Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Abruzzi

Onderdruk D.m.v. Bijruimte

Recommended Posts

Even een hypothetische vraag,

 

Stel je hebt een goed afgesloten ruimte, maar je weet nooit zeker of het 100% luchtdicht is. Je kweekt met opti en co2, en hebt een overloopruimte, zoals polletje in zijn kweekverslag. Wat is dan slim? Een klein afzuigertje en naar buiten afblazen, of afblazen naar je overloopruimte en hier weer een kleine opening maken naar de kweekruimte. Zodat je ruimte onder druk staat, en de lucht met co2 wordt gecirculeerd. Ik zat zijn verslag is door te lezen maar het lijkt mij dan toch dat de druk geheel wegvalt op het moment dat je de deur naar de ruimte opent, en er dan dus luchten kunnen vrijkomen?

 

Dus kort samengevat,

 

Wat is t beste als je een overloopruimte zou hebben.

 

1. Licht afblazen naar buiten

2. Afblazen naar bijruimte, en zorgen dat deze lucht door een klein gat weer passief aangezogen kan worden

3. Combi van deze 2

Edited by Abruzzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe groot is je ruimte/hoeveel watt hebbie hangen?

 

Als het 4kw of meer is zou ik niet zoveel co2 mn huis/overloop willen hebben dat slaapt toch nie echt lekker.. of als er iets fout gaat met je hotbox of co2 regelaar dan slaap je heerlijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben gwn benieuwd wat de beste manier is met airco en co2, en dan vooral voor de wat grotere setups. Heb al een tijd niks meer hangen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de grotere setups kan je wel een filtertje + boxje naar buiten doen.

Afgaande op de gemiddelde zolder denk ik dat je aan 250 tot 750kuub genoeg zou moeten hebben.

Wel na elke ronde een nieuwe filter er op knalle dan. Beter ietsje overkill en dan lekker dimmen tot gewenste onderdruk.

Ik zou nie die lucht met 1000-1500ppm elke dag mn woning in willen hebben ookal zijn het geen dodelijke waardes het kan toch zakken en ophopen. Helemaal in de nieuwbouw wat allemaal pot dicht zit.

Wat je ook nog zou kunnen doen.. als je een MV box in huis heb daar een slangetje naar toe met filter uiteraard. Veel heb je niet nodig als je redelijk je best hebt gedaan om het luchtdicht te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kweek niet meer, en zou zo'n ruimte ook nooit thuis bouwen. Lijkt mij ook niet dat je bij de wat grotere ruimtes (bedrijfsruimte 15m2+) naar buiten wilt afblazen i.v.m. rippers die over de daken lopen. 250 tot 750 kub moet idd genoeg zijn. Zijn er hier mensen met oc die afblazen naar een bijruimte en hier ook weer vandaan trekken?

 

voordelen lijken mij:

geen afblaas

geen co2 verlies

volledig gesloten

 

Zou wel willen weten of dit werkt

 

gr

Edited by Abruzzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...