Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hallo iedereen!

 

Ik heb asperger, add, hypochondrie en post traumatisch stress syndroom (complete pretpakket) daarnaast kamp ik op dit moment met een burn out waardoor ik last heb van eindeloos piekeren, angsten waaronder disociatie, depressie, eigenlijk compleet overstressed Waardoor ik in een soort bubbel leef.

 

Ik blowde dagelijks voordien maar ben ermee gestopt. In de tijd dat ik blowde had ik nergens last van voor mijn gevoel, maar mijn burn out lag wel degelijk op de loer. Na het stoppen met blowen kwamen alle klachten ineens opzetten.

 

Dokter zei me dat het wel door de wiet moest komen. Lijkt me sterk, ik werkte van sochtends 11 tot savonds 11 en daarna naar mijn vriendin, wakker blijven tot 4 uur snachts, volgende ochtend om 08:00 weer onderweg naar huis. Tussendoor van hot naar her rennen vliegen springen duiken vallen en weer opstaan. Dus die burn out had ik sowieso wel gekregen, jaar hiervoor namelijk al eens overspannen geweest met de nodige angst en paniek klachten erbij (deze overwonnen)

 

Nu was mijn vraag of iemand zich herkent in mijn problemen en of ik mezelf rustig kan krijgen met een medicinale wiet soort. Ik hoef niet iets met een hoog thc gehalte (hypochonder dus nodige horror verhalen over gelezen) ik wil juist helder blijven, geconcentreerd en niet continu piekeren.

 

Bij voorbaat dank!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kamp zelf ook met depressies en beetje schizoaffectieve symptomen maar in dat laatste geloof ik niet zo (was een periode van stimuli en ernstig slaapgebrek)

 

Zou een licht verteerbare sativa of hybride kieze voor overdag en een misschien nog iets van een indica hybride voor s'avonds lekker te kunnen ontspannen op de bank.

 

Zou iets kiezen met max 15%thc min 5% cbd en voor de depresieve klachten iets met limoneen (wietje met citrus smaken)

Edited by alkaline

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mensen/patienten met een psychische aandoening zou ik zowiezo niet adviseren om THC te gebruiken, aangezien THC een psycho-activerende heeft kan dit ongewenste denkwijzen/patronen stimuleren. Ik heb een artikel van het Trimbos Instituut bijgevoegd, staat behoorlijk wat onderbouwde informatie voor je in klik

Edited by Plantformer
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trimbos instituut loopt een beetje achter met de wetenschap.Een sativa is zeker geen afrader, maar zou zoals al eerder geschreven niet zo sterke nemen.Skunk 11 zou een leuke kunnen zijn.Is een vriendelijk wietje, mede dankzij de terpenen profiel.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

The magic word is: CBD.

 

Zorg ervoor dat je op een 50 - 50 verhouding met thc komt.

 

Is ook al meermaals wetenschappelijk aangetoond.

 

Maakt het effect ook zeer relaxed.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@konopi: aan je reactie te zien heb je het bestand niet gelezen? Met name Hoofdstuk 4, daar staat een hoop info in die relevant is aan de vraag van de TS, ongeacht of trimbos achterloopt met de wetenschap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag Aard appel

 

Ik zou je aanraden naar de sativa soorten te gaan. Niet te hoog in THC 10% is ruim voldoende. Hoger ga je te psychologisch beïnvloed worden op lange termijn.

Kijk eens op deze link eventueel:

https://www.zamnesia.nl/blog-de-5-beste-cannabis-soorten-tegen-depressie-n471

 

Het gaat niet om het thc percentage. Een wietje met 40% thc en 40% cbd zou juist mooi zijn. Dan heb je er een stuk minder van nodig.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind veel rust in een northernlight of een ander indica zoals bijv afghani.

Sativa's moet je vermijden vooral Haze soorten brengen enorme onrust in je hoofd en paniekgedachtes en een negatief denk patroon met zich mee is mijn ervaring.

Plus ik word heel prikkelbaar door bijv. een Hazeje

Ik zelf heb ADHD & C - PTSS en E.R.S en heb de nodige depressies al overwonnen in de loop der jaren en raak heel gauw in een negatief gedachten patroon.

Heb vaak slechte periodes gehad door juist Sativa soorten het brengt geen innerlijke rust met zich mee zoals een indica je narcotisch maakt en je gedachtes remt je interresses wekt in dingen waar je nuchter al moe van word of je teveel stress leverd.

Het verduft en kalmeerd me meer waardoor je een paar versnellings terug kan in gedrag gedachtes en prikkels minder intens zijn.

 

Voor paniek aanvallen ook goed in te zetten heb een periode gehad dat ik niet na de winkels durfde, of uberhaupt na buiten puur om een confrontatie te krijgen met iemand buiten en ik reageer heel slecht op vreemde onbekende mensen.

Heb daarna dagenlang last van had ik dit zo moeten doen waarom doet iemand tegen mij zo.

Northernlight gaf me rust waardoor ik kon realtiveren(zeg ik dit goed) en me gedachtes rustiger waren en de prikkels minder heftig binnen komen waardoor veel dingen langs mij heen gaan of te laat opmerk om op te reageren(explosief gedrag)

Ik maak me simpelweg ook veel minder druk en stress minder snel op een Indica.

 

Tevens fijn is een lekkere hash zoals een maroc of een polm of rol afghaan er aan toe te voegen savonds meeste hash bevat vaak een goeie cbd percentage waardoor ik echt die rust en ontspanning kan vernemen naar een hele heftige dag vol prikkels en stress in me hoofd.

Een sativa houd me gewoon wakker en gedachtes tollen in me hoofd maar gaan nergens over lopen over elkaar heen.

Raak ik geirriteerd van en word ik explosief van en versneld mij in gedrag gedachtes.

 

Ieder mens en iedere depressie is anders onderzoeken zijn leuk maar werken niet voor iedereen natuurlijk.

Ik spreek uit ervaring maar voor jou kan het ook anders werken/ervaren.

 

Ik zou echt voor Indica's gaan en dan beste met een olie beginnen direct in de ochtend wakker worden 3 drupjes innemen.

Rustig naar beneden gaan je een lekkere waterpijp of joint maken van een simpel indica soortje die oproken.

Ik bent dan zo stoned dat ik het aankan om het bos in te gaan en me hond uit te laten en zelfs een praatje maak met een onbekend iemand.

Zonder stress negatieve gedachtes gewoon automatische piloot en vrolijk.

Daarna ff eten en het huishouden is aan de beurt met een fijne reaggea track op de achtergrond ja ja ik zweer bij een Indica.

 

 

Oh ja je dokter heeft vaak alleen verstand van tabletten uitschrijven en weet alleen wat hem geleerd is en dat is geneeskunde genezing met tabletten medicijnen.

Tabletten genezen niet ja een anti-biotica kuur voor de zwakke weerstand mensen.

Deze ziektes die wij/jij hebt vallen niet te genezen maar moet de indammen remmen.

Dit kan door chemische tabletten in de vorm pammetjes etc.

Of via medicinale cannabis bijv. apotheek wiet zeg maar, als je dokter zegt dat het door de wiet komt weet hij niet waar die overpraat want PTSS-ers krijgen in USA gewoon free 2 grow your own en menig soldaat of militair gebruikt dit voor hun trauma's.

Vraag je dokter of hij je bedrocan (haze/sativa) en bedica granulaat (indica) wil uitschrijven om te testen of het aan cannabis ligt en direct een test voor jezelf welke je het beste bevalt.

 

Kun je van daaruit je keuze maken wat je voor jezelf gaat growen en dan ga je je eigen rokerij kweken zo bio mogelijk want iemand met ADD ADHD kan slecht tegen chemie stofjes toevoegingen kleurstoffen smaakversterkers e nummers al die zooi.

(Coffeeshop/straatwiet is volgespoten anti-spint booster wiet nooit spoelen snel drogen onhygienische grow omgeving etc dit helpt niet en dan heeft je dokter gelijk komt door de chemische cannabis. Ongecontrolleerde troep is het!

 

Voeding aanpassen helpt ook enorm je klachten in te dimmen btw.

 

Sterkte .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@konopi: aan je reactie te zien heb je het bestand niet gelezen? Met name Hoofdstuk 4, daar staat een hoop info in die relevant is aan de vraag van de TS, ongeacht of trimbos achterloopt met de wetenschap.

132 pg lees je niet ff op je telefoon.Er wordt wel iets vermeld over terpenen, maar geen aparte hoofdstuk wordt er aangewijd.Veel gegevens die staan in hoofdstuk 4 schreven ze ook al in de jaren 80-90.Zelfs in de jaren 30 werd al gezegd dat het gebruik van wiet je gek maakte.Sinds die tijd is het gebruik van wiet wel flink omhoog gegaan, maar hebben we nu ook miljoenen mensen rondlopen die een psychosis hebben door het gebruik van wiet?

Als je ptsd hebt of een burnout moet je geen wietje nemen met een hoog Myrceen gehalte trouwens, verlaagt je cortisolgehalte nog meer, met als gevolg dat je je bed helemaal niet meer uitkomt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn klachten zijn ongetwijfeld van een burn out. Zoals ik al zei, van 11:00 tot 23:00 werken (zzp) daarna tot 4 uur snachts naar mijn nieuwe vriendin nadat het net uit was met mijn ex. Om 8:00 weer wakker en naar huis. Overdag niets eten en savonds laat thuisbezorgd. Zo ben ik 2 jaar doorgegaan met allerlei chaos en stress en woede iedere dag. Toen ging ik een weekje op vakantie en daarna kwam alles ineens binnen.

 

Dus ja of het nou aan het blowen ligt of een burn out, het is lastig. Er zijn veel mensen die deze klachten ook hebben zonder blowen maar door stress. Ik heb hooguit een paar maandjes tot een jaar geblowd. Meer niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ff Rhodiola halen met 3% Rosavinen wil ook nog wel goed helpen bij een burn-out

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo ben ik 2 jaar doorgegaan

Dat heb je nog lang volgehouden.

 

Haal een goeie kush/afghaan in huis; die leggen je wel plat op de bank.

Vergeet natuurlijk niet eerst je vriendin blij te maken ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem eens niet zulke achterlijke hoeveelheden hooi op je vork man,je maakt jezelf drukker dan nodig :whistle:

Daarna kun je eraan denken om eens een goed soortje te scoren,maar ruim eerst de troep op.

anders blijf je erover struikelen maatje.

 

Ik heb ook asperger met adhd achtige symptomen,maar ken mijn eigen grenzen.

Zorg dat je jezelf en dus ook je eigen grenzen leert kennen.

 

Cannabis werkt ideaal voor autisme en aanverwante stoornissen maar de psychiater wil het niet horen want dan verkoopt ie minder pillen. :huh:

Mijn best helpende medicinale soortje tot nu toe is de ICE,of een lekkere Chemdawg.

Cali-O doet het ook goed bij mij.

 

 

O wat doen ze allemaal wel niet om pillen te verkopen :rtfm:

Edited by Collie Weed
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou een tijdje stoppen met blowen om te kijken of het inderdaad niet beter gaat.

Bij stoppen hoort ook het veranderen van je levenswijze en op dat punt kan je ook nog veel doen.

 

Moet eens iets niet van jezelf :icecream:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

En haal die tabak uit je joint als je dat nog niet gedaan hebt. Wiet en tabak laten zich absoluut niet goed mixen.

 

Van tabak word je paranoia en angstig. Vraag google maar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey jongens thanks voor de tips! Inderdaad stoppen met blowen. Was 2 maanden gestopt, maar wist dat het hiervoor altijd goed is gegaan.

 

Rook wel veel sigaretten. Word nu vaak snachts wakker door piekeren, en dan piekeren over piekeren. Nu heb ik dat dwangmatig proberen te onderdrukken en heb ik angst gekregen om uberhaupt nog ergens over na te denken (-_-'). Hopen dat ik hier weer vanaf kom want dit belemmerd mijn dagelijks leven behoorlijk.

 

Daarnaast een ontzettende leegte van binnen, m'n emoties zijn weg, de spontane jongen die z'n bek altijd en overal maar een douw gaf is er niet meer. Dus ben een beetje aan het vervreemden van mezelf.

 

Dat word speciale hulp bij het ggz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Aardappel : Wees gewoon jezelf met alle dingen die erbij horen,dus ook gewoon blowen.

Als je er rustig van word is het goed,geloof mij maar.

Als het eventjes kan de sigaretten laten liggen,en alleen nog tabak met blowen of helemaal niet meer.

 

 

Als ik lang genoeg niet blow stuiter ik zo hard,dat mensen er niet tegen kunnen. :lol:

 

Piekeren is maar 1 oplossing voor,dikke joint roken en gewoon doen wat je altijd doet.

Dan denk je tenminste aan iets anders met gemak,i.p.v. piekeren.

Die leegte vul je op met lekker eten en leuke activiteiten zoals lekker in de natuur een joint roken/picknicken.

Of blowen en een sport doet het ook altijd goed om uit de piekermodus te komen,bij mij wel tenminste.

 

Probeer niet te serieus te zijn,en maak meer grappen.

 

 

Jah Bless!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...