Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Daxenator

Bloeiprobleem Na 6 Weken In Bloei

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Klein probleem bij mijn eerste kweek. De planten krijgen vrij veel gele bladeren. De toppen worden niet aangetast, maar toch is dit vreemd. Ik geef al 3 waterbeurten geen voeding meer, maar ph water met een ph van 7. Toch heb ik het idee dat de planten steeds geler worden.. wat nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef al 3 waterbeurten geen voeding meer...

Toch heb ik het idee dat de planten steeds geler worden...

 

Ze zullen echt niet groener worden van "geen voeding".

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teefje wil gewoon wat voer hebben anders eet ze haar staart op. Gewoon rustig bij voederen dan komt het wel goei joh kerel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef al 3 waterbeurten geen voeding meer...

Toch heb ik het idee dat de planten steeds geler worden...

 

Ze zullen echt niet groener worden van "geen voeding".

Maar wel van te veel voeding toch? Hiervoor gaf ik ze al redelijk wat. 4 ml per liter a+b

 

Teefje wil gewoon wat voer hebben anders eet ze haar staart op. Gewoon rustig bij voederen dan komt het wel goei joh kerel!

Raad je aan om met Cocos voeding a +b door te gaan, of bloombastic alleen te geven? Of beide

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je op cocos kweekt moet je ook je ph bijstellen naar 5.8 zo neemt je voeding een stuk makkelijker op

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je op cocos kweekt moet je ook je ph bijstellen naar 5.8 zo neemt je voeding een stuk makkelijker op

 

7 is te hoog hoor. Snel bijstellen zoals boven al wordt geopperd. Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ph water van 7? :rtfm: .. niet doen joh.. 5.8-6.1 :P

Edited by Drrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar baseer je op dat deze planten voeding tekort zouden komen en het goed zouden doen op water met een ph van 7?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soms kan ik er gewoon van genieten, hoe de lamme de blinde hier probeert te helpen.. :D

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weggooien en opnieuw beginnen.

 

Beetje raar antwoord, totaal niet van hulp of tips voorzien. Geef dan geen antwoord als je niet nuttigs hebt te melden

 

Soms kan ik er gewoon van genieten, hoe de lamme de blinde hier probeert te helpen.. :D

 

Wat opper jij als oplossing dan?

 

Waar baseer je op dat deze planten voeding tekort zouden komen en het goed zouden doen op water met een ph van 7?

 

Ik wil gewoon niet op de oude manier doorgaan, want blijkbaar werkt dit niet. Ik dacht even nieuwe dingen te proberen om zo toch tot een oplossing te komen, om te kijken waarop de planten het beter gaan doen zegmaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt me wel een tekort en zoals reeds opgemerkt moet je de pH regelen op kokos. En meet de Ec van de drains eens, als die lager is dan wat je geeft dan geef je te weinig voeding.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat was het probleem voordat je besloot om alleen maar water te gaan geven Daxenator?

 

Nu een drain gaan meten zegt helemaal niks want je hebt al 3x alleen water gegeven..

 

Heb je vanaf begin schema gevolgd vd voeding en wat waren de EC en ph waarden die je gaf en hoe bepaalde je hoeveel water de planten konden hebben?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zeg niet dat hij voeding te kort komt

 

ik zei dat als je de ph instuurt op 5.8 ipv 7 dat je voeding vaak beter opneemt als je op cocos kweekt

 

beetje apart dat jullie doen of ik uit me nek lul, mja lossen jullie het maar op dan :book:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe simpel kan het zijn? Ph 7 Is echt veel te hoog voor cocos. De helft van de voedingstoffen wordt niet of nauwelijks opgenomen. Dus heb je geen tekort, maar juist teveel van de voedingstoffen die niet worden opgenomen in je cocos. Je plant heeft echter wel een tekort omdat die simpelweg die stoffen niet kan opnemen. Maar dat heeft niet te maken met dat je te weinig geeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en hoe bepaalde je hoeveel water de planten konden hebben?

 

Ziet dan niemand van jullie, dat die arme drommels gewoon verzopen zijn?

 

Weggooien en opnieuw beginnen.

Wat opper jij als oplossing dan?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

en hoe bepaalde je hoeveel water de planten konden hebben?

 

Ziet dan niemand van jullie, dat die arme drommels gewoon verzopen zijn?

 

Jawel maar dan krijg je weer van die expert opmerkingen dat je planten niet teveel water kunt geven op kokos :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...