Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
De_Föhn

Luchtjes Door De Filter.

Recommended Posts

Voor ik een nieuwe ronde ga neerzetten. Wil ik jullie ff het volgende voorleggen.

 

Heb een 360m3 buis ventilator met een 400m3 filter erop. Nu had ik einde van mijn kweek toch wat last van lucht door de filter. En dan niet echt een keiharde wietgeur, maar net zo'n hintje groen, alsof iemand vers gras aan het maaien is met een beetje hennep erbij. Vooral aan het einde van de 12 uur licht cyclus.

/edit daarbij wel gezegd dat ik een dimmer gebruik en die afzuiger eigenlijk nooit boven de 60% max 65% van zijn capaciteit komt.

 

Heb geen gekke dingen gedaan met luchtvochtigheid, filtertje nog vervangen tijdens de kweek ook, maar nog steeds niet helemaal solide.

 

Nu trek ik de lucht door de filter uit de kast door de buisventilator en dan duw ik het weer via een slang de kast in door mijn tube light en dan naar buiten. Heb alle slangen nagelopen, en zo nodig vervangen voor dubbelwandige slangen. Alle klemmen nagelopen. Alles nog een keer extra met alu tape vastgezet.

 

gallery_45821_18791_1247548.jpg

 

Lastig in beeld te brengen maar voor het idee. Vanaf filter direct door zwarte slang naar boven door de buis ventilator, terug naar de kast, door de lamp, achter uit de kast naar boven, naar buiten. Zwarte slang van rechts is voor de aanzuiging, maar die heeft verder geen invloed op de geur.

 

 

Zo het kunnen dat de filter gewoon verzadigd door teveel aan wiet geur ? En dus een grotere afzuiger met filter op hangen. Zou zo jammer zijn wanneer het dan toch stiekem iets anders is. Vind het ook lastig om te testen... Airflow kan je nog met een rook machine doen, wietgeur is lastiger. Iemand een idee hoe dat te testen, Buiten natuurlijk gewoon iemand opsluiten in die kast met 20 joints. Of een ander idee om nog wat te fixen.

Edited by De_Föhn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat me raden: je hebt een light filter hangen?

 

Oplossing: can original 33cm

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je wat ruikt moet je z.s.m. een ander filter nemen want de politie moet het juist hebben van die luchtjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rondje is al klaar Dilago. Dit was een oude foto, maar bedankt :D Gaat me ook niet echt om de omgeving buiten hoor. Ik blaas uit op een plek waar alleen wijzelf er lol van hebben, maar dat is het nu juist. Slecht voor de "Wife acceptance factor". En die wil ik vanzelfsprekend content houden met een kwekerij in huis.

 

Het is leeg nu. Heb wel weer ff genoeg om op te roken :D. maar voor ik volgende ronde weer met de billen bij elkaar zit. ff kijken of er nog opties zijn om te testen of idd ander filtertje proberen. Ga is kijken Rodja. Weet het eigenlijk niet met deze filter. Gekocht bij de lokale growshop. En die stellen me eigenlijk nooit teleur met kennis en ervaring. Daarvoor was het een prima klima filter...

Edited by De_Föhn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou er ook ff een nieuw filtertje in knallen voor de zekerheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar inderdaad. Ik had een can lite hangen nu. Ben terug gegaan. Heb een original gekregen. Die zijn inderdaad een stuk zwaarder lol. We gaan weer klussen. :D Dan kunnen we weer met de zaden aan de slag. Thanks !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey supernoob

Heb jij (of iemand anders) ervaring met inline filters? https://www.luchtbehandelingzaanstad.nl/a-43996868/can-inline-filter/can-inline-filter-1500m3-flens-200-mm/?gclid=CjwKEAjwsLTJBRCvibaW9bGLtUESJAC4wKw1t5H3ZCt8FUDpFvzJuUU8LIpTKqLLZ171XOOV5luIBBoCnVbw_wcB

 

Zijn deze betrouwbaar om als enige filter te gebruiken (doorheen blazen) zodat ik ook m'n dimlux kan afzuigen?

 

Of zou ik dan.... filter-afzuiger-inline filter moeten doen?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

betrouwbaar maar duur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is die cooltube wel helemaal luchtdicht? Misschien dat daar wat geur ontsnapt.

 

Ik zat te denken aan een apart afzuigertje voor je cooltube en dan op de afblaas een filter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altijd dubbel filteren man.

 

Filter afzuig inline filter

 

Werkt super.

 

Zet anders die inline na je cooltubes ertussen

 

Altijd dubbel filteren man.

 

Filter afzuig inline filter

 

Werkt super.

 

Zet anders die inline na je cooltubes ertussen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb een 360m3 buis ventilator met een 400m3 filter erop. \

 

/edit daarbij wel gezegd dat ik een dimmer gebruik en die afzuiger eigenlijk nooit boven de 60% max 65% van zijn capaciteit komt.

 

Naar mijn menig horen het filter en de afzuiger niet bij elkaar.

Je filter is te groot zeg maar.

 

Mijn advies is neem een kleiner filter,

Klinkt misschien heel gek, maar een filter welke te groot is wil wel gaan lekken.

 

Met wat bochten en ander soortig verlies, zuig je ongeveer 180/200 m3 af.

Een filter werkt het best als je hem maximaal belast.

 

De volgende tip is je filter een beetje schuin op te hangen,

zodanig, dat het kool naar de ingang zakken kan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ oude rocker :o,daar had ik nog niet van gehoord? bij mijn Rhino pro filters zit het actieve kool vrij vast in het filter gedrukt/aangetrild,dus met dat type filter maakt echt niet uit hoe je hem aanhangt.

 

De beste actieve kool is gemaakt van hoge kwaliteit steenkool,en geen andere zooi.

Ik weet ook niet waar ze die light filters mee vullen,maar ze werken veel minder goed dat hoor je keer op keer weer.

Ik vermoed dat het met de kwaliteitsverschil in de kool te maken heeft. :whistle:

 

Ik zou voor die cooltube gewoon een S-vent en een mini Rhino filter gebruiken,alle afblaas moet gefilterd. ;)

 

 

Jah Bless!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@david13, JA zat ik ook al aan te denken, maar geniet toch niet helemaal mijn voorkeur. "Weer een ventilator erbij", maar ga er ook vanuit dat alles wel echt goed dicht zit. De flensen zelf zijn ook allemaal gekit en geschroefd. Dan heb ik dubbelwandige slangen, zonder isolatie. Die eerst zijn getaped met alu tape en dan nog een slangenklem erop. En dat aan alle kanten in de kast.

 

Doet ook niet helemaal meer ter zaken omdat ik die tube eruit heb gehaald en nu een reflector kap heb waar een flens op zit. Daar zuig ik nu mijn lucht actief door aan. Ben nu aan het testen hoe dat temperatuur technisch gaat werken.

 

@oude_rocker.... hmm ja dat blijft ook een gekut hoor, wat hoort bij wat. Probeer nu eerst die nieuwe filter zonder al die kooltube meuk, mits ik temp technisch niet in de knoei kom. Heb er inderdaad wel pas last van gekregen toen ik die tube setup heb veranderd en dus nog meer bochten en slang lengte heb gemaakt. Was eerste de warme lucht van mijn lamp door mijn buisventilator aan het trekken. Dat wil je niet. Dat omgezet naar zuigen door de filter, blazen door de lamp, dan naar buiten. Dus het zou idd nog wel is kunnen liggen aan teveel verlies onderweg.

 

Thanks voor het meedenken

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ oude rocker :o,daar had ik nog niet van gehoord? bij mijn Rhino pro filters zit het actieve kool vrij vast in het filter gedrukt/aangetrild,dus met dat type filter maakt echt niet uit hoe je hem aanhangt.

 

Uiteindelijk maakt het wel uit.

Al komt er een gaatje van een cm2 (en zeelfs de allerbeste filters krijgen ruimte), dan kan daar ongefilterd lucht langs.

En als je hem met de kont omhoog hangt, zit daar je ruimte, waardoor alle lucht toch door de kool moet. :whistling

Tis een tip. iedereen mag weten wat hij er mee doet.

Mijn filter is al 8 rondjes oud, en nog steeds geur vrij. :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee, als ie op zn kop hangt, zit het gat aan de bovenkant en zuigt ie daar ongefilterde lucht door recht je afzuiger in?

 

wat ik wel heb gezien is dat men die laaste cm's afplakt met tape, zodat als daar een gat komt, het toch niet lekt

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sommigen zetten hun filter op z'n zijkant op de grond. Kennelijk kan dat dus wel. Of gewoon buiten de tent lijkt me ook uitstekend te werken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naja HUFFnPUFF.

het is maar net natuurlijk hoe je je aansluiting hebt gemaakt..

 

Als je eerst je filter hebt en dan je afzuiger, moet je de kont, dus niet de aansluitkant naar je afzuiger het hoogst hangen. :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar als het koolstof dan verzakt.. heb je toch een open ruimte aan de bovenkant, de kont, waar geen koolstof meer zit en het dus ongefilterd ingezogen word? zo werken de meeste filters, er zit niet nog een soort inline filter in de binnenkant?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die open kant, daar gaat dan wel de lucht in..

Maar zal vervolgens toch nog door de kool heen moeten om naar de afzuiger te kunnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff voor mijn duidelijkheid. Ik voel het niet helemaal. Welke kant hang je omhoog ? De kant waar je slang op gaat, of juist de blinde kant ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De blinde kant, maar noodzaak is het volgens mij niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scheef hangen filter want ruimte in koolbed in de conus?

In de tijd van de RC-412 kool misschien wel de beste optie vanwege de toen gebruikte koolstof.

 

Of dit ook zo is sinds er RC-48 kool gebruikt word en de interne conus vd filters ook is aangepakt door veel fabrikanten betwijfel ik.

 

Zie ook dit topic uit de oude WF doos waarin terugkomt tot in hoeverre filters afgevuld worden en aangetrild dienen te worden ook bij hergebruik.

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...