Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
pietjewietje_1

Voeding Geven Met (Voor) Bemeste Potgrond?

Recommended Posts

Hallo

 

Ik kweek dit jaar een aantal soortjes buiten:

  • Royal Critical Auto (RQS)
  • Royal Jack Auto (RQS)
  • Royal Gorilla Normaal (RQS)
  • Lemon Shining Silver Haze Normaal(RQS)
  • Hollands Hope Normaal (DP)

Het gaat tot nu toe allemaal wel goed. De autoflowers staan in +- 30L en de normale staan in 40 Liter pot & in 65 Liter specikuipen.

De potten zijn gevuld met voor bemeste potgrond.

 

Hier een foto van de Royal Critical Auto (RQS). Dat is de grootste plant van allemaal.

Royal Critical Auto (RQS)

 

Vorig jaar is de kweek wel redelijk gegaan maar de topjes waren sommige klein en luchtig. Dit jaar probeer ik dus iets hardere en vollere topjes te krijgen.

Ik heb vorig jaar geen voeding gebruikt. Ik denk dat het daar fout is gegaan.

 

Ik vroeg me dus af wat ik aan voeding moet gaan geven? Ze groeien momenteel allemaal goed. De één iets harder dan de ander. Ze beginnen nu allemaal aan 6e - 8e internode. Ik wil ze natuurlijk niet overbemesten dus heb besloten geen groeivoeding te geven en waarschijnlijk ook geen bloeivoeding. Wel een booster

Het plan is dus om een flesje Green Sensation te kopen voor laatste 4 tot 6 weken van de bloei. Zou dit genoeg zijn? Slecht idee? Goed idee? laat maar horen :P

 

Green Sensation is an flowering stimulator (or booster) for the last 4 to 6 weeks of flowering period. Green Sensation makes all other additions such as PK 13-14 and enzymes and all other Flowering stimulators unnecessary.

 

 

Iemand ervarring met Green Sensation? Of iemand die mijn plan extreem slecht vind klinken? Ik hoor het graag! Alvast Bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Green sensation is in feite gewoon pk 13/14, zitten volgens mij wat extra humus en aminozuren bij, het is in ieder geval geen complete voeding. Ook alleen als bloeivoeding die laatste weken is het niet genoeg. De ec van je aarde loopt alleen maar achteruit gedurende de kweek als je er alleen maar water bij gooit, wanneer je plant op het punt staat te gaan bloeien is de aarde al bijna uitgeput. Veel mensen vergeten ook dat die eerste ~3 weken van de bloei een wietplant gewoon nog grotendeels groeivoeding krijgt, stikstof behoefte ligt zelfs net wat hoger in het begin van de bloei als gedurende de groei. Dus wanneer je alleen een flesje bloeivoeding of boosters haalt voor die laatste 4-6 weken loop je gegarandeerd tegen allemaal tekorten aan.

 

Ik zou een groei en een bloeivoeding halen, boosters komen daarna pas.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Green sensation is in feite gewoon pk 13/14, zitten volgens mij wat extra humus en aminozuren bij, het is in ieder geval geen complete voeding. Ook alleen als bloeivoeding die laatste weken is het niet genoeg. De ec van je aarde loopt alleen maar achteruit gedurende de kweek als je er alleen maar water bij gooit, wanneer je plant op het punt staat te gaan bloeien is de aarde al bijna uitgeput. Veel mensen vergeten ook dat die eerste ~3 weken van de bloei een wietplant gewoon nog grotendeels groeivoeding krijgt, stikstof behoefte ligt zelfs net wat hoger in het begin van de bloei als gedurende de groei. Dus wanneer je alleen een flesje bloeivoeding of boosters haalt voor die laatste 4-6 weken loop je gegarandeerd tegen allemaal tekorten aan.

 

Ik zou een groei en een bloeivoeding halen, boosters komen daarna pas.

 

Het is potgrond met voeding voor 6 maanden. En overvoeden is ook niet goed voor de plant.

Ben nog een beginner :P Sorry als ik domme dingen zeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 maanden zou je wel even mee voort kunnen, maar zo'n aanduiding geldt meer voor geraniums dan voor wiet of andere gulzige planten, dat kan makkelijk door de helft. Als je het echt bij 1 flesje voeding wilt houden, ga dan voor de bloeivoeding, zitten wat meer van de nodige elementen in dan een green sensation.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 maanden zou je wel even mee voort kunnen, maar zo'n aanduiding geldt meer voor geraniums dan voor wiet of andere gulzige planten, dat kan makkelijk door de helft. Als je het echt bij 1 flesje voeding wilt houden, ga dan voor de bloeivoeding, zitten wat meer van de nodige elementen in dan een green sensation.

 

Nee het is zeker niet dat ik maar 1 fles wil kopen, alleen ik wil mijn planten ook niet overvoeden.

Ik wil gewoon wat het best is voor de planten. En ook zeker geen chemische troep roken.

 

Dus jij denkt flesje bloeivoeding kopen en misschien nog een booster?

En de groeivoeding weglaten aangezien er al voeding in de potgrond zit?

 

In ieder geval erg bedankt voor alle info en tips!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik reken altijd voor voorbemeste grond een week per opgegeven maand voeding dat de grond zou bevatten. Dat betekent inderdaad dat de groeivoeding niet of nauwelijks wordt gebruikt. De grond die je nu gebruikt is eigenlijk te zwaar voor autoflowers. Beter dat je de volgende keer voor een lightmix gaat. Voeding kan je altijd bijgeven, teveel voeding kun je er niet weer uithalen. Maar kijken naar je planten geeft altijd de beste indicatie hoe je planten er aan toe zijn.... Worden ze lichter, bijvoeden.... donkergroen en verbrande bladpuntjes.... teveel voeding.

 

Succes

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik reken altijd voor voorbemeste grond een week per opgegeven maand voeding dat de grond zou bevatten. Dat betekent inderdaad dat de groeivoeding niet of nauwelijks wordt gebruikt. De grond die je nu gebruikt is eigenlijk te zwaar voor autoflowers. Beter dat je de volgende keer voor een lightmix gaat. Voeding kan je altijd bijgeven, teveel voeding kun je er niet weer uithalen. Maar kijken naar je planten geeft altijd de beste indicatie hoe je planten er aan toe zijn.... Worden ze lichter, bijvoeden.... donkergroen en verbrande bladpuntjes.... teveel voeding.

 

Succes

 

Ze groeien tot nu toe erg goed. Mooie groene kleur.

PS: heb maar 2 autoflowers de rest normaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...