Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ragnar

Is Mijn Medische Wietolie Bereiding In Orde?

Recommended Posts

Beste allemaal,

 

Ik heb vorig jaar voor de 1e keer zelf wietolie gemaakt. Alleen ik merk zelf helemaal niks van een "high" gevoel. zelfs al ik 25 druppels per dag gebruikt. Betekent dit dat er dan totaal geen THC in zit?

 

Hieronder heb ik de stappen opgeschreven wat ik heb gedaan. Hopelijk is iemand van jullie bereid hiereens naar te kijken en e.v.t. advies te geven.. Mis ik iets of is de methode ok voor medicinale wietolie te maken?

 

Alvast hartelijk dank voor de moeite!

 

Gr

Ragnar

 

-Ik neem 0.7 liter water plus 50 ml olijf olie en giet dit in een pan.

-Ik stop de wiet, bladeren in de pan en laat deze 15 min koken op een laag vuurtje

-Na 15 min haal ik de pan van het fornuis en maak ik alles zo fijn mogelijk met een staafmixer.

-Hierna laat ik alles nog 30 minuten koken

-Na de 30 minuten koken zeef ik alles m.b.v. een stuk stof en pers ik al het vocht uit de stof en maak er een bal van

-Dan laat ik alles in een doorzichtige beker afkoelen waar ik ongeveer een halve liter heb

-Als het is afgekoeld zit de olie bovenin en het water onder

-Olie tap ik af m.b.v. pipetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter een AHO extractie maken, maar dat ter zijde.

 

Hoeveel wiet heb je gebruikt voor dit extract?

 

Je zegt 30min koken, heb je hier de temperatuur van gemeten? Want lijkt me dat die veels te warm is geworden.

 

over het algemeen wordt er voor een olijfolie extract 2:1 olie/wiet gebruikt.

 

Au bain marie (double boiler) is ook een must.

 

En zou het water gewoon achterwege houden

 

En het zal ook wel wat langer al roerend op het vuur mogen staan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiet klein maken in vuurvaste schaal 25/30 110 graden in de oven. Dan de wiet in rvs of glazen schaaltje. Hier giet je de olie bij die je wilt.je hebt zoveel olie nodig, dat je olie helemaal verzadigd is met wiet. Nu zet je dit schaaltje in een pannetje met water (Au bain-marie). En laat je dit 3 uur op staan. Temperatuur zo rond de 80/90 graden. Dan af laten koelen. Als het afgekoeld is kun je het zeven. Waarschijnlijk is jouw prutje niet warm genoeg geweest. En zit in jou olie vooral de zure vorm van thc. Dit is thc-a. Hier word je niet high/stoned van. Maar heeft wel degelijk een positief effect op de gezondheid. Maar op deze manier van bereiden zul je niet een heel sterke olie krijgen. Hiervoor kun je beter 96% (consumptie alcohol) gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiet klein maken in vuurvaste schaal 25/30 110 graden in de oven. Dan de wiet in rvs of glazen schaaltje. Hier giet je de olie bij die je wilt.je hebt zoveel olie nodig, dat je olie helemaal verzadigd is met wiet. Nu zet je dit schaaltje in een pannetje met water (Au bain-marie). En laat je dit 3 uur op staan. Temperatuur zo rond de 80/90 graden. Dan af laten koelen. Als het afgekoeld is kun je het zeven. Waarschijnlijk is jouw prutje niet warm genoeg geweest. En zit in jou olie vooral de zure vorm van thc. Dit is thc-a. Hier word je niet high/stoned van. Maar heeft wel degelijk een positief effect op de gezondheid. Maar op deze manier van bereiden zul je niet een heel sterke olie krijgen. Hiervoor kun je beter 96% (consumptie alcohol) gebruiken.

 

Bedankt voor de reply!

 

Ik heb mijn mengsel 30 min laten koken en zitten roeren, dan kan dit toch niet zo zijn dat mijn prutje niet warm genoeg is geweest?

Waar kan ik 96% consumptie alcohol kopen en hoe moet ik hiermee omgaan?

Ik heb overal al zitten googlen maar het is me niet helemaal duidelijk geworden. Ik wil het op de meest makkelijke manier maken..

 

Beter een AHO extractie maken, maar dat ter zijde.

 

Hoeveel wiet heb je gebruikt voor dit extract?

 

Je zegt 30min koken, heb je hier de temperatuur van gemeten? Want lijkt me dat die veels te warm is geworden.

 

over het algemeen wordt er voor een olijfolie extract 2:1 olie/wiet gebruikt.

 

Au bain marie (double boiler) is ook een must.

 

En zou het water gewoon achterwege houden

 

En het zal ook wel wat langer al roerend op het vuur mogen staan

 

Bedankt voor je reactie

 

-Waarom het water achterwege laten?

-Hoe lang zou ik dit moeten roeren op het vuur en wanneer precies bain marie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat ik het volgende morgen gaat doen.

 

Omdat ik veel olie nodig heb om 80 gr wiet fatsoenlijk te kunnen oplossen denk ik aan de volgende tactiek.

 

Ik los 40 gr wiet op in bijv 400 ml olie en maal\k daar wietolie van. (ik gebruik geen alcohol)

Dezelfde wietolie ga ik nu gebruiken om de volgende 40 gr wiet op te lossen zodat ik een dubbele sterkte krijg.

Uiteindelijk dus 80 gr wiet opgelost in 400 mll olie (1:5)

Goed idee?

Edited by Ragnar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je goede wiet olie wilt maken moet je er wat voor over hebben.

 

Alcohol is veel goedkoper in België waar die hoge accijns er niet op zit en je kunt een groot deel vd gebruikte alcohol weer terug winnen.

Zie ook wietolie topic hier op WF.

 

Wat is je bezwaar om het met een andere onttrekker dan olie te doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je goede wiet olie wilt maken moet je er wat voor over hebben.

 

Alcohol is veel goedkoper in België waar die hoge accijns er niet op zit en je kunt een groot deel vd gebruikte alcohol weer terug winnen.

Zie ook wietolie topic hier op WF.

 

Wat is je bezwaar om het met een andere onttrekker dan olie te doen?

 

Ik vond olijf olie gewoon makkelijker en goedkoper dan de manier met alcohol.

 

Ik heb gisteren 20 gr wiet opgelost in 120 ml olijfolie. Daarna heb ik het goedje 4 uur laten pruttelen op ongeveer 80 graden.

Na het zeven heb ik er 60 ml olie aan overgehouden. De vraag is of ik uberhaupt iets merk omdat de verdunning erg groot is...

 

Ik heb toch besloten om in de toekomst met alcohol te gaan werken en ik ga ook een cannolator bestellen van stichting mediwiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 gram wiet op 3 ml olie, dat is niet bepaald een grote verdunning lijkt mij. Als je van 1 ml olie niets merkt is er iets verkeerd gegaan, maar niet de concentratie. Had je de wiet wel gedecarboxileerd voordat je die in de olie deed?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 gram wiet op 3 ml olie, dat is niet bepaald een grote verdunning lijkt mij. Als je van 1 ml olie niets merkt is er iets verkeerd gegaan, maar niet de concentratie. Had je de wiet wel gedecarboxileerd voordat je die in de olie deed?

 

Nee ik heb 20 gr wiet opgelost in 120 ml olie. dus de verdunning is 1 op 6.

 

De cannolator is niet nodig. Je kunt het prima zelf doen.

 

Tutorial: https://www.opengrow...__fromsearch__1

 

Succes!

 

Pg

 

Thanks! maar de cannolator is al besteld :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, maar

Na het zeven heb ik er 60 ml olie aan overgehouden.

Dan kom je toch aan 1 op 3?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, maar

Na het zeven heb ik er 60 ml olie aan overgehouden.

Dan kom je toch aan 1 op 3?

 

Nee want ik heb ik in totaal 120 ml olie gebruikt om 20 gr wiet in op te lossen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je denkt toch niet dat die ontbrekende 60 ml olie in de 20 gram wietresten is achtergebleven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien maar ff wat anders vragen aan TS:

ben je een (ex) blower die de high zoekt als in high worden van roken cannabis?

 

1:3 want je hebt 60ml olie met 'wiet' extract en geen 120ml waar je totaal 20gr 'wiet' voor nodig hebt gehad.

 

Die 'wiet' die je gebruikt, wat is dat voor 'wiet'?

 

In de openingpost las ik iets over blad, nu heb je blad en blad bij cannabis..

 

fanleaves (die hele grote) wordt je van een verhouding van 3000:1 misschien een tikkie aangeschoten op zijn best als er wat rijker materiaal bij in zou zitten

 

heb je de kleine blaadjes rond de top vol met kristallen en wat kleine of misschien wel grotere toppen wiet dan is met de 1-3 verhouding best een high mogelijk

 

ze zouden daar wel duidelijker in mogen zijn op veel sites met hun 'blad' welk soort blad ze nu bedoelen wil je voorkomen dat mensen spinazie gaan behandelen als heilig kruid en vol verwachting zitten te wachten op het stoned of high worden

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je denkt toch niet dat die ontbrekende 60 ml olie in de 20 gram wietresten is achtergebleven?

 

Ja, wat anders?

 

Misschien maar ff wat anders vragen aan TS:

ben je een (ex) blower die de high zoekt als in high worden van roken cannabis?

 

Nee ik ben helemaal geen blower. Ik wil medicinale wietolie maken voor mezelf en voor directe familie leden die kwalen hebben.

 

1:3 want je hebt 60ml olie met 'wiet' extract en geen 120ml waar je totaal 20gr 'wiet' voor nodig hebt gehad.

 

Waar is de andere 60 olie gebleven dan?

 

Die 'wiet' die je gebruikt, wat is dat voor 'wiet'?

 

Buiten Wiet Northern Light.

 

In de openingpost las ik iets over blad, nu heb je blad en blad bij cannabis..

 

fanleaves (die hele grote) wordt je van een verhouding van 3000:1 misschien een tikkie aangeschoten op zijn best als er wat rijker materiaal bij in zou zitten

 

heb je de kleine blaadjes rond de top vol met kristallen en wat kleine of misschien wel grotere toppen wiet dan is met de 1-3 verhouding best een high mogelijk.

 

Ja bij de kleine suikerblaadjes zit nog wel wat THC denk ik.

 

ze zouden daar wel duidelijker in mogen zijn op veel sites met hun 'blad' welk soort blad ze nu bedoelen wil je voorkomen dat mensen spinazie gaan behandelen als heilig kruid en vol verwachting zitten te wachten op het stoned of high worden

 

Inderdaad!

 

Wie gebruikt nog meer een cannolator?

 

Ervaringen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou die olie niet indampen, lijkt me heel stug hoor dat 1 gram wiet 3 gram/ml olie vasthoudt. Als dat wel zo is zou je je wiet eens goed uit moeten knijpen, naders gooi je mooi de helft van je thc ed. weg.?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat heb je nu aan materiaal gebruikt van de plant?

Fanleaves en wat blaadjes van rond de top waar 'mogelijk' nog wel wat THC op zat?

 

Heb je een foto vd buitenplant en hoe was deze afgebloeid wat veel over uiteindelijke olie kan zeggen.

 

High worden vd olie waar je high worden van roken canna niet kent, wat versta je precies onder high worden?

Lachkicks en vreetkicks of trippen en niks meer voelen?

 

Ik ken niet zoveel mensen die high zijn vd olie opzoeken, het is nogal overweldigend en je bent zo een paar uur onder de pannen waarbij er geen houden aan is, het blijft maar komen in golven dat high zijn en kan erg onprettig worden bij de zoveelste golf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat heb je nu aan materiaal gebruikt van de plant?

Fanleaves en wat blaadjes van rond de top waar 'mogelijk' nog wel wat THC op zat?

 

Heb je een foto vd buitenplant en hoe was deze afgebloeid wat veel over uiteindelijke olie kan zeggen.

 

High worden vd olie waar je high worden van roken canna niet kent, wat versta je precies onder high worden?

Lachkicks en vreetkicks of trippen en niks meer voelen?

 

Ik ken niet zoveel mensen die high zijn vd olie opzoeken, het is nogal overweldigend en je bent zo een paar uur onder de pannen waarbij er geen houden aan is, het blijft maar komen in golven dat high zijn en kan erg onprettig worden bij de zoveelste golf.

 

Ik heb vooral toppen en suikerblaadjes gebruikt voor de olie. Geen grote schut bladeren dus.

Onder high gevoel m.b.t. wietolie versta ik meer het rustig en ontspannen worden of juist actiever, aangeschoten worden zoals met alcohol.

 

Ik moet er wel bij zeggen dat het wiet materiaal nog niet super droog was toen ik er wietolie van ging maken. Misschien dat ik daarom zoveel olie "kwijt" ben geraakt? gedurende het maken van de wietolie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het beste is om het wel te laten cure, dit komt de werkzame stoffen zeer ten goede.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die alcohol high kan je wel vergeten.

Rustig worden heb je vaak niet eens door.

 

Ik vindt een betere omschrijving: je ding niet meer kunnen doen omdat je constant afgeleidt bent

 

of je dat wilt is een 2e.. helemaal medicinaal gebruik doe je toch niet om de hele dag high rond te lopen?

 

Gecurede wiet is wel beter als uitgangspunt maar ook de plant zelf moet natuurlijk wel voldoende gewicht in de schaal leggen op gebied van werkzame stoffen, lastig te beoordelen omdat je ook niet rookt dus waarschijnlijk die NL ook niet getest hebt of je wel stoned of high werd van een joint.

 

Vraag me toch af of die NL wel potent genoeg was om iets aan de olie toe te voegen, meestal is buitenwiet niet zo fukking high is mijn ervaring maar die is nog uit de tijd dat ze in de CS in de zomer buitenwiet verkochten wat voor mij als toenmalige sloeber een uitkomst was :hug:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

alweer dubbel posten. ligt het nu aan mij of wf?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...