Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Haze1907

3E Keer Voedingsproblemen

Recommended Posts

Dag allen,

 

Ik ben nu bezig mijn met 3e (kleinschalige) kweek. Ik heb 8 plantjes onder een 400watt staan, gekweekt uit zaad. Ik kweek op lightmix en gebruik de voedingslijn van Canna.

 

Mijn eerste kweek heb ik op EC geprobeerd, dus door te meten, kwam er achter dat ik véél voeding (3x hoeveelheid op verpakking om ec van 2.0 te halen?) gaf dus nu gewoonweg Canna schema aangehouden, zelfs minder dan dat! Ik meet de PH maar toch heb ik steeds rond week 5 bloei bladproblemen. Ik heb het idee dat nadat de buffer in de aarde op is ik meteen gezeik heb!

 

Ik heb geprobeerd magnesium toe te voegen (bladvorming) maar dit lijkt niet echt te helpen. Hep al een aantal fan leaves zien uitdrogen en vallen. Help?

 

Poging tot foto:

 

 

gallery_46543_19462_1450757.jpeg[/url]

 

gallery_46543_19462_1498208.jpeg

Edited by Haze1907

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je problemen blijft ondervinden bij het kweken op aarde (waar ik ook mee kampte) kan ik je van harte adviseren het eens te proberen op een inert medium zoals kokos of steenwol. Doordat je bij een inert medium zelf de buffer bepaalt door de pH te meten en te voeden op maat. hoef je ook nooit te twijfelen hoe het er mee gesteld is.

 

Wat er met je planten aan hand is lijkt mij een tekort, maar of dat is ontstaan uit onvoldoende voeding of een onjuiste pH is niet te zeggen. Meer info is gewenst, welke Ec geef je en welke pH? Indien je de antwoorden niet weet dan wordt het tijd dat je meet.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

EC waarde heb ik niet gemeten, de PH heb ik altijd op 6.0 gehouden. Ik wordt d'r wel een beetje moedeloos van. Ik zie verbrande puntjes welke lijken op overvoeding maar spoelen helpt niet echt. Er moet toch iets verkeerd gaan lijkt me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de ec meten is een goed begin, spoelen is lastig op aarde gezien het buffert omlaag gaan in de ec is wel mogelijk

 

misschien eerst wat foto's online zetten geeft vaak een beter beeld

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koop gewoon even een bijv.Hanna EC-meter welke ook de temperatuur van het water corrigeert

En weg problemen......

Waarom wel PH meten en niet de EC..ik niet begrijpen

Share this post


Link to post
Share on other sites

EC waarde heb ik niet gemeten, de PH heb ik altijd op 6.0 gehouden. Ik wordt d'r wel een beetje moedeloos van. Ik zie verbrande puntjes welke lijken op overvoeding maar spoelen helpt niet echt. Er moet toch iets verkeerd gaan lijkt me.

Het tekort kan ook ontstaan doordat de pH in het medium te hoog is waardoor bepaalde voedingsstoffen niet opgenomen kunnen worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al green, een EC meter mét correctie heb ik! Ik hem hem echter miet meer gebruikt omdat ik voor een EC van 2.0 zowat 3x de hoeveelheid aan bloeivoeding moest geven waardoor ik de vorige keren zwaar verbrand blad had. Met de EC kom ik dus ook niet echt uit de voeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de ec meten is een goed begin, spoelen is lastig op aarde gezien het buffert omlaag gaan in de ec is wel mogelijk

 

misschien eerst wat foto's online zetten geeft vaak een beter beeld

 

Foto;s staan er als het goed is op nu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minder water gaan geven zal ook een boel helpen (de bladstand geeft veel aan info).

Hoe bepaal je water gift?

 

Wat is spoelen volgens jouw?

Alleen maar water geven of grote hoeveelheden water door de pot heen laten gaan om de aarde schoon te spoelen?

 

Welke voeding gaf je in de 1e paar weken van de groei en de bloei?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minder water gaan geven zal ook een boel helpen (de bladstand geeft veel aan info).

Hoe bepaal je water gift?

 

Wat is spoelen volgens jouw?

Alleen maar water geven of grote hoeveelheden water door de pot heen laten gaan om de aarde schoon te spoelen?

 

Welke voeding gaf je in de 1e paar weken van de groei en de bloei?

 

Water geven doe ik op gevoel. Meestal om de dag of 2 dagen en vaak als de bladeren ook ietwat hangen omdat ze dorst hebben. Spoelen geef ik gewoonweg PH6 water voor een periode, maar ze lijken niet echt bij te trekken. Het probleem is dat het me nu wéér gebeurt en ik toch écht wil weten wat het probleem nu is.

 

Mijn voeding is gewoonweg de Canna schema, de Vega in de groei met R.thonic en de meute in minder dan de aanbevolen dosering zelfs. De groei verloopt goed, vanaf week 3/4 zichtbare bloei beginnen ze te kleuren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om maar ff wat op te gooien. Weet je zeker dat het aan de voeding ligt ?

 

Heb zelf in het begin enorm lopen kloten, allerlei rare verschijnselen van tekorten. Tot ik een actieve inlaat plaatste, en de uitlaat volledig afsloot van de ruimte waar de kast stond.Dit om her circuleren van de lucht te voorkomen. Bleek het gewoon een C02 tekort te zijn. Al dat meten doet niet altijd goed. Heb daarna eerlijk gezegd nooit meer een meter gebruikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De groei verloopt goed, vanaf week 3/4 zichtbare bloei beginnen ze te kleuren.

 

Bleek het gewoon een C02 tekort te zijn.

 

Denk ik ook.

Was in mijn nieuwe hok ook de sleutel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je geeft teveel voeding en afzuren op aarde moet je eigenlijk niet doen.

Die tekorten kunnen meerdere oorzaken hebben het kan ook komen door dat je afzuurd op aarde waardoor de bepaalde voedingsstoffen niet worden opgenomen.

Ook kan je een blokkade hebbben.

Bovenstaande reactie kan ook een oorzaak zijn het kan ook zijn dat je water uit de kraan zacht is en dat aqua voeding weer beter is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Water geven doe ik op gevoel. Meestal om de dag of 2 dagen en vaak als de bladeren ook ietwat hangen omdat ze dorst hebben. Spoelen geef ik gewoonweg PH6 water voor een periode, maar ze lijken niet echt bij te trekken. Het probleem is dat het me nu wéér gebeurt en ik toch écht wil weten wat het probleem nu is.

 

Mijn voeding is gewoonweg de Canna schema, de Vega in de groei met R.thonic en de meute in minder dan de aanbevolen dosering zelfs. De groei verloopt goed, vanaf week 3/4 zichtbare bloei beginnen ze te kleuren.

Zodra de planten eenmaal goed aanslaan en beginnen aan de bloei hebben ze voldoende voeding nodig. Geef de planten eens de aanbevolen hoeveelheid en wellicht krijgen ze dan geen tekorten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nogmaals, hoe bepaal je hoeveel water de planten nodig hebben?

Op gevoel zegt heel erg weinig.

 

Teveel water geven mimmickt een heleboel problemen :excl:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...