Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Royalnl

Oude Trips Schade Donkere Plekken Op Bladeren?

Recommended Posts

Had aan het begin last van beestjes (trips waarschijnlijk)

Spuit de laatste 2 weken 2 a 3x in de week alles in met Neemolie.

Is dit nog de oude aantasting?

 

gallery_47675_19451_336499.jpg

 

gallery_47675_19451_520990.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt eerder op geknoeide voedingswater?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok trekt dat nog bij?

Of tast het het blad nog verder aan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, als in dit komt niet van thrips

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, als in dit komt niet van thrips

 

Kreeg deze vlekken na behandeling van ecostyle:(

Had wel tijdje last van bladluis of andere kleine beestjes zie afbeelding.

gallery_47675_19451_11210.jpg

 

gallery_47675_19451_5589.jpg

 

Of die schade komt van deze beestjes en na behandeling van ecostyle de plant op die plekken die vlekken heeft gekeregen?

Dus niet meer gebruiken. gebruik nu alleen nog maar neem olie.

Heb de planten overgeplant na andere plek omdat ik er anders teveel heb.

Maar schrok vandaag van de plekken die er op zitten, zijn erger geworden, heeft niks met voeding te maken, de vlekken zijn onstaan na behandeling met ecostyle.

hier paar foto's hoe ze erbij staan na overplanting

 

gallery_47675_19466_1673119.jpg

 

gallery_47675_19466_2405031.jpg

 

gallery_47675_19466_757472.jpg

 

gallery_47675_19466_2231034.jpg

 

De bladeren glimmen nu iets had ze net een behandelin gegeven met neem olie..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk anders even in me album kun je zien dat de bladeren voor ecostyle er beter uitzagen en niet zulke vlekken had.

Laat ze gewoon staan en zie wel wat er van komt de nieuwe bladeren zien er wel goed uit.

De meisjes zullen paar dagen nodig hebben om bij te komen van de overplanting..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt wle goed jôh

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je last van luizen hebt zou je de volgende keer eens glasseks of glasreiniger heeft bij mij wonderen vericht en niet duur werkt toch en geen schade van het reinigingsmiddel aan de plant te miste als plant in de groei fase is in bloei fase lijkt me niet zo lekker glasseks wiet ( sla ik over)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was nu niet goed voorbereid op de beestjes..

Nu Heb ik neem olie wat ik gewoon om de drie dagen op en onder de bladeren spuit bij me nieuwe plantjes zolang ze groeien.

Gebruik ook rolic knoflook extract bij elke waterbeurt.

Tot de laatste twee weken voor ze klaar zijn.

Hoop dat ik ze dan preventief op afstand kan houden!

Maar ik ben zelf zeven dagen op vakantie dus hoop dat de mensen waar ik me meisjes achterlaat goed luisteren hoe of wat.

En of ze me meisjes ook goed inspecteren.

Maar zal zich vast redden hoop ik :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zeker met knoflook als ze iets haten

 

Maar heb zelf luizen gehad en sinds dien geen last meer van gehad na 3 avonden met glasseks had namelijk ook bij mij rozen en ook daar werkt het goed zonder schade en krijg ik ze allen terug in de nieuwe zij scheuten maar dan pas als ze voorbij de houdig ( ingespoten stengels groeien) waarom en hoe geen idee maar werkt mischien idee voor volgende kweek het is maar tip die bij mij wekrt ja zeven dagen kun je altijd nog goed reden als fout gaat behalve met water ( te veel/weinig) temiste vind nog vaak lastig

 

mvg XBom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dank je voor de tip zal het onthouden voor de volgende keer, maar wil alles zo biologisch mogelijk houden.

ja die zeven dagen kan altijd nog fout gaan, maar heb ze nog in kleinere potten staan met stekgrond, dus het water loopt er zo doorheen als het te veel is, dan paar dagen geen water komt het vast goed!

Als ik terug ben als er maar geen beestjes zijn vind ik erger, beetje te veel water overleven ze wel en stekgrond is zo droog als je ff buiten zet.

 

m.v.g

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadat je de plaag hebt overwonnen die je had is preventief blijven spuiten met Neem 1x in de week of om de 14 dagen zat.

Omdat je Neem aan je planten geeft is de plant niet meer te vreten, Neem is geen contact insectide en de insecten die er eerder van vraten zorgen ook niet meer voor nakomelingen.

 

Verstandig om met Neem bezig te gaan, heel bio en de bladvreters hebben er niet van terug.

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok ja dank je, ik dacht neem kan verder geen kwaad, dus dacht preventief tot de bloei 1x in de drie a vier dagen te spuiten beter was.

De bladschade die er nu is komt denk ik door ecostyle, daarna kwamen er vlekken.

Lees ook veel verschillende dingen en heb er verder geen ervaring mee.

Maar u hebt dus ook goede ervaringen met neem?

Want er staat bij dat de beestjes nog wel bij de plant zijn of komen, alleen niet meer aantasten?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem is oa azadirachtin

 

Dat en de andere stofjes worden door de plant opgenomen en doen van binnenuit de plant het volgende:

 

- maakt de plant extreem bitter en zo niet aantrekkelijk voor vraatschade

- het maakt degene die van plant gegeten hebben steriel

- het bevat een klein beetje voedingstoffen wat het een prima bladvoeding vd planten maakt

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal vanmiddag even nieuwe foto maken.

Kijken of ze na het verpotten weer zijn verder gegroeid, en hoe het nieuwe blad eruit ziet.

Helaas is het niet echt mooi weer geweest :(.

Misschien voor het verpotten wel goed..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ecostyle is een merk, net als Bayer.

Wat heb je gebruikt van Ecostyle ?

 

Om de week met Neemolie is zat.

Niet op de toppen spuiten, desnoods kan je daar plastic bekertjes overheen zetten.

Of halve colaflessen als je echte toppen kweekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja gebruik ook geen ecostyle meer, maar ik had tegen bladluis luisvrij gebruikt biologisch.

Maar direct na het spuiten kreeg ik die vlekjes erop.

Als je op mijn andere topic kijkt heb ik de planten overgepot, en zie je duidelijk de witte vlekken van de schade.

Neem olie gebruik ik alleen in de groei denk ik. Bloei misschien voorzichtig net wat je zegt wil het niet op de toppen hebben.

Heb ook rolic, dat geef ik mee tot de laatste twee weken voor de plant klaar is.

Maar ze staan nu in een tuin dus beestjes kun je buiten toch niet helemaal voorkomen.

En ga een week op vakantie dus kan ik die week niks controleren helaas.

Maar zal vast wel goed komen.

De nieuwe bladeren zien er wel goed uit denk ik.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb me andere plantjes gisteren al na de oppas gebracht kunnen ze heerlijk in de serre staan achter een insectenschermpje in de zon.

Toch zag ik vandaag weer tripsen lopen met al beschadigen aan een blad, hoe kom ik hier vanaf heb nu de eerste tijd geen controle meer over om ze na te kijken.

Geef al Rolic bij elke waterbeurt mee, en spuit de planten om de +- 8 dagen met neem preventief.

Toch blijven die schijtbeesten komen.

Hoop dat ze me planten in die tijd dat ik weg ben niet te veel aantasten :(

 

Even een foto, iemnd ideeën waarom ze nog steeds aan mij planten vreten terwijl ik preventief behandel.

Je moet goed kijken met de zon zie je de schade niet zo goed.

naast de nerf hebben ze lopen zuigen/vreten, word al beetje bruinig is op de foto niet te zien.gallery_47675_19451_591378.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_47675_19451_1001648.jpgClose up van die rotbeesten.

Ernstig? zijn toch jonge planten en kan er niks meer aan doen de eerste week.

Share this post


Link to post
Share on other sites

thrips zijn een van de weinige plagen waar je planten bijna niet dood van gaan, ipv spint ofzo maar je bent ze liever kwijt dan rijk want ze zuigen je plant leeg, verpesten je mooie blaadjes en poepen over je plant heen :thumbsdown:

 

spinosad werkt wel maar ze staan buiten en buiten STIKT het van de thrips? :execute

Share this post


Link to post
Share on other sites

Check ook wat trips voor bladschade geeft..

 

Ik zie wel iets van een volwassen trips maar ik zie geen zwarte schijt korrels of die slakkenspoortjes in het blad welke zo specfiek zijn vd trips schade.

 

Het kan ook een uitgekomen steriele larve zijn van 2wk terug die op het blad zit en denkt.

Niks uit me pik dus neuken wat ik zou moeten komt er niet van en te vreten is er hier ook al niets want het is niet te vreten dat blad door oa de Neem, wat moet ik nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

En terwijl je de Neem blijft herhalen denkt de larve 'hmmm het is eigenlijk net Chinees' en vindt toch wat te neuken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zeggen, bewijs je veronderstelling eens door Neem zelf toe te passen en te eindigen met resistent voor Neem ongedierte.

Blijf lekker van alles roepen tot aan die tijd :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik blijf neem zolang gebruiken als de planten in de groei staan en in de bloei voorzichtig op het grote blad.

Alles is beter dan chemisch spul,vind ik :)

Zolang je buiten blijft kweken ben ik toch van mening dag je beestjes niet helemaal kunt voorkomen hoort er gewoon bij...

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_47675_19451_248027.jpgIs dit een volwassen trips?

Of is dit beestje nuttig voor me planten?

Ken trips alleen kleiner.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...