Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik heb al meerdere malen met succes plantjes gezet, steeds buiten - ik heb een groot terras waar mijn plantjes heerlijk kunnen zonnebaden, en omdat ik op de tweede verdieping woon, is er ook een lekker briesje aanwezig: perfect dus!

 

Maar omdat mijn planten dit jaar mislukt zijn: ik had namelijk voor de eerste keer geen gefeminiseerde zaden en in de voorbloei merkte ik op dat ik hermafrodieten had gekweekt, tot mijn spijt.

 

Nu, om het tijdstekort op te vangen, heb ik voor de eerste keer in mijn leven autoflowers gezaaid (vier zaadjes zitten net sinds vandaag in een pot met potgrond en meststoffen, hopelijk komen er toch enkele boven de grond!).

 

Mijn vraag: hoeveel nodes creëert een autoflower alvorens de groeiperiode stopt en de bloei begint. (als ik me niet vergis zou dit na drie weken moeten zijn reeds?)

 

Het gaat om Amnesia XXL van Azarius.

 

Tevens: hoeveel kans maak ik dat er op z'n minst twee van de vier zaden uit zullen komen? En dus, mijn hoofdvraag, hoeveel nodes gaan mijn planten aanmaken alvorens de groei stopt?

 

Daarna volgt dan een twee tot drie maanden periode van bloei, of heb ik het mis hier? Welke opbrengst kan ik (droog) min of meer verwachten van een buitenkweek (per plant)?

 

En ook, gezien de korte groeiperiode, lijkt het me beter om bij autoflowers niet aan toppen te doen, of is dit wel aan te raden?

 

Alvast dank voor jullie antwoorden!

 

Groetjes.

Edited by Mananas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij AF word toppen afgeraden.

 

Aantal nodes heb ik niet op gelet. Maar de mijne (23-3 boven de aarde) begon na ongeveer 3/4 weken met bloeien.

Groeien gaat dan nog wel ff door (totaal 8/9 weken).

Ze mag nog wel eventjes bloeien...

Hier toevallig ook een xxl amnesia (van andere site)

 

Hoeveel er uitkomen is niet te zeggen. Als het goede zaden zijn en je ontkiemt ze goed kunnen ze alle 4 uitkomen.

Ik heb altijd 5 zaden en hou er rekening mee dat er 1 mislukt. Gek genoeg lukken er meestal ook maar 4 van de 5.

 

Opbrengst is ook totaal niks over te zeggen.

Site waar ik ze vandaan heb zegt het volgende:

 

Opbrengst: 40-150 gram

 

De leverancier geeft als bloeitijd 75-85 dagen, en als hoogte 75-150cm. Opbrengst tussen 40-150 gram.

De mensen die de zaden reeds getest hebben zitten allen rond de 75 dagen tot nu toe en in grote kuipen is het resultaat tussen 125 en 200 gram!

 

 

Ik heb een 25 liter pot en gebruik alleen groei en bloeivoeding en hij heeft een aantal dagen zon gemist.

Desondanks komt er toch wel een leuke opbrengst vanaf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Bedankt voor je antwoord, heel behulpzaam!

 

Een ding echter begrijp ik niet: wat bedoel je met - "23-3 boven de aarde", wat betekent dat?

 

ps: uit wat opzoekingswerk had ik begrepen dat het voor autoflower zaden het beste was ze meteen in het medium te plaatsen waarin de plant zijn gehele cyclus zal voldoen, dit omdat een onhandigheid bij het ontkiemen in bv. een glas water en daarna de zaden in de potgrond aanbrengen, of moeten overpotten, stress kan meebrengen en zo de groei vertragen - en bij zulk een korte groeiperiode is het natuurlijk van belang de groei niet te vertragen.

 

Dus mijn zaden heb ik meteen in de potgrond gedaan in de potten waarin de plant zal groeien en bloeien. Twee van deze potten staan buiten, twee binnen. Normaal gezien ontkiem ik mijn zaden eerst in een glas water, met goede zaden is er de volgende dag reeds een wortel naar buiten geschoten. Ik hoop dat ontkiemen in aarde even succesvol gaat zijn, wat is jouw gedacht hierover?

 

Grtz.

Edited by Mananas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik top al mijn autoflowers, zeker degene die wat langer staan (12/13 weken). Je moet er wel vroeg bij zijn..... zodra de node een 5 vingerig blad geeft kun je de scheut die daarop groeit gerust weghalen. Probeer eens te fimmen..... scheelt in de schade aan de plant. Mocht je missen heb je je plant getopt en dus nog geen ramp. Bij kort groeiende plantjes (tot 10 weken) zou ik het ook niet meer doen maar bij een amnees kan het zeker.

 

Ik heb tot nu toe 100% opkomst van de zaden dus dat mag echt geen probleem zijn.

 

Zodra je bloeiverschijnselen bij je autoflower ziet kun je rekenen dat je plant nog 2 tot 3x zo groot gaat worden.

 

De opbrengst blijft gokken, e.e.a. is natuurlijk afhankelijk van het weer dus hopen op een heerlijke zomer en je gaat er lekker veel vanaf kunnen halen.

 

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een ding echter begrijp ik niet: wat bedoel je met - "23-3 boven de aarde", wat betekent dat?

 

Bedoelde een datum :D 23 maart kwam ze met d`r kop boven de aarde.

 

 

Dus mijn zaden heb ik meteen in de potgrond gedaan in de potten waarin de plant zal groeien en bloeien. Twee van deze potten staan buiten, twee binnen. Normaal gezien ontkiem ik mijn zaden eerst in een glas water, met goede zaden is er de volgende dag reeds een wortel naar buiten geschoten. Ik hoop dat ontkiemen in aarde even succesvol gaat zijn, wat is jouw gedacht hierover?

 

Ontkiemen doe ik zelf altijd tussen 2 watten. Nooit poblemen mee gehad.

Zaadje gaat dan idd wel gelijk de pot in waar ze de gehele syclus in verblijft.

In principe is in de aarde (met juiste omstandigheden qua vocht en temperatuur) net zo succesvol, alleen met minder risico om de wortel te beschadigen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb twee van de drie Amnesia XXL fem. AF boven de grond gekregen op vier dagen tijd, ze stonden plots open met reeds een node erin ook. Het derde heb ik voorzichtig opgegraven, dat was echter gerot...

 

Echter had ik nog een Peyote AF fem. gratis erbij gekregen, ook dit zaadje is uitgekomen op vier dagen tijd met reeds een node klaar om zich op te richten - ik heb echter nog nooit zulk een klein plantje met zulke kleine bladeren gezien als deze Peyote!

 

Verder, ik heb nog vijf zaden White Widow (enfin, had...), AF en fem., drie van deze zaden had ik net als alle andere AF's rechtstreeks in de potgrond gestoken, maar ze kwamen niet uit na vier dagen, ik ging ze wederom langzaam opgraven, en ze hadden niets gedaan! Geen enkele ontwikkeling, maar ook geen teken van rot...

 

Ik heb deze eruit gehaald en twee elks in een apart glas lauw water gedaan en eentje bijgehouden in de kast (ik heb nog eentje dat ongebruikt is van deze soort ook), nu, het ene zaadje is op 12 uur reeds beginnen ontkiemen en heeft reeds op die tijd een worteltje gevormd, aan de buitenkant is die wortel echter wel zo donkerbruin - het bruin van een donker zaadje maar veel donkerder - dat je in het vlug voorbijgaan zou denken dat het een zwart worteltje is. Het blijft echter wel gretig verder ontkiemen en de wortel komt helemaal los uit zijn zaadhoesje zoals het moet; wat moet ik denken van deze kleur?

 

Wat moet ik er van denken dat drie van deze zaden helemaal niets deden in grond. Het tweede zaadje heb ik nog maar net, sinds ik zag dat ik een wortel heb kunnen creëren, in een apart glas lauw water gedaan in de hoop dat deze ook uitkomt, in totaal zou ik graag zes planten hebben.

 

Wat te denken dat het ene zaadje in een glas wel een wortel wist te vormen? Aan de grond, meststoffen of andere condities kan het niet liggen aangezien dit allemaal exact hetzelfde is in iedere pot. En neen, ik heb het zaadje zeker niet doen rotten in de grond door een teveel aan water, voor ontkieming in aarde maak ik enkel dat plekje waar het zaadje komt iets vochtiger dan de rest van de grond, en deze laat ik uitdrogen - dan komt er meestal na vier dagen een super gezond ogend plantje uit!

 

Weten jullie trouwens hoe lang Amnesia XXL AF fem. erover doet om van groeiperiode over te gaan in bloeiperiode? Is dit drie weken, of kunnen dit er gerust vier of vijf zijn? En hoe lang is de bloeiperiode?

 

En dezelfde twee vragen als voorgaande voor de White Widow AF fem.

 

Verder, het is buitenkweek, ik vind veel contradictorische informatie - sommige bronnen zeggen dat, ook in pot, een wietplant buiten sowieso groter wordt en meer opbrengst geeft, sommigen zeggen binnen. Of bedoelen ze met binnen in een kweektent met de juiste lampen en al wat er bij hoort.

 

Maar als je nu gewoon je plant voor een volledig glazen terrasdeur zou zetten binnen, zou deze dan groei -en opbrengstverschillen vertonen met de AF buiten, en zo ja, welke verschillen tussen zulks een AF binnen en een zelfde AF buiten zou ik dan kunnen verwachten?

 

Het weer is wel excellent voor net boven de grond gekomen zaailingen! - lekker warm weertje, maar geen scherpe zon die het plantje kan verbranden, nog een weekje wachten met die zon!

 

En is er eigenlijk een geldige reden voor de naam Amnesia "XXL", worden deze inderdaad extra extra groot? Misschien zelfs meer internodes dan andere wietsoorten?

 

En enkel als ik zes planten boven de grond krijg, dan wil ik een van mijn twee Amneesjes meer hoofdbuds opleveren, althans trachten, dan een, maar in plaats van te toppen, ga ik fimmen om zo vier zijtakken te krijgen, want ik zou graag, ik heb info gevonden dat dit mogelijk kan zijn, fimmen op de tweede of derde node, zodat er effectief nog vier kleine zijtakjes ontstaan en niet slechts vier buds in plaats van een.

 

En heeft iemand ervaring met de fem. AD Peyote? Hoe verloopt die kleine snelle haar cyclus?

 

En denken jullie sinds ik zowel een Amnesia in de grond heb doen rotten, als een - doch met zwarte wortel - ontkiemde Amnesia heb doen rotten, dat ik twee White Widow zaden niets heb kunnen doen veranderen aan hoe ze zijn (gelukkig nog geen tekenen van rot) maar dat wel het ontkiemde zaadje dat ik uit die grond heb genomen wederom, in een proper glas, nu eveneens een bijna zwarte wortel ontwikkelt in dat glas en zal ook dit zaadje gaan rotten; is er dan misschien - al acht ik die kans klein - toch iets mis met mijn grond in die pot?

 

Aan de andere kant, hoewel men overal mensen zoveel mogelijk probeert aan te raden om AF's meteen in het medium voor de gehele cyclus te planten, zat bij de AF zaden WW een handleiding om de zaden te ontkiemen tussen bv. vochtige watjes (m.a.w. niet meteen in de grond) - misschien zijn deze zaden niet geschikt om meteen in de grond te ontkiemen (hoewel WW toch bekend staat als een sterk stuk (familie van het) onkruid, maar we hebben het hier wel over in zovele opzichten gemanipuleerde WW's natuurlijk... (ik raak maar topics aan zoveel ik kan, misschien gaat er bij het lezen van een paragraaf als deze bij iemand een lichtje branden - of ineens de gehele kerst-verlichting, dat zou nog beter zijn! :) Maar genetische manipulatie kan een soort best verzwakken kan ik me inbeelden...

 

Denken julie dat het zaadje dat ik eventueel "gered heb van rot omdat geen enkele vooruitgang zich voordeed ondergronds", nu in een glas water een worteltje heeft ontwikkeld maar echter een heel donker, dat ik dit zaadje nog kan redden, tot een gezonde plant? Of zal ik dit zaadje tevens rot terugvinden?

 

Wat ook extra jammer is, ik ben net clean van drie zware drugverslavingen, en omdat Cannabis helpt om clean te blijven, wilde ik ieder plantje, in volgorde van voorkeur van Wiet, ook naar voorkeur van drug een bijnaam geven... Dus ik zou echt graag drie verschillende soorten oogsten, al een soort symbolisch iets...

 

- Amnesia Haze XXL - Heroin Swing

- White Widow - Sosa Nova

- Peyote - Crack Jack

 

Zou de Peyote toevallig genetisch gemanipuleerd zijn om echt een tripwietje te worden? Zou er bv. behalve bv. THC ook Mescaline in de toppen zitten, en zou ik een heel milde schijn van een Mescaline-trip ervaren? Dit betwijfel ik ten zeerste, maar je weet maar nooit tegenwoordig?

 

Iemand nog tips hoe ik minstens een zaadje van mijn WW's kan redden?

 

Verder las ik op de website dat Amnesia XXL buiten het hoogst zou worden (er werd echter niets gezegd, maar op de foto's kon ik nooit meer dan vier internodes waarnemen, twee nodes dus, zoals ik gewoon ben met vijf-vingerige bladeren en dat de opbrengst best zo'n 345 gram zou kunnen zijn: deze opbrengst is nat te interpreteren, mag ik van uit gaan - of niet?

Edited by Mananas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezus halve bijbel

 

Verder las ik op de website dat Amnesia XXL buiten het hoogst zou worden (er werd echter niets gezegd, maar op de foto's kon ik nooit meer dan vier internodes waarnemen, twee nodes dus, zoals ik gewoon ben met vijf-vingerige bladeren en dat de opbrengst best zo'n 345 gram zou kunnen zijn: deze opbrengst is nat te interpreteren, mag ik van uit gaan - of niet?

 

Is onder perfecte omstandigheden, Als jij 345 gram van een auto krijgt, dan petje af hoor :P

Niks van te voren gaan verwachten van gewicht, geduld is een schone zaak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat moet ik er van denken dat drie van deze zaden helemaal niets deden in grond.

 

Mogelijke oorzaken http://www.cnnbs.nl/wietzaden-ontkiemen-niet/

 

Weten jullie trouwens hoe lang Amnesia XXL AF fem. erover doet om van groeiperiode over te gaan in bloeiperiode? Is dit drie weken, of kunnen dit er gerust vier of vijf zijn? En hoe lang is de bloeiperiode?

 

Zie m`n vorige bericht over mijn xxl Amnesia

 

Of bedoelen ze met binnen in een kweektent met de juiste lampen en al wat er bij hoort.

 

Yup.

 

Maar als je nu gewoon je plant voor een volledig glazen terrasdeur zou zetten binnen, zou deze dan groei -en opbrengstverschillen vertonen met de AF buiten,

Buiten krijgt ie meer licht

 

En is er eigenlijk een geldige reden voor de naam Amnesia "XXL", worden deze inderdaad extra extra groot? Misschien zelfs meer internodes dan andere wietsoorten?

xxl zou meer opbrengst geven.

Kan er uit eigen ervaring niks over zeggen omdat ik elk jaar een ander soort heb.

Zou je moeten zoeken of iemand het verschil heeft getest of zelf testen.

 

Aan de andere kant, hoewel men overal mensen zoveel mogelijk probeert aan te raden om AF's meteen in het medium voor de gehele cyclus te planten, zat bij de AF zaden WW een handleiding om de zaden te ontkiemen tussen bv. vochtige watjes

Ontkiemen en overpotten is wat anders.

Een autoflower moet je niet eerst in een klein potje laten groeien en dan overpotten (wat met gewone wietplanten wel wordt gedaan vaak).

Je kan wel gewoon het zaadje ontkiemen tussen watten of in een stripzakje o.i.d en dan in een grote pot stoppen.

 

best zo'n 345 gram zou kunnen zijn: deze opbrengst is nat te interpreteren, mag ik van uit gaan - of niet?

354 gram van 1 plant? Zullen dan eerder de vierkante meter bedoelen denk ik.

Als ik verschillende sites erbij pak lees ik tussen de 100 en 150 gram per plant. Maar zoals pietjewietje zegt, dergelijke info is wel altijd gebasseerd op perfecte omstandigheden en zorg van ontkiemen tot oogsten.

Als je het (redelijk) goed doet denk ik dat je eerder rekening moet houden met tussen de 50 en 100 gram.

Maar zal hier niet teveel aan denken nog nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autoflowers presteren het beste onder een 20/04 lichtcyclus,daar baseert men ook de levensduur v/d plant op.

En dus ook de opbrengst.

Amnesia haze xxl duurt onder 20/04 ook gewoon 3 weken totdat ie uit vegetatief stadium gaat.

De langste dag is hier iets van 16 uur,dus buiten haal je die licht uren gewoon nooit dus ook geen 100/150 gram.

Geeft ie toevallig wel 100 gram buiten,dan had ie makkelijk 150 gram kunnen geven binnen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op dit moment, enkel aangaande mijn Amnesia (want ook de Peyote en een White Widow groeien min of meer op dezelfde manier) - dit plantje staat nu vier dagen bovengronds, en het enige wat ik tot hiertoe zie is een stengel met twee kartelblaadjes, een eerste minieme aanzet van de node tot het zich op te hogen uit de gewone, ronde blaadjes, en twee kleine, echt super kleine, nieuwe kartelblaadjes binnenin de node.

 

Is dit een te traag tempo voor groei? En ook, gaat een plant bv. de tweede week sneller groeien dan de eerste week? Of is dit BS?

 

Grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ps: als eentje van die planten in bloei komt, bv de Amnesia, komt dan de White Widow die bijna een week later recht bovengronds komt, eveneens in bloei en moet ik deze gescheiden houden van elkaar? Of blijft de WW gewoon in groei totdat de tijd van de autoflower om is en gaat 'ie dan pas in bloei?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ps: als eentje van die planten in bloei komt, bv de Amnesia, komt dan de White Widow die bijna een week later recht bovengronds komt, eveneens in bloei en moet ik deze gescheiden houden van elkaar? Of blijft de WW gewoon in groei totdat de tijd van de autoflower om is en gaat 'ie dan pas in bloei?

 

Nee hahaha zo werkt het niet. Autoflowers gaan na een bepaalde tijd bloeien, dit zal verschillen per soort.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

:icecream: Ik kan je aanraden dat veel lezen hier je nog veel zal bijleren ! Dit zeg ik zelf uit ervaring ! :innocent:

Ik zou voorstellen dat zeker te doen en wat verslagjes te gaan lezen, Hierdoor ga je ook beter de logica hierachter begrijpen !

 

Groetjes :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, met gewone planten heb ik elk jaar normaal gezien succes (behalve dit jaar, door slechte zaden waarschijnlijk, Hermafrodieten...) maar qua Autoflower ben ik een newbie... - mijn plantjes groeien wel te traag gezien de hittegolf, nu staan ze in de schaduw, maar het is gewoon té warm :( Mijn White Widows (ondertussen 2 zaailingen) groeien sneller dan mijn twee Amnesia's en mijn Peyote! Aanzienlijk sneller!

 

Je zegt, het verschilt per soort hoe lang een Autoflower erover doet om te gaan bloeien, kan iemand mij zeggen hoelang een Amnesia XXL, een Peyote en een White Widow hierover doet aub?

 

Vandaag, buiten aan de White Widows omdat die een kleine week achterstand hebben, voeding bijgegeven (nog maar een klein beetje), vooral stikstof, benieuwd of ik nu ook een verschil in groeitempo ga zien! Verder laat ik de potten altijd helemaal uitdrogen, ik geef pas water om de vier dagen, enkel nu met deze hitte en vooraleer ik door had hoe schaduw te maken op mijn terras (simpelweg door de parasol open te doen) omdat er uit zichzelf geen schaduw is op mijn terras, heb ik eenmalig extra water gegeven, de peyote daarvan was een rond blaadje wat verschroeid, een beetje extra water is welgekomen met deze hitte dacht ik ( 32gr C en vlak in de zon toen nog...), niet?

 

Grtz.

 

https://www.google.b...feKHEKAeFyxMwM:

 

Zoals deze op deze foto ziet mijn oudste Amnesia eruit, nu 5 dagen oud, wat denken jullie? Heel traag? Normaal? Nog kans om op drie weken tijd 4 internodes te halen? ps: mijne is mss net iets meer omhoog gekomen (de eerste node dan)...

 

http://www.wietforum.nl/topic/116013-tweede-kweekje/

 

Zo ziet mijn Amnesia eruit na 5 dagen. Wat denken jullie over groeisnelheid en het behalen van vier internodes op drie weken tijd?

Edited by Mananas

Share this post


Link to post
Share on other sites

ps: In de loop vd dag is mijn Amnesia nog iets meer omhoog gekomen, minimaal maar zichtbaar, dan op de foto.

 

(gezond zijn ze alvast, allen blaadjes mooi lichtjes omhoog gericht, verschil in groei zichtbaar doorheen de dag, stengeltjes (buiten eentje vd vijf) allemaal mooi groen (dat eentje had een paarse kleur maar nu enkel nog onderaan een beetje rood, dus ik denk stress maar dat deze aan het afnemen is)

 

De White Widow groeit wel fenomenaal, net zoals mijn eerste Amnesia (als ik zie dat er toch op een dag tijd aanzienlijk groei is op te merken), maar de WW, waarvan net een tweede vandaag bovengronds is gekomen, daarvan heb ik vandaag met een pincet voorzichtig de zaadhoes verwijderd, en toen lag de WW gesloten plat op de grond, nu, tegen de vooravond aan, staat deze zaailing reeds recht omhoog, open en met een kleine node aanwezig - dat is snel toch, niet?).

 

Het probleem is dat wanneer je met gewone planten werkt, je niet veel maakt uit een weekje een tragere groei door een hitte-golf, bij een Autoflower is dat, zoals gezegd, het probleem! - een weekje tragere groei kan mij een internode minder betekenen...

 

Het leuke aan Autoflowers is wel dat ik nu het hele jaar door plantjes kan zetten, 1 of 2, binnen dan tijdens de winter, en zo altijd met plantjes bezig kan zijn. (hoewel ik ook veel werk heb met het onderhouden van mijn Coca-plant en het oogsten 4 x per jaar, het verzamelen van de bessen waarin zich de zaden bevinden waardoor ik al meer dan 1 Coca-plant heb weten te vervangen en uiteraard het maken van Bazooka (de rookbare vorm van Coca-pasta wat men in een joint kan draaien en wat qua effect gelijk is aan Crack/Freebase x 100, maar gezien de weinige actieve alkaloïden etc op lage altitude kan men dit gelijkstellen met sterke Crack/Freebase - ook snuifCoke is makkelijk zelf te maken, net zoals het telen van je eigen Poppies, het oogsten vn je eigen Opium, Morfine en H3 en H4).

 

(ik heb een zwak voor psychoactieve planten... :) )

Edited by Mananas

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste Amnees staat nu onder 24/24 licht, 's nachts onder een spot die duidelijk effect heeft: niet enkel staan alle bladeren rechtop, de plant is die nacht sterker gegroeid dan alle andere dagen/nachten tezamen en heeft nu een mooie tweede node met drie vingers!

 

Overdag buiten en 's nachts onder spot zal vanaf nu mijn routine zijn: de spot is immers goed om te groeien, maar niet voor het belichten van eender welke top (eens in bloei) dan de hoofdbud.

 

Mijn bijna Kamikaze-actie - het fimmen van de tweede amnees op de tweede node - is blijkbaar succesvol geweest, de plant blijft groeien, blijft zich naar de zon keren, en twee extra "bultjes" zijn zichtbaar naast de node waar ik gefimt heb.

 

Zou het kunnen dat ik hier vier zijtakken ga krijgen die nog een dikke twee weken hebben om te groeien??? :) We zullen zien, ik ga niet overhaast zijn, maar het ziet er naar uit - naar wat ik weet van het fimmen van gewone planten - dat hier niets mis is... - hopelijk zijn het geen laatste levensspasmen...

 

Grtz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ps: na eens wat rondgekeken te hebben doorheen het forum, ben ik er zeker van dat mijn autoflowers tot de beste behoren die ik hier op het forum met foto heb aangetroffen (zowel wat betreft als het gezond ogen van de zaailingen - en eentje op de grens een plantje te worden - alsmede de groei en groeisnelheid, evenals het ontkiemen).

 

Maar na jaren en jaren van ervaring met gewone planten, zal het wel normaal zijn dat ik een voorsprong heb qua ervaring en kennis itt mensen die voor de eerste keer een plantje zetten, ook al is het mijn eerste autoflower en ben ik op dat gebied een newbie!

 

Zoals gezegd, mijn eerste Amneesje is aan 't racen nu en heeft op 7 dagen twee nodes ontwikkelt, 1 internode en de 2de gaat nu van start gaan een internode te worden ipv een node te zijn; al zijn de drie vingers duidelijk zichtbaar bij beide zijtakken. Ook een heel gezond ogend plantje, geen misvormingen zoals bv 1 blad dat een vinger mist od, neen, rechtopstaande bladeren, perfecte groene kleur, snelle groei - ook het uitdrogen van de grond werpt zijn vruchten af, mijn zaailingen staan allemaal nog helemaal gezond maar door het uitdrogen van de aarde en de luchtige potgrond met kokos moeten de wortels wel woekeren!

 

Ook staat er altijd een briesje op mijn terras (2de verdieping), wat zorgt voor afkoeling en verstevigen van de stengel en zijtakken!

 

Ik ben blij en heb er een positieve kijk op! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na jaren en jaren ervaring heb ik er ook een positieve kijk op!

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minder typen meer lezen, dat is het beste.....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

TL;DR

 

Laat die gezonde plantjes maar eens zien, in plaats van die lange lappe tekst.

 

Een foto zegt meer dan 1000 woorden ;)

 

Maar toch nog veel succes gewenst!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, was ik van plan, maar hoe voeg ik een foto toe?

 

En ik heb veel gelezen, vandaar dat ik met zekerheid kan zeggen dat mijn zaailingen zeker verder staan dan wat ik hier overwegend ben tegengekomen, ik zag heel veel: heel lang uitgerekte zaailingen, zaailingen die na een week nog geen tweede node hadden ontwikkeld, zaailingen die slap hangen, kortom, zaailingen die er niet top uitzien.

 

Als zulke zaailingen als gangbaar aanvaard worden, dan kan het niet anders dan dat mijn zaailingen echt wel zeer gezonde, zeer snel groeiende en perfect ontwikkelende plantjes zijn die dan ook zeker op drie weken tijd (of toch zeker mijn Amnesia nr. 1) vier volwaardige nodes zal kunnen doen ontwikkelen.

 

Drie nodes zou ik wel echt weinig vinden...

 

Vanaf iemand me uitlegt hoe ik een foto kan uploaden, dan doe ik dat (ik heb wel slechts als enige medium mijn laptop om foto's mee te trekken, dus van super kwaliteit zullen de foto's niet zijn....), maar alvast zal je kunnen zien dat ik geen langgerekte zaailingen heb, dat mijn Amnesia nr 1 morgen een week oud is en reeds een tweede node met drie vingers heeft die een internode aan het vormen is, dat al mijn zaailingen mooi rechtop staan, ook de bladeren en dat ik als enige plant waarmee ik niet bekend ben, de Peyote, het gevoel heb dat deze er super gezond uitziet en zeer goed groeit (ook op minder dan een week tijd, heeft een dag en nacht achterstand op Amnesia nr. 1) twee nodes en 1 internode heeft gevormd - echter wat mij bizar lijkt is dat dit plantje zulke kleine bladeren ontwikkelt!

 

ps: prachtige foto's! - ik ben een kweker die gewoon, in de grootste mate (niet geheel en al), de natuur haar gang laat gaan, zulke resultaten zijn eerder zeldzaam dan norm bij mij...

 

pps: ik vind de opmerking "minder typen, meer lezen, dat zou beter zijn" nogal beledigend - eerst en vooral weet jij niet hoeveel ik lees (veel), ten tweede is wat ik typ ofwel vragen ofwel een verslag van het verloop van mijn zaailingen, dit met enkel een doel: het krijgen van zo accuraat mogelijke feedback, wat enkel mogelijk is als ik zo accuraat mogelijke beschrijvingen geef (en dat ik nog niet heb gevonden hoe ik foto's upload komt omdat ik een hekel heb aan alle technologie, en dus zelfs een laptop maar minimaal in gebruik neem en daar dus niet goed mee overweg kan - en dat voor iemand die toch 3 programmeertalen volledig vanbuiten heeft weten te leren op een jaar tijd...), commentaren zoals deze is waarom ik deze technologie zo afweer, omdat er altijd mensen zijn die bot moeten doen zonder reden, en al typ ik hier nu heelder boekdelen, als ik daar zin in heb, doe ik dat toch gewoon? - jij hoeft niet te lezen wat ik typ, dus als het je stoort, lees dan niet in plaats van ongepaste commentaar te geven... - dat is gewoon onrespectvol!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gast ga een boek schrijven of zo!!

En trek jezelf even af boven die mooie zaailingen van je.......

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij is een beetje doorgesnoven!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Je teksten kwamen i.m.o niet echt als een verslag over. Je reageert, voegt een hoop tekst toe en propt er tal van vragen tussen.

Dat is ook het tweede, je vraagt veel en die vragen moeten dan tussen de lappen tekst gezocht worden. Niet echt overzichtelijk allemaal.

En je vraagt sommige dingen dubbel.

Vervolgens zijn jouw plantjes veel beter dan menig andere planten hier blijkbaar. Komt een beetje arrogant over naar mijn mening.

 

Hier vind je uitleg om foto's te plaatsen http://www.wietforum.nl/topic/17379-je-eigen-gallery-maken-en-fotos-posten/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar nu dit achter de rug is, weet ik genoeg. Pubertjes die niet weten hoe zich deftig te gedragen... Ze denken dat een Jointje roken 'cool' is - wel, ik zou het NIET doen als ik het niet medicinaal kreeg voorgeschreven; verder, ik kweek omdat ik graag psycho-actieve planten kweek (veel psychedelische planten dus ook).

 

Geef mij dan maar kwaliteitsdrugs. (of echte wiet of hasj, niet die genetisch gemanipuleerde shitzooi van nu)

 

Salu en de kost, ik vertoef niet langer op een forum waar bengels zo bot en grof zijn zonder reden dat ze overkomen als mentaal geretardeerde debielen, maar ik neem dit terug want ik wil debielen niet beledigen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...