Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Thomson

2X2 600 Watt - Kortbloeiende Kolossus (+/- 60 Dagen)

Recommended Posts

Daar zijn we weer. Na wat verbeteringen in de hokken staan de Kolossus dames nu weer in de bakken. We volgen vooral de rechterzijde, daar staan 29 snelbloeiende stekjes. Uit ervaring weet ik dat deze na ongeveer 60 dagen oogstrijp zijn.

 

Later meer info, nu eerst twee foto's.

 

gallery_15365_19444_3745763.jpg

 

gallery_15365_19444_2544676.jpg

 

Groet,

 

Thomson

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje Fatamorgana, ik ben er zelf ook wel trots op haha!

Leuk je hier weer te zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie bak, mooie plantjes, een goed begin is het halve werk, ben benieuwd wat hier gaat gebeuren de komende maandjes.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je deze zo gekocht of heb je zelf moeders? gok zelf moeders

 

bij de omschrijving staat dat hij naar lemon en haze smaakt is dat ook zo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook benieuwd. Bedankt Twiet!

 

Ik heb zelf twee moeders. Hoe dat zo is gekomen kun je terug lezen in mijn vorige topics. Dit fenotype smaakt niet echt naar lemon of haze in mijn optiek. Ik vind het zelf een beetje naar kattenpis ruiken als ie net is gedroogd. Na een tijdje blijft een kruidige smaak over. Niks extreems ofzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarschijnlijk een pheno'tje dat loodmoleculen de strijkzak binnensmokkelt :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat Rodja zegt: de hoeveelheid A-kwaliteit grammen is leidend. Het is een snelle, makkelijke soort die laag blijft. Ik gebruik geen airconditioning, dus zo'n plantje vind ik wel fijn in de zomer. De opbrengst is goed voor de tijd die ze nodig heeft.

 

In het linkerhokje heb ik achterin nog wat planten van een ander fenotype staan. Die smaakt meer lemon, maar bloeit ook zeker wel 10 weken. Mijn verwachting voor die langer bloeiende lemon-planten is overigens niet best: ik vind ze een stuk lastiger te kweken, veel gevoeliger voor stress en zeker voor warmte. Ook al redelijk wat rot gehad met dat fenotype. Ik kon het echter toch niet laten om er nog een paar neer te zetten. Ze smaken immers zo lekker en het knippen duurt hier toch altijd een eeuwigheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke ja voor het geld is gewicht interessant inderdaad

 

heb zelf 9-10 week haze is ook goede op brenger op zich

 

geen toppen zoals een pp maar wel zware toppen

 

heb je trouwens de grond vervangen of is het nog de zelfde als de eerste ronde gezien het bio is allemaal?

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grond is hetzelfde. Bovenste paar cm eraf gehaald, daarna een organische poedertjes er boven op en vervolgens Plagron light mix.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag is het dag 9 sinds de planten een 12/12 cyclus ervaren. Ondertussen hebben de trips het zich ook weer naar hun zin gemaakt. Gelukkig ben ik er weer vroeg bij, dus ik ben dit keer optimistisch dat ik die kleine klootzakken de baas kan worden.

 

Op de foto’s hieronder heb ik net met een Neem-olie emulsie gespoten. Dit is dezelfde stek als die uit de vorige post:

gallery_15365_19444_2455351.jpg

 

En een overzichtsfoto.

gallery_15365_19444_2596380.jpg

 

Groet,

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die klote trips zijn er dit jaar steeds weer bij ook in mijn growroom helaas. Verder zien je stekken er goed uit, Kolossus is een flinke brenger weet ik uit ervaring.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het zijn vervelende beestjes inderdaad. Hoe houd jij de populatie onder controle? Ik ben eigenlijk nog op zoek naar een combinatie van middeltjes die er voor zorgt dat alle stadia grondig worden aangepakt (van larve tot volwassen fucker).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die swarski mite ofzo van entocare.. Onder controle :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De mijten zullen morgen aankomen. Ik heb ook het idee dat de Neem-olie in ieder geval enigszins werkt. De dames groeien in ieder geval op een goed tempo nu.

 

De dames zijn overigens op 31 mei gestekt. Op 6 juni waren ze geworteld en zijn ze overgepot in 0,7 L potjes met light mix en schimmels. Op 12 juni zijn ze in de bloeihokken gezet, en dat telt voor mij dus als dag 1. Vandaag is het dag 11 sinds dat de planten overgepot zijn naar de aardebakken. Hiervoor hebben ze onder zwak blauw LED licht gestaan (24/0).

 

Hieronder twee overzichtsfoto's. Als je de eerste foto vergelijkt met die van twee dagen geleden kun je goed zien dat de planten het naar hun zin hebben. Althans, dat was mijn conclusie haha.

 

gallery_15365_19444_3460071.jpg

 

gallery_15365_19444_3017964.jpg

 

Hier nog een foto van de stek die ik telkens heb gefotografeerd.

 

gallery_15365_19444_1769859.jpg

 

Ik schat dat de eerste haren nog circa 2 of 3 dagen op zich laten wachten. Dit fenotype komt in mijn grows meestal langzaam op gang, maar bloeit vervolgens in een zeer korte tijd af.

 

We gaan het zien.

Groet,

 

Thomson

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diep hok zeg hoe kun je achterin watergeven (met tuinslang op standje straal.? :P

 

Ik volg je topic je doet direct 12/12 zodra ze onder de HPS staan begrijp ik dit goed.?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Medicalgrower. Leuk dat je het topic volgt.

Ik geef water middels een ondergronds irrigatiesysteem. Geef tuinslang dus, of straal. Maar druppels op veel plekken onder de grond.

 

Inderdaad, 12/12 als ze onder HPS staan. Het is nog even afwachten of het veldje vol gaat groeien. Ik heb goede hoop.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen haast. Ik draai twee kamers van 2 lampen. Ik wil niet meer dan 2 lampen tegelijk aan hebben staan.

Het is dus eigenlijk meer noodzaak dan een uitgekiende situatie. Maar ach, het lijkt wel te werken.

 

Fijn weekend!

Edited by Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 15

 

De dames bloeien, maar niet van harte. Misschien ben ik een beetje te gortig geweest met de opwaardering. Ik zie veel klauwbladeren, wat duidt op een te hoge EC volgens mij. Mijn fotokunsten zijn helaas nog niet echt top deze ronde, dus jullie zullen het weer moeten doen met foto's van gemiddelde kwaliteit. Mijn excuses.

 

gallery_15365_19444_1760187.jpg

 

gallery_15365_19444_3201887.jpg

 

 

Net overigens iets heel raars meegemaakt. Bij 1 van de twee hokken was de tijdschakelaar vrijwel precies 1 uur blijven steken. De lampen gingen daar vandaag dus ongeveer 1 uur later aan. Ik heb geen idee sinds wanneer dit al is, maar ik snap er helemaal niks van. Dat de tijdschakelaar in zijn geheel kapot zou kunnen gaan begrijp ik, maar heeft iemand ooit meegemaakt dat ie een dergelijke vertraging oploopt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

de planten zien er mooi uit kan zijn dat je ec in de aarde nog een beetje wat verhoogd is van de vorige ronde

 

zie een paar verbranden bladpuntjes zou wellicht kunnen

 

het kan ook zijn dat de stroom er een uur af is geweest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze lijken wel heel lekker te groeien. Ik denk dat ze over een weekje ene stuk beter zullen tonen, als ze echt goed aangeslagen en geworteld zijn.

 

Kan zijn dat de stroom er af was, maar dan zouden beide schakelaars een uurtje achter moetn lopen, toch, of zijn het twee vercshillende types? In geval van twijfel vervangen dat soort dingen, kan je veel te veel kosten. Kijk het even een paar dagen aan door op de schakelmomenten te gaan kijken hoe en wat er precies gebeurt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn identieke schakelklokken. Althans, voor zover je dat van de buitenkant kan zien. Beide werken in ieder geval op 230 v en voor zover ik weet zonder batterij.

 

De schakelklok die achter liep lijkt prima te lopen nu. De foto's zijn overigens genomen in het hok waar geen problemen zijn. Dus dat heeft geen invloed op hun staat van zijn.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...