Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Alfredos

Bladprobleem Amnesia Haze Week 3

Recommended Posts

Hallo ik zit met een probleem en kom er zelf niet over uit.

 

De planten vertonen gele punten vooral blad bij de topjes

De meeste schade doet zich voor aan de bovenkant van de plant (Lijkt langzaam naar beneden te trekken)

 

De planten staan op hergebruikte en verse nieuwe aarde van Plagron growmix 50/50. De hergebruikte aarde heb ik opgewaardeerd met Kalk bloedmeel en beendermeel en vervolgens de nieuwe verse aarde erdoor heen gemixed op een verhouding van 50/50

 

 

Ze hebben 2.5 week op 18/12 gestaan

Staan nu 18 dagen op 12/12

Ph waarde van de aarde 6,8 7.0

 

Planten zijn besproeid met Plant regulator Spray omdat ze te hoog werden. (Plant regulator spray is ook bladvoeding)

Enkele dagen nadien begonnen de problemen of dit in verband staat durf ik niet te zeggen.

 

Watergiften op volgorde, ik geef om de 2 a 3 dagen

 

 

Ec van 1.7 ph van 6 6.

Enkel Enzymen ph van 6 tot 6.5

Enkel kraanwater met een Ph van 6 tot 6.5

Voorlaatste watergift ec van 1.3 gegeven met een ph van 6.3

Laatste watergift ec van 0.7 gegeven Enkel klein beetje PK toegevoegd en een Ph van 5.5 omdat de PH van de aarde vrij hoog is.

 

Ben erg voorzichtig met de voeding geweest omdat ze na de Enzymen behoorlijk groen stonden.

 

Foto's zeggen meer als woorden dus hoop dat iemand me wat advies kan geven,

 

Alvast bedankt

 

gallery_35094_19465_119155.jpg

 

 

gallery_35094_19465_426628.jpg

 

gallery_35094_19465_979580.jpg

 

gallery_35094_19465_979580.jpg

 

gallery_35094_19465_1033229.jpg

 

gallery_35094_19465_443676.jpg

 

gallery_35094_19465_397861.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarschijnlijk de PK in combi met teveel voeding en te vette grond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Pk heb ik vandaag pas voor het eerst gegeven dit omdat ik een lichte verpaarsing van wat steeltjes zag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bloed- en beendermeel bij opwaarderen, hoe heb je de hoeveelheden bepaald?

Dit ziet eruit als een overdosis stikstof.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bloedmeel 20 gram per 10 liter en Beendermeel een hand vol per 10 liter.

Eerst de oude grond bewerkt en daarna de nieuwe zakken aarde erdoorheen gemixed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lees mee :) heb geen idee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt op teveel voeding , voeding kan je beter geven via de wortels .

Koop een ec meter en meet de voeding in de grond . Meten is weten .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is wel een aparte.. ik gok het zelfde als oude rocker. Bladvoeding water verdampt met ophoping van dat vocht met veel hogere concentratie regulator op de punten en voila verbranding of iets in die geest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spoel de potten met ruim afgezuurd water , zonder voeding , meet het water wat uit de pot komt , dit eventueel herhalen tot je de juiste waardes hebt .

Ik denk dat het wel goed komt .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zal het idd de bladvoeding zijn.

Maar waarom geef je PK als je paarse stelen krijgt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spoel de potten met ruim afgezuurd water , zonder voeding , meet het water wat uit de pot komt , dit eventueel herhalen tot je de juiste waardes hebt .

Ik denk dat het wel goed komt .

hij kweekt op aarde... dat mot je niet spoelen/verzuipen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

At Vakman: Ik dacht ergens gelezen te hebben dat een tekort aan Fosfor zich kan uiten in paarse vlekken op het blad en steel dus uit voorzorg een hele lichte dosis PK meegegeven.

 

Wat zouden jullie me aanraden mocht het verbranding zijn door de bladvoeding?

Zelf dacht ik aan een aantal keren afgezuurd water meegeven zonder voeding.

Na 3 x afgezuurd water lichtjes gaan voeden met een ec van 1.3 1.4.

 

Wat als er teveel stikstof in de aarde zit? Kan ik alles dan nog in balans krijgen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat zouden jullie me aanraden mocht het verbranding zijn door de bladvoeding?

 

Daar doe je dan niks meer aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paarse stelen krijg je meestal van stress of van kou, maar dat lijkt me nu niet het geval!

Wat voor PK geef je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

At Vakman: Heb nu 1 keer een lichte dosis Pk 13/14 meegegeven omdat mocht het een N overschot zijn ze in ieder geval wel hun PK binnen krijgen.

At Rocker: Snap dat de bladpunten niet meer te herstellen en dat de schade blijft, mijn vraag is meer hoe te handelen nu aangezien ze teveel voeding middels bladvoeding binnen hebben gekregen? Dacht zelf aan een paar dagen water en daarna lichtjes starten met voeding om geen andere tekorten te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb weinig tot geen verstand van dat gekloot met voeding..

 

Juist op aarde zijn er veel betere manieren dan die dure potjes en flesjes..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb weinig tot geen verstand van dat gekloot met voeding..

 

Juist op aarde zijn er veel betere manieren dan die dure potjes en flesjes..

Op aarde kan je zeker mooie resultaten halen, maar het kan ook goed misgaan. Bij hydro komt er altijd wel wat van af, zelfs als het een keer misgaat draai je nog snel 0,5 gram de watt. En kloten met voeding? Welnee, meten is weten en dat is alles behalve klooien. Organisch kweken is juist maar wat aanklooien, want je weet nooit wat er (nog) in de grond zit.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

want je weet nooit wat er (nog) in de grond zit.

Nee, klopt...

Kun je nog 3 rondjes of nog 4 op die zelfde aarde. :whistle:

Te kort of teveel zul je niet gauw hebben i.i.g.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Organisch kweken is juist maar wat aanklooien

 

Hydro mineraal kweken:

We zetten de EC op 1.5 en de ph op 5.8.

Goh planten worden te groen, we gaan op 1.3 en 5.8 zitten.

Net niet lekker, 1.1 en 6 voor 3 dagen en daarna weer terug op 1.5 en 5.8.

 

Wat noem je dat dan Dilago, als expert te werk gaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

want je weet nooit wat er (nog) in de grond zit.

Nee, klopt...

Kun je nog 3 rondjes of nog 4 op die zelfde aarde. :whistle:

Te kort of teveel zul je niet gauw hebben i.i.g.

Nee maar klooien met voeding is hydrologisch kweken zeker niet, probeer het maar een keer dan zal het je vast positief verrassen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Organisch kweken is juist maar wat aanklooien

 

Hydro mineraal kweken:

We zetten de EC op 1.5 en de ph op 5.8.

Goh planten worden te groen, we gaan op 1.3 en 5.8 zitten.

Net niet lekker, 1.1 en 6 voor 3 dagen en daarna weer terug op 1.5 en 5.8.

 

Wat noem je dat dan Dilago, als expert te werk gaan?

Ik zeg alleen maar dat ik hydrologisch kweken logisch vind en zeker geen aanklooien met voeding. Dat jij vervolgens weer begint te zeiken verbaast me niks. Terwijl je best weet dat mijn kweekjes eindelijk opbloeiden toen ik op hydro overstapte, zwijg je daarover in alle toonaarden en zoekt liever iets om over te struikelen en er is altijd wel wat te vinden, want wie zoekt zal vinden. Ironisch dat je mij betichtte van jou vijandelijk gezind te zijn terwijl steeds jij de confrontatie met mij zoekt i.p.v. andersom. De dingen waar jij over struikelt doe je zelf en dat is voor mij niet nieuw.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paarse stelen zijn niet alleen maar een indicator van een fosfor tekort, maar ook van een stikstof overschot. Je planten zijn zo diep donkergroen omdat je al erg hoog in de N en P zat, als je dan extra 13/14 gaat geven krijg je allemaal blokkades. Wat je kan doen is inderdaad gewoon water geven, je zou wat uit kunnen spoelen met een minieme dosis kalium + micronutrienten, maar omdat je al zoveel beendermeel mee hebt gegeven heeft spoelen eigenlijk vrij weinig zin, je spoelt waarschijnlijk wel wat overtollig stikstof weg, maar de bulk van de P zal blijven zitten waar het zit.

 

Ik zou het volgende keer echt bij een eetlepeltje beendermeel houden in plaats van een hand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat je kan doen is inderdaad gewoon water geven, je zou wat uit kunnen spoelen met een minieme dosis kalium + micronutrienten, maar omdat je al zoveel beendermeel mee hebt gegeven heeft spoelen eigenlijk vrij weinig zin, je spoelt waarschijnlijk wel wat overtollig stikstof weg, maar de bulk van de P zal blijven zitten waar het zit.

 

Ik zou het volgende keer echt bij een eetlepeltje beendermeel houden in plaats van een hand.

 

Ze staan op aarde hé..

Hoe zie je dat spoelen dan voor je?

Zo veel water geven, dat het water er van onderen weer uit sijpelt / loopt / spoelt???

Wordt een mooie modder poel dan???? :withstupid:

 

Die laatste tip kan ik me dan wel weer in vinden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan elk medium spoelen, het wordt inderdaad een rotzooi en ze staan waarschijnlijk een dag lang te nat, maar het kan wel degelijk, waarom zou het niet kunnen?. Bloedmeel is voor een groot deel gewoon wateroplosbaar, beendermeel slechts voor een paar procent. Trouwens vergeten te melden maar blijf dat water maar afzuren naar rond de 6 (ook als je beslist te gaan spoelen), geen fosforzuur, gewoon citroenzuur, chelateerd ook weer een evt excess aan micronutrienten, ph van je aarde is idd wat aan de hogere kant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...