Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wietjes123

Led Vraagje

Recommended Posts

beste mensen, ik ben dit jaar voor het eerst begonnen met kweken. ik heb op dit moment een guerrilla kweekje staan, maar ik wil ook nog wel wat binnen zetten. ik heb een, naar mijn idee, sterke LED lamp liggen waarvan ik mij afvraag of deze bruikbaar is. natuurlijk heb ik eerst veel informatie opgezocht om zelf te bepalen of de lamp geschikt is maar ik kom er maar niet uit.

nu hoop ik dat jullie mij verder kunnen helpen! :innocent:

specs:

- 21 Watt

- 1900 lm

- 4000 Kelvin

 

ik weet niet of er nog verdere info nodig is om te bepalen of de lamp geschikt is. ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

alvast bedankt! :j

Edited by wietjes123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sterk? Hoogstens geschikt om stekken onder te laten wortelen, al is de temperatuur eigenlijk wat aan de warme kant daarvoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die is niet echt geschikt voor iets

Idealiter:

Stekken: 9500k

Groei: 6500k

Bloei: 2700k

 

Met een 3500k kom je er ook wel denk maar aan de cree cxb3590 series enzo die gebruikt worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

1900lumen / 21 watt is maar 90lm/w. Niet echt denderend dus. Maar goed, ze kweken ook wiet onder spaarlampen en dit is dan wel een een stuk beter alternatief.

 

Die 4000K meer geschikt voor groeien dan voor bloeien. Als je wilt bloeien dan zou je beer "warm wit" kunnen nemen (3000K of lager).

Share this post


Link to post
Share on other sites

tuurlijk kan het..

 

ik zou er alleen 3 ophangen, dan is het misschien ook de moeite waard uiteindelijk ;)

men groeit ook plantjes in een emmer met wat led verlichting:

38415_first-grow-in-a-spacebucket_pyramid-seeds_auto-tutankamon.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de reacties. de lamp zou er voor moeten dienen om 1 plant te verlichten. zou dit dan een beter alternatief zijn?

HTB10fjqMXXXXXa0aXXXq6xXFXXXG.jpg?size=103947&height=655&width=709&hash=e4f530494e8657165f5cb5928b146d03

Share this post


Link to post
Share on other sites

1300 smd chips van 0.06w = 80 watt

 

ik zou 3 leds ophangen, heb je ongeveer een square feet, genoeg voor 1 plant

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem gewoon een MARS HYDRO van aliexpress, ik gebruik die en die groeien + bloeien knap

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem gewoon een MARS HYDRO van aliexpress, ik gebruik die en die groeien + bloeien knap

 

Heb je (eventueel viapb) een linkje van die verkoper voor me?

Heb er ook s een gekocht daar, wel minder watt en goedkoper, en dat was uiteindelijk meer sfeerverlichting dan effectief.

Een duurdere kopen durfde ik dus niet aan want dacht dat het allemaal gewoon nep was. Aangezien veel ook nep is daar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja die Mars is ook troep, maar kost qua aanschaf wel minder dan de dure "troep".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...