Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wiwawietje

Wanneer Stekken?

Recommended Posts

Haai iedereen,

 

Ik heb 5 Hollands Hope planten in mijn tuin staan en de grootste is nu ongeveer 1 meter hoog.

Aan de grootste zitten veel zij takjes met beginnende topjes. Ik wil van mijn planten wat stekjes halen maar ik vraag me af wanneer dit moet. Ik heb op Google en Youtube gekeken hoe het moet, dus ik weet ongeveer hoe het moet maar dus niet wanneer. Kan ik nu al stekjes van mijn planten afhalen of moet ik nog even wachten?

 

alvast thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onderuit kan je nu stekken maken van alles waar geen licht bij komen kan. Met name de minder ontwikkelde takken lenen zich hier goed voor.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er al topjes aan de plant zitten zou k ze niet gaan stekken... mits je ze wilt reveggen..

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als jij nu buiten al topjes in planten hebt ga ik er gemakshalve even van uit dat het auto's zijn???

Die zijn niet echt geschikt om te stekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn nog geen topjes maar ik zie dat op die plek binnenkort topjes gaan komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Langste dag nog niet geweest toch ? qua licht uren van het jaar. Daar gaat het om. Wanneer de dagen korter worden gaan wietplanten in bloei. Dat maakt geen verschil per soort. Hoelang ze erover doen om af te bloeien is meer het punt. Nu kun je prima stekken hoor. Wel na het toppen/stekken je stekken bij gaan lichten in de avond, anders gaan je stekken in de bloei. En wat diago Zegt. Pak de takken die toch niets worden, weinig licht krijgen. Dan heb je meer aan de bovenkant straks.

 

/edit en laat er 1ntje gewoon doorgroeien. Zonder eraan te kloten. Ook leerzaam.

Edited by De_Föhn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...