Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
dilago

Hoeveel M3 Afzuiger?

Recommended Posts

Ik wil een kweek doen met één lamp van 600watt in een kamer van 250 cm x 340 cm x 270 cm. De kamer heb ik verduisterd en de muren gewit en ik wil geen gebruik maken van een tent. Is een afzuiger van 500m3 voldoende of moet ik een grotere afzuiger hebben van 2500m3 overeenkomstig met de inhoud van de kamer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natuurlijk heb ik geblowd, wat voor een wijnboer snoept niet van zijn eigen vruchten?

Kun je ook antwoord geven op mijn vraag? :excl:

 

Of anders gewoon je kop houden? Super Eikel.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien nog een keer de sticky ventilatie techniek eens doorlezen?

 

Ik zou vd 2500 gaan, groter is beter !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Later komt er nog wel een tweede en misschien nog een derde lamp bij maar ik zit momenteel wat krap bij kas. Als ik dus in deze ruimte ga draaien met 1 lamp ruik je niks ook al gebruik ik maar een afzuiger van 500m3?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou gewoon voor een 2500 kuub gaan die 500 kuub ga wel maar zal de ruimte minder hard ververst worden uiteraard. 2500 kuuber ben je gelijk gesetteld als je er drek 2 lampen bij hangt evt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit bovenstaande vind ik wel een goed idee Dil :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het is zeker wel een goed idee maar of dat op dit moment financieel haalbaar is is een tweede. Ik ga er even over in beraad met mezelf. Bedankt voor de tips!

Share this post


Link to post
Share on other sites

In zo'n relatief grote ruimte in verhouding tot de warmte die 1 lamp produceert hoef je je geen zorgen te maken over de temperatuur dus voor de temperatuur beheersing hoef je geen dikke afzuiger te gebruiken.

 

Als het je vooral te doen is te zorgen voor voldoende onderdruk zodat er geen geur lekt heb je aan een 500 kuuber voldoende, als je maar geen al te grote inlaat maakt. Die inlaat moet ook weer niet te klein zijn want dan krijg je weer een te dik vacüum.

 

Je luchtverversing zal meer dan voldoende zijn met een 500 kuuber.

 

Ik zou wel even heel goed alles nalopen op kiertjes en in geval van twijfel voor de zekerheid de kitspuit ter hand nemen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die lampen heb ik nog wel liggen maar daar is mijn lekbak van 120 x 120 te klein voor. Het wordt deze ronde 1 x 600 watt, dat is momenteel het makkelijkst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1500kub afzuigert fixen.. kan je later als je weer een ruimere kas heb een 2500kub er bij kopen en dan die 1500kuub als inlaat genruiken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een hoop onzin weer jongens. Mijn mening strookt volledig met die van Twiet. Je hebt geen grote afzuiger nodig. Totaal overbodig voor de geur en voor de hitte. Koop een goede afzuiger (bijv. 500 m3/uur) met een goede filter, en klaar is kees.

 

Hokken met 25+ lampen werken tegenwoordig zelfs met een afzuiging van maar 1000 m3/h (uiteraard met voldoende airco-capaciteit). Dan moet 1 lampie ook wel gaan, ook al gebruik je geen airco.

 

Echter, ik hoor het graag als er andere meningen over zijn. De luchtdiscussie blijft een interessante.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem vooral overkill en dim the hell out of it lijkt nog steeds het credo vd meeste kwekers, je GS steunt je daar van harte in :icecream:

 

250m3 met gelijke filter 24/7 zonder dimmer laten draaien en zorgen dat je voldoende verse lucht aanvoer hebt om Himalaya taferelen te voorkomen.

 

Scheelt je ook nog in stroom die een grotere afzuiger verbruikt en ga je, met dat lampje in een niet afgeschermde ruimte (best een verlies aan de wandjes), misschien toch nog een beetje gr/w draaien :hug:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ik net een afzuiger gekocht van 2500m3 op dringend aanraden van de growshop!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Geintje! Ik weet voldoende, dit topic mag wel dicht heren (team) moderatoren!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...