Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
sneaky

Ongedierte En Schimmel? Dringend Hulp Gezocht !

Recommended Posts

dag allemaal,

 

Ongeveer 2-3 maanden geleden heb ik een zaadje gevonden in mijn weed, dit heb ik geplant en snel had ik een redelijk grote plant.

Hij groeit super snel, en ziet er naar mijn mening (eerste keer dat ik zelf kweek) goed uit. Maar sinds enkele weken zit ik met ongedierte, die langzaam aan heel mijn plant opeten, hiertegen heb ik vanalles geprobeert maar het blijft precies terug komen ... Sinds 2-3 dagen zijn de zijkanten van mijn bladeren grijs aan het worden en zien veel bladeren er alles behalve gezond uit, ook zit er op sommige bladeren iets wit, wat na wat opzoekwerk meeldauw zou kunnen zijn?

ik hoop dat iemand mij zou kunnen zeggen wat er precies mis is met mijn plant, en wat ik eraan zou kunnen doen

aangezien het mijn eerste keer is wil ik mijn plant natuurlijk niet aan ongedierte of schimmel kwijt raken !

enkele fotos om te laten zien wat ik bedoel :

f3bzic.jpg

2lnvk07.jpgejx2eu.jpg125t66a.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geef die plant is wat water man, het is geen cactus!

Hoeveel water geef je per keer en hoe vaak?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geef die plant is wat water man, het is geen cactus!

Hoeveel water geef je per keer en hoe vaak?

dagelijks 1-2l (buiten nu zoals de afgelopen dagen met de regen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het wel een vrouwtje? Anders kan je hem net zo goed nu nog weggooien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het wel een vrouwtje? Anders kan je hem net zo goed nu nog weggooien.

yep het is vrouwtje! begint op het gemak overal de witte haartjes te produceren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geef die plant is wat water man, het is geen cactus!

Hoeveel water geef je per keer en hoe vaak?

dagelijks 1-2l (buiten nu zoals de afgelopen dagen met de regen)

 

Ze staat er maar droopy bij, die lust wel wat meer volgens mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geef die plant is wat water man, het is geen cactus!

Hoeveel water geef je per keer en hoe vaak?

dagelijks 1-2l (buiten nu zoals de afgelopen dagen met de regen)

 

Ze staat er maar droopy bij, die lust wel wat meer volgens mij.

zal erop letten ! bedankt alvast :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bladeren moeten mooi omhoog staan, dan is ze tevreden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bladeren moeten mooi omhoog staan, dan is ze tevreden.

toevallig ook enig idee met wat voor bladprobleem ik zit? en eventueel een oplossing?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bladproblemen heb je buiten altijd wel, je kunt ze besproeien met een oplossing van 1L lauw water, eetlepel natuurlijke groene zeep(merk driehoek) en een eetlepel zonnebloemolie. Het beste in de avond sproeien, als de zon weg is. Na een week herhalen.

 

Klimop zit meestal ook vol ongedierte, dus de beestjes hou je toch wel. Maar het is nog geen probleem zo te zien, dat dorre blad lijkt me gewoon gebakken door te weinig water. Wat voor grond staat ze in? De grond er omheen lijkt van dat droge klapzand waar geen vocht intrekt, maar het gewoon wegstroomt naar de laagste plek.

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

waterrrrrrrrrr

 

het is geen woestijnplant, net ook gewoon 7 liter water in een plant gegooid, met dit weer kun je dat bijna iede dag doen

58923.jpg

 

die struik is wel een makkelijke prooi voor meeldauw maar het klimaat niet dus dat zal het niet zijn nog ;)

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

waterrrrrrrrrr

 

het is geen woestijnplant, net ook gewoon 7 liter water in een plant gegooid, met dit weer kun je dat bijna iede dag doen

58923.jpg

 

die struik is wel een makkelijke prooi voor meeldauw maar het klimaat niet dus dat zal het niet zijn nog ;)

ow zoveel gaf ik hem nooit, zeker eens proberen dan, bedankt :)

 

Bladproblemen heb je buiten altijd wel, je kunt ze besproeien met een oplossing van 1L lauw water, eetlepel natuurlijke groene zeep(merk driehoek) en een eetlepel zonnebloemolie. Het beste in de avond sproeien, als de zon weg is. Na een week herhalen.

 

Klimop zit meestal ook vol ongedierte, dus de beestjes hou je toch wel. Maar het is nog geen probleem zo te zien, dat dorre blad lijkt me gewoon gebakken door te weinig water. Wat voor grond staat ze in? De grond er omheen lijkt van dat droge klapzand waar geen vocht intrekt, maar het gewoon wegstroomt naar de laagste plek.

staat in een put vol universele potgrond, een zak DCM zaaien en stekken en dat gemengd met de aarde die ik eruit heb gehaald

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die gaatjes kan door wantsen komen, die stukken weggevreten door slakken

 

Is het wel schimmel? Of omdat je plant gewoon gort droog staat??

Edited by Wiekspiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat wiekspiet zegt er word geknabbeld aan je bladeren

 

dit is geen schimmel en meeldauw herken je snel genoeg als er wit poeder op de bladeren komt

 

maar ik zie zo niks wits en het is meestal aan het eind van het jaar zo rond september dat je er last van krijgt

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan halve blikjes bier naast je plant zetten of slakke korrels kopen dat zal al een hoop schelen plus meer water geven

 

het is toch volle grond het zak wel weg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Water was je eerste fout, daar ben je nu achter. Buiten word er altijd wel wat geknabbeld aan je planten. Meestal is het niet erg. Als het wel te erg word gebruik ik spiritus met knoflook erdoor, dat spuit ik 's avonds op de plant en dan spoel ik het er na 2 uurtjes met water weer af. Alle beestjes die op je plant zitten gaan dan dood, en door de knoflook blijven ze ook weg.

 

Ik vind de knaagsporen van jou nog wel meevallen. zolang de plant genoeg licht kan opnemen heeft hij genoeg bladeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprayen met rogis wonderspray (= neemolie) wil helpen. Tegen alle ongedierte zo n beetje.Of rogis garlic meegeven in t voedingswater

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...