Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bruinevingers

Rare Beestjes Op Het Blad

Recommended Posts

Yup,Californische Thripsen.

 

Aanpakken bij de volgende ronde,je zit nu al redelijk in de bloei zie ik aan dat blaadje met trichs.

 

Gewoon Karate halen voor de moestuin,en daar je volgende ronde mee behandelen inclusief je medium.

Dan ben je in 2 behandelingen brandschoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of deze , de larve. Van een lieveheersbeestje

Werkt hier bij mijn plantje prima

 

Greetz ramsus

 

gallery_17812_19420_5230170.png

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de bovenstaande foto is een Thrips goed te zien.

Maar een larve eet alleen luis toch?

Zo een thrips is snel en kan vliegen,dus deze larve krijgt ze niet te pakken gok ik.

 

Nou suc-6 en ik hoop dat je het mooi afrond :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

collie die lievebeessies zijn sneller dan je denkt hoor, kunnen misschien niet vliegen maar ze plegen hier regelmatig een ambush op een nietsdoorhebbende bladvreter

 

en als je genoeg pokemonpunten hebt gaan ze wel vliegen :jump:

 

wel zijn ze eigenwijs als wat en gaan gewoon op zoek naar eten dat ze wel lekker vinden, dus ik ververs de populatie gewoon iedere week :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spiritus erover sprayen werkt goed, niet bij roken terwijl je sprayt anders.. ja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spiritus erover sprayen werkt goed, niet bij roken terwijl je sprayt anders.. ja...

 

lekker op je toppen lol

 

vind het voor week week 5 dag 1 wel ver gevorderd. had je iets eerder op in kunnen springen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spiritus erover sprayen werkt goed, niet bij roken terwijl je sprayt anders.. ja...

 

lekker op je toppen lol

 

vind het voor week week 5 dag 1 wel ver gevorderd. had je iets eerder op in kunnen springen.

Ja, ik dacht dat het eerst beschadigd blad was (ik geef water van bovenaf) door waterdruppels.

 

Later zag ik die beestjes.

 

Heb roofmijt uitgezet. 1000 stuks op 1,5 bij 1,5 x 25 planten. Is dat voldoende?

 

Ik zie dat ze ook nog een meeverhuisd zijn naar een ander tentje.

 

Ik vraag mij af of ik daar ook ook al roofmijt kan uitzetten?

 

Bij de een heb ik het over de bladeren gegooid. Maar bij deze zijn de planten nog zo klein, dat ik mij afvraag of ik de roofmijten niet gewoon over de aarde kan sprenkelen?

 

 

Heb ook nog een halve fles BAC plant vitality PLUS.

 

Volgens de shop destijds was dat een goeie om voor te behandelen (inspray'en tijdens donker)

 

Klopt dat? Want dan ga ik ze elke dag behandelen (de nieuwe, niet het gevorderde tentje.)

 

Vroeger gebruikte ik NEEM olie, maar dat lijkt onvindbaar geworden.

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vroeger gebruikte ik NEEM olie, maar dat lijkt onvindbaar geworden.

 

KLIK

 

Neem rules om trips er onder te krijgen, je doorbreekt de levenscyclus.

Wel toe blijven passen nadat de plaag onder controle is om er echt vanaf te komen.

 

Check ook de levenscyclus van trips en als je ramen in de buurt van buitenplanten zijn behandel die dan ook als het even kan want daar zit waarschijnlijk je trips bron en zal je als je de aandacht binnen wat laat verslappen, ervoor zorgen dat je opnieuw een trips plaag krijgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem olie te koop bij GCN, een doosje met 4/5 sachets 1 per liter. Dynagrow is het merk, top spul. Lijkt wel verf afbijt....

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vroeger gebruikte ik NEEM olie, maar dat lijkt onvindbaar geworden.

 

KLIK

 

Neem rules om trips er onder te krijgen, je doorbreekt de levenscyclus.

Wel toe blijven passen nadat de plaag onder controle is om er echt vanaf te komen.

 

Check ook de levenscyclus van trips en als je ramen in de buurt van buitenplanten zijn behandel die dan ook als het even kan want daar zit waarschijnlijk je trips bron en zal je als je de aandacht binnen wat laat verslappen, ervoor zorgen dat je opnieuw een trips plaag krijgt.

Als je het moet blijven gebruiken is het dus niet effectief. Anders zou je met een keer kunnen volstaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

neem zou opgenomen worden in de bladeren en dus langer werken voor thrips? of verstoppen ze zich in de bodem en behandelen we die niet?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet wat ik liever op mijn planten heb, neem olie of tripsen. De eerste stinkt als de neten en de tweede vliegen je alleen maar in de wenkbrauwen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gelijk geef ik je, neem kan wel prima werken maar die lucht moet ik niet hebben, ik ga wel pletten :verryangry:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dilago

Dat je last hebt vd geur van Neem is best raar je eerdere knoflooksap ervaringen meenemend :likken:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knoflook houd ik wel van en het is gezond ook nog (niet voor spint).

Share this post


Link to post
Share on other sites

chloor gebruiken om je stekken schoon te krijgen, zware vergiften in te zetten in niet gewenste combi gaan ook goed samen met het woord gezond...

 

je mag je wel scheel gaan eten aan knoflook ^_^

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...