Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Medicalgrower

Extra Passief Gat Maken Voor Nog Meer Verse Lucht Of Overkill

Recommended Posts

Ik zuig af met 2500cub en blaas passief aan uit een 250mm gat die aanzuigt buiten de kamer uit het huis.

 

Nu wil ik er nog zo gat in me kast bij maken voor meer verse lucht is dit mogelijk of is dit overkill?

 

Greetz MG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vuist regel is 3x de diameter van je afzuiging. Dus nog 2 er bij en alles gaat net ff wat efficenter

 

is geen vuistregel als je niet weet welke kist en het % van de capaciteit dat benut wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vuist regel is 3x de diameter van je afzuiging. Dus nog 2 er bij en alles gaat net ff wat efficenter

 

is geen vuistregel als je niet weet welke kist en het % van de capaciteit dat benut wordt.

Mag toch aannemen dat er een temperatuur probleem zich nu afspeeld en dat Medicalgrower opzoek is naar een oplossing en dat het afzuigertje vol gas staat.. en dan mja laat ook maar johheej veelste warm.

@Medicalgrower mocht je afzuiger op 10% staan nu dan gaat een extra gaatje nie heel veel helpen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties

 

De 2500 cub draait tussen de 70 en 100% momenteel en dat geeft lawaai.

 

Ik had een 1000cub actief ervoor maar die kan het niet doen vandaar dat ik passief ben gegaan dit gaat beter maar niet optimaal dacht een tweede passieve opening moet meer verse lucht opleveren.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik draai mn afzuig nooit 100% geeft teveel herrie. er is verschil tussen de boxxen henkie. ik draai mn 3250 lemmens kistje op 40% max. zuigt net zo hard af op 40% als de meeste sofbox 2500m3 op 100% dat zijn geen echte kuubs, plus verlies door bochten ect. denk dat je met 2 gaten een heel eind komt, zou ik zeker doen!

 

met dit weer maakt 70 of 100% niet zoveel uit. is gewoon te warm buiten.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja maar wat is het verschil dan vergeleken met een mdf softbox? Zit gewoon een centrifugaal motor in.. hoogst waarschijnlijk van of ebm of torin. Dus waarom is jouw p.lemmens boxje die net ff wat gelikter is en iets meer vocht bestendig is dan beter? Zegt geen moer over het vermogen 300w motor in een soft box doet net zoveel als een 300w motor in een p.lemmens box. Verder ziet het best leuk uit.. maar daar betaal je dan ool weer voor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Durf ik niet te zeggen, verdiep ik me niet in. maar als je beide hebt gehad heb je verder geen onderbouwing nodig. Je kunt wel blijven strijden, maar het is feit dat die kistjes vele malen krachtiger zijn.

 

Je schrikt als je weet hoeveel watt ik koel op 40% vermogen zonder airco.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zullen vast ventilatie boxen die minder afzuigen dan word vermeld maar het grote deel test hun meuk wel voor dat ze hem verkopen als x aantal kuub per uur. En dan mag je er best vanuit gaan dat zonder slangen, bochten, dempers, filters en onderdruk je ventilator gewoon de aantal kuubs zuigt dat vermeld staat.

 

Sorry dat ik zo wijs aan het doen ben maar dat doe omdat ik mijn softbox van 2500kuub reeds na gemeten heb met een airflow metert en ik op 2460 kuub kwam.

Dat is zn redelijke simpele rakkert van mdf. Dus snap gewoon niet wat het er toe doet wat voor box je hebt.

Wat er wel toe doet is wat voor een filter er aan hangt aangezien dat de grootste weerstand is..

Als je uitgang 250mm is en je wil zo efficent mogelijk passief kunnen ventileren ergens tussen de 30 en 90% mag je de vuist regel van 3x de diameter van de uitgang van je box aan houden en zal je nooit problemen krijgen met een te tubulent lucht stroom of te veel onderdruk.

Dat jij nou zn dikke overkill aan ventilatie vermogen hebt. En hoezo zal ik schrikken van een box 3250kuub op 40% draait.. bijvoorbaat kom je niet boven de 1500kuub uit. Niet dat ik p.lemmens een slecht merk vind hoor.. ik werk er genoeg mee xD

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Supernoob, Afzuigers koelen niet, ze zuigen alleen verse lucht aan. Wellicht komt het door mijn wietgebruik waar je steeds over zit te zeiken maar om iets duur te betalen zonder het te onderzoeken met je wel lijp voor zijn.

Edited by dilago
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke ik heb 2 filters ipv 1 een bocht na de softbox toe.

Dan een halve cirkel naar de dempbox dan nog twee bochten na de raamkist.

 

Denk dat ik hier al veel vermogen verlies

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...