaan veranderen aan het hok zelf.

Als je (haakse) bochten in slangen hebt zitten komen de problemen vanzelf als je de afzuig capaciteit echt een keer nodig hebt en bedrogen uit komt dat die 2500m3 helemaal geen 2500m3 kan verplaatsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inlaat? Actief/passief?

 

Kan van alles zijn, maar ik denk als laatste (lees niet) aan je zwenk ventilator.

Die heeft geen invloed op je temperatuur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol zwenk in je kappen heeft geen invloed op je temperatuur? koekoek!!

blazen richting je filter ook belangrijk, niet er voorbij.

 

 

vergeet ook niet dat het zomer is pik, iedereen zonder airco moet lampen uitzetten en dimmen.

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat snap ik supernoob maar 3x 300wat gedimt is niet veel natuurlijk op 3x1.20m en dan nog 30plus graden nu om deze tijd.?

Ik ben nieuw in dit dus misschien doe ik moeilijk en moet ik gewoon blij zijn daf ik uberhaupt draai.?

 

P.s. over welke airco's praten we bijv een 300 euro airco bij de mediamarkt of is dit geld weggooien .?

 

Gr MG

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat snap ik supernoob maar 3x 300wat gedimt is niet veel natuurlijk op 3x1.20m en dan nog 30plus graden nu om deze tijd.?

 

Op dit moment koelt het zonder airco maar amper af in je hok en kom je totaal al snel hoger uit met de temperatuur.

 

Vorig jaar sloegen de Dimluxen hier een paar keer compleet uit zo warm werd het met 'maar' 2x 300W in een 150x80 tent en bijna 900m3 afzuiging in een goed geisoleerde eengezinswoning. De Dimlux heeft een beveiliging die boven X dimt en bij Y de stroom kapt om plant schade te voorkomen als je de controller met temp voeler erbij hebt.

 

je draait toch niet overdag of wel?

dan mag je inderdaad blij zijn dat je nog kan draaien :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol zwenk in je kappen heeft geen invloed op je temperatuur? koekoek!!

blazen richting je filter ook belangrijk, niet er voorbij.

 

 

vergeet ook niet dat het zomer is pik, iedereen zonder airco moet lampen uitzetten en dimmen.

 

Geen enkele ventilator koelt. Er een extra warmte bron.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vergeet ook niet dat het zomer is pik, iedereen zonder airco moet lampen uitzetten en dimmen.

 

Nee hoor.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lostchild : ik ben donderdag ochtend na 12/12 gegaan en draai gelukkig snachts.

Heb een maxi controller en die staat nu ingesteld op 31dimmen/32helft uit /33shutdown.

Vnnacht 31.7 als hitte melding bereikt las ik vanmorgen af.

 

Ik ben wel benieuwd welke airco's voldoen qua koeling voor me hok.

Dacht dat alleen de opticlimate van 1500+ hiervoor voldeed.

 

Oude Rocker inlaat 2500 cub uitlaat passief 2x 250mm.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oude Rocker inlaat 2500 cub uitlaat passief 2x 250mm.

 

Ik neem aan dat je bedoeld 2500 m3 uitlaat en 2x250mm passief inlaat. ??

 

Dan nog, zegt dat nog niet zoveel over je echte flow..

Heb je veel bochten etc,, dan blijft er misschien maar de helft over.

En ook je inlaat,, welke temperatuur heeft die dan? En hoe vers,, (CO2) is je lucht?

 

en ik lees nu dat je nog maar net op 12/12 bent gegaan.

Dat betekend voor mij, dat je gewas nog niet volgroeid is, en dus ook nog niet max verdampt, wat ook verkoeling geeft.

 

En last but not least,,

Op dit moment, zijn er maar weinig hokken, die zonder een koeling hun temp. onder controle kunnen houden..

Tijd van het jaar he.

 

Mijn advies is dit rondje uitzitten en in het najaar onveranderd alles nog eens weer aan te zien met betere buiten temperaturen dan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt oude rocker

ik ga ook zkrs deze ronde uitzitten misschien nog een betaalbare airco erbij.

 

Denk 2 lampen aan op 400watt ipv 3x300watt

 

Klopt 2500m3 en 2x250mm passief de in huis lucht is 24/26 graden

 

Scheelt dus ook nog als je gewas verder ontwikkeld is qua verdamping warmte ik heb het tussen de planten in bovenkant 31.7 gr is dit too much of kan dit zonder problemen..

 

Grz

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hoor.

31.7 is zo slecht nog niet op dit moment..

 

Goed kijken naar je bladerendek..

Als ze gaan krullen.. (kano, schuitjes, of hoe ze het ook allemaal noemen)

is het te warm. blijft dat uit, is er niks aan de hand.

Ook niet als het maar een heel klein beetje is..

Share this post


Link to post
Share on other sites

met deze 'ambient temps' is dat niet zo slecht nee, lager is beter maar lager gaat niet echt op het moment

 

buiten zie ik ook alle planten reageren op het weer, ene moment hangt alles bijna slap paar uur later uit de zon en ze schieten weer omhoog

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb je al is eerder gezegt, probeer die hele uitblaas parade met bochten enzo naar buiten is te veranderen.

350mm passief met zo min mogelijk bochten je lucht gelijk van buiten halen, en je uitblaas gewoon buiten je hok je huis inblazen(ik heb de deur van de kamer waar me hok staat op een kier en blaas zo me lucht de overloop op).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...