Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Beunhaasje

Mijn Eerste Buitenkweek

Recommended Posts

hey allemaal hier komt dus mijn kweekverslagje te staan.

 

Beetje info vooraf:

Ik kweek in een weiland wat ieder jaar voeding heeft gehad (koemest en kunstmest) her en der groeien ook brandnetels dus zou je zeggen dat de grond wel goed is. Het stuk waar ik ze plant lopen normaalgesproken de paarden altijd overheen dus daar groeit geen gras en is alles erg vastgestampt.

Ik heb eerst op de plekken waar de planten komen te staan een gat van ongeveer een halve meter diameter breed en 70 cm diep gegraven zodat de wortels iig in het begin lekker makkelijk kunnen nestelen, als ze daarna nog mee wortels willen maken moeten ze maar wat meer hun best doen :lol: Heb hier ook nog wat droge koemest korrels doorheengemengt die we normaal voor het gazon gebruiken, is toch ook groen... :whistling

 

Deze planten heb ik gepot:

5 x Spliff Diesel

1 x purple haze

1 x kera premium diesel

 

Is voornamelijk voor medicinaal gebruik.

 

Ontkiemen heb ik op de vensterbank gedaan met vochtig keukenpapier op een schoteltje en een schoteltje erop zodat niet alles meteen verdampt.

 

 

gallery_47719_19467_386111.jpg

 

Hier begon het allemaal dus (4 mei), eerst in de kamer geprobeerd voor een mooi groot raam echter hier was het overdag niet echt aangenaam dus toen maar naar de keuken verhuist waar overdag ook gestookt wordt.

 

gallery_47719_19467_202288.jpg

 

Hier dus in de keuken (9 mei), ze begonnen al wel aardig te strekken en steeds scheef te staan maar durfde ze nog niet naar buiten te doen.

 

 

gallery_47719_19467_252901.jpg

Al wel stukje gegroeit maar nog steeds lange slungels (13 mei)

 

 

gallery_47719_19467_371407.jpg

Toen lekker buiten het zonnetje in als steun een paar pennen erlangs gezet met een binddraadje (vandaar de naam beunhaas ook :rofl (14 mei)

 

gallery_47719_19467_745399.jpg

 

Is lekker aan de groei geweest alleen nog steeds dat dunne steeltje (25-mei)

 

gallery_47719_19467_338416.jpg

 

Voor het eerst uit het potje gehaald om te kijken hoe het met de wortels ging, kon via de gaatjes onderin al wel zien dat ze onderin zaten. Hierna in de volle grond gezet.(25 mei)

 

gallery_47719_19467_1117466.jpg

 

Heb je ze staan. 1 is nog niet in de volle grond omdat de wortels nog niet mooi waren verspreid.

 

gallery_47719_19467_450743.jpg

Deze gaat het mooiste, is 1 van de Spliff Diesel (6 juni)

 

gallery_47719_19467_375948.jpg

weer dezelfde (13 juni)

 

gallery_47719_19467_688999.jpg

De purple haze doet het ook mooi, vind het zelf een mooiere plant die mooi dik in de bladeren zit. Van de Spliff Diesel staat ook wel bij dat het een tengere plant is met minder bladeren dus dat worden jammergenoeg geen dikke struiken.

 

gallery_47719_19467_621993.jpg

Paardje erbij lekker aan het grazen, het goede groen gelukkig :P (21 juni)

 

gallery_47719_19467_755252.jpg

 

Groeit allemaal gestaag door, ben nu ook begonnen met voeding erbij 1 keer in de week. NK 4-6 organisch spul van de action. Zie er geen apart verschil door groeit nog steeds gewoon goed, maar dat deed het ook al.(27 juni)

 

gallery_47719_19467_279786.jpg

De kat komt ook even kijken hoe ik aan het tuinieren ben.

 

 

gallery_47719_19467_82184.jpg

Ook nog geprobeerd om stekjes te maken, gewoon omdat het kan. Zelf een uitermate geavanceerde kas gemaakt met hightech materialen voor het beste resultaat... :whistling uhhh bamboe-stokjes, ducktape en plastic wat om kif balen zit. (29 juni)

 

 

In mijn album staan nog iets meer foto's mocht je die willen zienhttp://www.wietforum...7-eerste-kweek/

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat er zeer vlotjes voor een eerste keer :D

 

Nog maals succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja 1 keer in de week, staat op de verpakking dus dat houd ik dan maar aan en is vloeibaar idd.

 

bedankt allemaal :)

Edited by Beunhaasje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaan mooie plantjes worden :)

Lekker in de volle grond bomen kweken! Jammer dat ik daar zelf de mogelijkheid niet voor heb!

 

Veel succes in ieder geval!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat helemaal goed, ze zien er gezond uit.

Ze zeggen dat vloeibare voeding op volle grond zo verdwenen is.

Maar eh, don't fix what isn't broken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat spulletje van action heb ik ook met die tomaatjes erop. ik verdun het wel heel erg lijkt wel smeerolie wat uit die fles komt maar verder niks op aan te merken. en helaas heb ik geen tuin dus staan de hoer te spelen achter het raam (staat op zuid). ze doen het erg goed eigenlijk en heb ook die buro ventilators bij action gehaald staan aan beide kanten en als het warm is zet ik de grote ventilator er ook op dus stammetje zijn ook lkkr dik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoop dat het paard niet denktdat je die planten voor haar hebt gezet .... ;)

mooie plek waar je woont lekker vrij en de ruimte zover ik kan zien op de fotos..

nogmaals succes

peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

De paarden komen er niet bij hoor ;) de wei is net ook bemest dus er loopt nu helemaal niets. Qua ruimte zit het inderdaad wel goed ook vanaf de weg bijna niet te zien, of je moet echt heel goed gaan kijken.

 

Bedankt allemaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik jou was zou ik minder herkenbare foto's op het net plaatsen...

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je wel een punt inderdaad, heb een aantal foto's verwijderd :tu

Edited by Beunhaasje

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar weer eens een update:

 

Gaat nog allemaal goed, alles ziet er naar mijn mening gezond uit en groeit behoorlijk. De stekjes ben ik wel benieuwd naar of die aanslaan, heb er niet super veel vertrouwen in.

 

Een paar plaatjes, er staan er nog meer in mijn album.

 

gallery_47719_19467_638480.jpg

Dit is op de kleinste van het stel, is denk ik iets groter dan een halve meter

 

gallery_47719_19467_164220.jpg

Dit is de grootste, is bijna 1,70m :o

 

gallery_47719_19467_304225.jpg

Dit is de stam van de grootste, wordt oogsten met een kettingzaag denk ik :whistling

 

gallery_47719_19467_449664.jpg

De purple haze, wordt ook een lekker struikje. Niet heel hoog maar wel heel erg dik in de bladeren.

 

gallery_47719_19467_406118.jpg

Zit ook een beste stam al onder.

 

gallery_47719_19467_98521.jpg

Mooie grote bladeren

 

Dat was m weer :wave:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker voor een eerste kweek, je grootste plant is al een flink monster aan het worden, nice!

Share this post


Link to post
Share on other sites

is al weer een tijdje geleden dus maar weer een update.

 

Het kleinste plantje van het stel zag er niet zo goed uit, liet de blaadjes hangen en na goed watergeven werd dit niet anders.

We hadden nog wat (oud) kunstmest liggen en ik dacht dan gooi ik dat er een beetje omheen en wat ik nog overhad bij de plant ernaast.

Dat gaf helaas niet het gewenste resultaat, de blaadjes van beide planten werden zwart en krulden op. Ik dacht dus: overvoeding en dan moet er gespoeld worden. Ik heb toen de tuinslang erbij gelegd en heel langzaam laten lopen voor 2 uur ofzo en de zwarte aangetaste bladeren heb ik bij beide planten verwijderd.

 

De kleinste heeft best wel een tik gehad maar heeft het overleeft, de plant die er naast stond heeft ook wel een tik gehad maar is een paar weken later de lucht in geschoten, zo hard dat hij bijna de hoogte heeft van de grootste plant.

gallery_47719_19467_417169.jpg

Zo kwamen de blaadjes eruit te zien en nog veel ergen alleen heb ik daar geen foto's van.

 

De rest groeit ook erg goed door, de 2 grootste (waaronder dus die ik heb overvoed) zijn groter dan 2 meter. De rest zit zo'n beetje rond borsthoogte of iets eronder.

 

gallery_47719_19467_330112.jpg

Dit is de plant die ik overvoede

 

gallery_47719_19467_3033576.jpg

 

En dit is de grootste :o

 

Ben nu een poging aan het doen om de kleinste te verduisteren met vuilniszakken, geen idee of het werkt maar zoveel valt er toch niet te verliezen met de kleinste.

 

Dit brengt mij tot de volgende vraag: Heeft het nut om (vooral bij de grotere planten) een aantal toppen eruit te knippen? Ben vergeten hoe dit heet en hoe het werkt dus als iemand een linkje of zelf een uitleg heeft wordt dat gewaardeerd. :)

 

Groeten van de beunhaas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor toppen ben je een beetje laat denk ik, maar dat weet ik niet zeker.

Verder stelt het geen weinig voor.

news-image-growingtips3.png

Je haalt het weg tot de eerstvolgende node of je laat een beetje staan (toppen vs Fuck I Missed FIM'en)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo lang geleden dat jullie wat van mij gehoord hebben.

De planten zijn eindelijk aan het bloeien, de Diesel premium kera heb ik gisteren maar geoogst omdat er steeds rot in kwam. De stengeltjes begonnen een beetje bruin te worden en de toppen waren gelukkig ook wel aardig dik. De andere planten gaat het helaas minder mee, weinig echt grote toppen en er zijn best heel veel takken omgewaaid zelfs hele planten lagen aan de vlakte hoewel ik ze toch goed vast had gezet dacht ik dan. De grotere planten zitten veel (heel veel) kleine topjes in, hopen dat het wel nog groter word anders is het wel heeel veel werk.

 

Nu het volgende, met het knippen laat ik de suikerblaadjes eraan zitten. De toppen zijn toch voornamelijk bedoeld voor medicinaal gebruik in de vorm van druppels. Dit kan dan geen kwaad hoop ik? Op filmpjes knippen ze alle suikerblaadjes er ook af, maar voor dit gebruik lijkt me dat overbodig en misschien ook wel zonde. Klopt dit? Ik heb het nu hangen om te drogen, later dus de grote steel eraf knippen en de buds moeten dan in een glazen wekfles om te curen. kan dit ook in een grotere plastic bak? Als ik zie hoeveel ik nu al van 1 plant af heb kan ik alle winkels wel af hier in de buurt en dat is nog kostbaar ook.

 

 

drogen

dit is dus van 1 plant...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kweek al jaren buiten en jaren geleden heb ik het al opgegeven om heel mijn plant zuiver te knippen

ik droog met blad en steel en het kan geen kwaad je suikertopjes met blad te laten drogen en daaruit rosin te maken bijvoorbeeld

wanneer toppen van steeltjes knakken kunnen die ook een grote plastieke doos in, moet je wel nog wat luchten de eerste tijd

opslaan in het donker natuurlijk

 

kan dus allemaal wat je wenst

 

bij glas verlies je amper hars aan wandverlies, bij plastiek is dit groter en heeft soms weekmakers, die schadelijk zijn voor groeiende planten

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je op google. wiet curen zoekt vind je heeel veel site’s over wat je vraagt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de reacties, inmiddels een paar bakken bij de action gehaald waar het hopelijk allemaal inpast. Zal binnenkort nog laten zien wat de totale oogst is geworden. Kan al wel zeggen dat het veel is.... heel veel(voor mij dan) :showoff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...