Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

UnknownSmoker

Auto Nyc Diesel & Auto Blue Berry

Recommended Posts

Goedeavond Collega's :vape:

 

 

Dit jaar ben ik weer van de partij, Deze keer voor de eerste keer binnen onder LED.

 

Hier voor heb ik een Kast omgebouwd van 50Bx120Lx165H (Foto's van de kast volgen zeker nog !)

& 2 LED lampen ter aangeschaft 29/05 ter mijnen beschikking(Morsen 80 Watt E27 Groeilamp Volledig Spectrum) Voorlopig onder TL & Wat uurtjes vlakke zon :dribble:

Lucht invoer en uitvoer met PC Fans.

Enkel deze week nog een Clipfan gaan halen voor een fris briesje !

 

Verder gebruik ik net als vorig jaar buiten, Bio-Zaai&stekgrond (Pokon), Plagron Bat-Mix met Plagron Roots, Terra Grow & Terra Bloom.

Beide dames zitten in potten van 12L

 

Lichturen 18/6 (Met digitale Timerklok) Voor de tempratuur (Fan's) ben ik van plan hetzelfde te gaan halen.

 

Zaadjes de grond ingestoken op 21/05

Zaadjes boven de grond uitgekomen op 24//05

 

NYC Diesel :

 

25/05

gallery_42579_19421_815975.jpg

gallery_42579_19421_336513.jpg

 

28/05

gallery_42579_19421_3278259.jpg

gallery_42579_19421_391357.jpg

 

Blue Berry :

 

25/05

gallery_42579_19421_2908499.jpg

gallery_42579_19421_1933487.jpg

 

28/05

gallery_42579_19421_1246116.jpg

gallery_42579_19421_3662801.jpg

 

Groetjes en tot de volgende ! Alle tips en comentaren zijn welkom :book:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom. Ben wel benieuwd naar de lamp. Heb hem net even opgezocht.

 

https://www.groeilampenshop.be/nl/product/morsen-80-watt-e27-groeilamp-volledig-spectrum/

 

5000 lumens met een verbruik van 25 watt. Klinkt bijna te mooi om waar te zijn.

 

Maar zet hem op! Ga je nog iets tegen de geur doen?

 

Gr Jay

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Led E27's haal je heel weinig uit hoor. Ik had er zo 4 branden samen met een centrale 135W LED.

"Full spectrum" haal je niet aan die prijs trouwens, op aliexpress koop je er 3 voor die prijs die je betaald hebt.

 

2j492xe.jpg

 

Beter 10 kopen 30watt en volledig volstoppen zodat je straal vergroot. En je betaald evenveel

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Jaymaestro

 

Ja het leek me ook te mooi om waar te zijn maar ik zie een vriend van me toch redelijk mooie resultaten halen, Dit nog zonder voeding, aangepaste grond en dergelijke ...

Vandaar het proberen waard .. Ik heb nog wel wat mooie auto zaadjes klaarliggen ! :D

 

Bedankt alvast ! & Tegen de geur .. Voorlopig niet echt ^^ Als het te erg zou worden schaf ik me wel een filter aan but till then :vape:

 

@Elgay

 

Klopt wat je zegt ik heb dit ook gezien wat ze daar aanbieden tegen belachelijk goedkope prijzen.

Enkel na wat research ben ik teweten gekomen dat er een verschil op kwaliteit van leds zit met die van wat ze op ali-express verdelen.

Verder bekijken we gaande het process wel of we een andere lamp moeten halen ofniet ^^

Ik was normaal voor een ufo 200watt led gegaan maar uitverkocht :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elgay

 

Klopt wat je zegt ik heb dit ook gezien wat ze daar aanbieden tegen belachelijk goedkope prijzen.

Enkel na wat research ben ik teweten gekomen dat er een verschil op kwaliteit van leds zit met die van wat ze op ali-express verdelen.

Verder bekijken we gaande het process wel of we een andere lamp moeten halen ofniet ^^

Ik was normaal voor een ufo 200watt led gegaan maar uitverkocht :(

 

Normaal gesproken maken de chinezen van aliexpress goede producten na met goedkopere materialen, maar in dit geval verkoopt de belgische shop de goedkope chinese lampen met 300% winst :thumbsdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elgay

 

Klopt wat je zegt ik heb dit ook gezien wat ze daar aanbieden tegen belachelijk goedkope prijzen.

Enkel na wat research ben ik teweten gekomen dat er een verschil op kwaliteit van leds zit met die van wat ze op ali-express verdelen.

Verder bekijken we gaande het process wel of we een andere lamp moeten halen ofniet ^^

Ik was normaal voor een ufo 200watt led gegaan maar uitverkocht :(

 

Normaal gesproken maken de chinezen van aliexpress goede producten na met goedkopere materialen, maar in dit geval verkoopt de belgische shop de goedkope chinese lampen met 300% winst :thumbsdown:

 

Dat kan natuurlijk ook :D Soon we will know !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je voor die Led lamp gaat ga dan voor de Mars hydro, daar heb persoonlijke goede ervaring mee. En ik zie hier ook nog wat anderen met deze werken. Koop ze dan aub op aliexpress dat je daar geen 200 euro voor gaat betalen.

 

Tip: Als je een leverancier vindt die shipping vanuit Duitsland of andere Europese landen aanbied dan ben je zeker dat je geen importkosten moet betalen. Van 24 euro kan daar namelijk 20-30% op gerekend worden.

 

Ik heb me vorige week nog een 2e aangeschaft +- 80 euro met shipping inclusief. Deze komt binnenkort toe

https://nl.aliexpress.com/item/hydroponics-300w-full-spectrum-LED-Grow-Lights-9-Band-Induction-Grow-Light-USA-UK-CA-AU/32344243734.html?spm=2114.13010608.0.0.plVxxR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je voor die Led lamp gaat ga dan voor de Mars hydro, daar heb persoonlijke goede ervaring mee. En ik zie hier ook nog wat anderen met deze werken. Koop ze dan aub op aliexpress dat je daar geen 200 euro voor gaat betalen.

 

Tip: Als je een leverancier vindt die shipping vanuit Duitsland of andere Europese landen aanbied dan ben je zeker dat je geen importkosten moet betalen. Van 24 euro kan daar namelijk 20-30% op gerekend worden.

 

Ik heb me vorige week nog een 2e aangeschaft +- 80 euro met shipping inclusief. Deze komt binnenkort toe

https://nl.aliexpres...0608.0.0.plVxxR

 

Thx voor je advies ! Maar de lampen waren al besteld en betaald jammer genoeg :(

Vandaag zijn ze aangekomen en heb ze dan maar meteen geinstaleerd ..

 

Trouwens wat je zegt over shipping kosten klopt :D !

Mijn dagdagelijks werk bestaat uit shipping, Dan wel van biologisch materiaal maar die kennis komt soms wel van pas als het op z'on zaken neerkomt :D !! Maar zoizo bedankt voor de tip !

 

Groetjes !!

 

Als je voor die Led lamp gaat ga dan voor de Mars hydro, daar heb persoonlijke goede ervaring mee. En ik zie hier ook nog wat anderen met deze werken. Koop ze dan aub op aliexpress dat je daar geen 200 euro voor gaat betalen.

 

Tip: Als je een leverancier vindt die shipping vanuit Duitsland of andere Europese landen aanbied dan ben je zeker dat je geen importkosten moet betalen. Van 24 euro kan daar namelijk 20-30% op gerekend worden.

 

Ik heb me vorige week nog een 2e aangeschaft +- 80 euro met shipping inclusief. Deze komt binnenkort toe

https://nl.aliexpres...0608.0.0.plVxxR

 

Thx voor je advies ! Maar de lampen waren al besteld en betaald jammer genoeg :(

Vandaag zijn ze aangekomen en heb ze dan maar meteen geinstaleerd ..

 

Trouwens wat je zegt over shipping kosten klopt :D !

Mijn dagdagelijks werk bestaat uit shipping, Dan wel van biologisch materiaal maar die kennis komt soms wel van pas als het op z'on zaken neerkomt :D !! Maar zoizo bedankt voor de tip !

 

Groetjes !!

Lekkere lamp trouwens ! En voor die prijs :o Moet ik ook eens bekijken :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zag ook net dat je dus voor elke plant zo 1 lamp voorzien hebt. Kun je eens foto's tonen van je kast setup, daar ben ik wel benieuwd naar. Als je eventueel plaats hebt kan je nog een lampje of 8 bijkopen van aliexpress met een laag wattage, da's dan mss €2-3euro/stuk en kan je langs alle kanten licht schijnen. Die heb je dan 30 dagen later dus net rond de bloei ;)

 

Ik had dit zo gedaan al gingen er na een week of 2 wel enkele kapot. Dat heb je dan met die aliexpress toestanden ;p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zag ook net dat je dus voor elke plant zo 1 lamp voorzien hebt. Kun je eens foto's tonen van je kast setup, daar ben ik wel benieuwd naar. Als je eventueel plaats hebt kan je nog een lampje of 8 bijkopen van aliexpress met een laag wattage, da's dan mss €2-3euro/stuk en kan je langs alle kanten licht schijnen. Die heb je dan 30 dagen later dus net rond de bloei ;)

 

Ik had dit zo gedaan al gingen er na een week of 2 wel enkele kapot. Dat heb je dan met die aliexpress toestanden ;p

 

Wel ik ga jouw raad opvolgen ! Eens wat rondneuzen op ali !

Verder heb ik mommenteel een kast omgebouwd tot kweekkast ^^

Dit weekend kan ik hun nieuwe thuis in elkaar steken, Hiervoor heb ik al alle panelen en dergelijke tot mijn beschikking.

Deze zal een grote hebben van 80x80x200 ( Speciaal wat meer ruimte voorzien zodat als ik eens iets anders van plan ben, Niet meteen weer een andere thuis moet gaan bouwen ! )

 

Ik maak zo wat foto's en post ze wel ff :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zag ook net dat je dus voor elke plant zo 1 lamp voorzien hebt. Kun je eens foto's tonen van je kast setup, daar ben ik wel benieuwd naar. Als je eventueel plaats hebt kan je nog een lampje of 8 bijkopen van aliexpress met een laag wattage, da's dan mss €2-3euro/stuk en kan je langs alle kanten licht schijnen. Die heb je dan 30 dagen later dus net rond de bloei ;)

 

Ik had dit zo gedaan al gingen er na een week of 2 wel enkele kapot. Dat heb je dan met die aliexpress toestanden ;p

 

Wel ik ga jouw raad opvolgen ! Eens wat rondneuzen op ali !

Verder heb ik mommenteel een kast omgebouwd tot kweekkast ^^

Dit weekend kan ik hun nieuwe thuis in elkaar steken, Hiervoor heb ik al alle panelen en dergelijke tot mijn beschikking.

Deze zal een grote hebben van 80x80x200 ( Speciaal wat meer ruimte voorzien zodat als ik eens iets anders van plan ben, Niet meteen weer een andere thuis moet gaan bouwen ! )

 

Ik maak zo wat foto's en post ze wel ff :D

1 Ding, als je op ali rondneust, VERTROUW GEEN CIJFERS.

google op merk en type, en kijk of je echte verbruik kan vinden in plaats van opgegeven.

 

Deze gast heeft bijvoorbeeld een paar lampjes die wel verdomd veel op die van jou lijken, en hij meet maar 8~9 watt die ze echt uit het stopcontact krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijdelijk Set-upke ^^

 

gallery_42579_19421_3265625.jpg

gallery_42579_19421_1512894.jpg

 

En dan nog een foto'tje van beide dames ..

 

NYC

gallery_42579_19421_272323.jpg

 

Blue Berry

gallery_42579_19421_5484809.jpg

 

Ik zag ook net dat je dus voor elke plant zo 1 lamp voorzien hebt. Kun je eens foto's tonen van je kast setup, daar ben ik wel benieuwd naar. Als je eventueel plaats hebt kan je nog een lampje of 8 bijkopen van aliexpress met een laag wattage, da's dan mss €2-3euro/stuk en kan je langs alle kanten licht schijnen. Die heb je dan 30 dagen later dus net rond de bloei ;)

 

Ik had dit zo gedaan al gingen er na een week of 2 wel enkele kapot. Dat heb je dan met die aliexpress toestanden ;p

 

Wel ik ga jouw raad opvolgen ! Eens wat rondneuzen op ali !

Verder heb ik mommenteel een kast omgebouwd tot kweekkast ^^

Dit weekend kan ik hun nieuwe thuis in elkaar steken, Hiervoor heb ik al alle panelen en dergelijke tot mijn beschikking.

Deze zal een grote hebben van 80x80x200 ( Speciaal wat meer ruimte voorzien zodat als ik eens iets anders van plan ben, Niet meteen weer een andere thuis moet gaan bouwen ! )

 

Ik maak zo wat foto's en post ze wel ff :D

1 Ding, als je op ali rondneust, VERTROUW GEEN CIJFERS.

google op merk en type, en kijk of je echte verbruik kan vinden in plaats van opgegeven.

 

Deze gast heeft bijvoorbeeld een paar lampjes die wel verdomd veel op die van jou lijken, en hij meet maar 8~9 watt die ze echt uit het stopcontact krijgen.

 

Ja zo zie je int zak zetters ! :D haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een tip: je voeding buiten direct licht bewaren. Schijnt het minder snel verrot te gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja da's waar die wattages mag je de helft van rekenen hoor. Maar als je bij de specificaties kijkt dan zie je meestal wel de effectieve wattages zoals die dat ik linkte. Deze is vandaag toegekomen

2qx4w9j.jpg

 

Ik heb er dus 80 euro voor betaald inclusief levering en dat was binnen de 2 dagen geleverd. Net getest en die werkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een tip: je voeding buiten direct licht bewaren. Schijnt het minder snel verrot te gaan.

 

Ik had ook al zoiets gelezen in het verleden, Vandaar jouw raad dan ook maar meteen opgevolgd ! :D

 

Ja da's waar die wattages mag je de helft van rekenen hoor. Maar als je bij de specificaties kijkt dan zie je meestal wel de effectieve wattages zoals die dat ik linkte. Deze is vandaag toegekomen

2qx4w9j.jpg

 

Ik heb er dus 80 euro voor betaald inclusief levering en dat was binnen de 2 dagen geleverd. Net getest en die werkt.

 

Proper !! Ik ga straks is wat rondneuzen ! Maar deze lijkt me ookal perfect ! Laat me weten of die goed presteert !

Kan ik je verslagje ook mee volgen !

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die gaat nog even wachten op stand by, voor na de zomer. Momenteel laat ik ze nog even buiten genieten. Erna zal ik met deze en nog een 2e aliexpress led ufo lamp 135W een DWC indoor kweekje uittesten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ufo dingen laten in de ruimte laten zweven :whistle: je kan ook voor 20 euro een 100wat led driver en 2 100watt led chips kopen bij ali, beter dan zon ufo

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ufo dingen laten in de ruimte laten zweven :whistle: je kan ook voor 20 euro een 100wat led driver en 2 100watt led chips kopen bij ali, beter dan zon ufo

 

Zoveel verstand van electronica heb ik jammer genoeg niet :D !! Ik heb weet wel hoe het ongeveer werkt, Maar je hebt zoveel verschillende drivers en led's :book: :search:

 

Trouwens morgen zal ik nog eens een update geven met foto's !

Ik heb ondertussen mijn growhokje van 80x80x200 klaar en in gebruik !

Ze gaan goed enkel 'denk' ik dat de NYC Diesel wat last heeft van de bat-mix ( Puntje van 1 blaadje is een klein beetje geel ... )

Maar buiten dat gaan ze mooi vooruit !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij deze de beloofde foto's !

 

Allereerst van het nieuwe hok ! (Enkel nog een luchtinvoer en afvoer instaleren)

 

gallery_42579_19421_4081615.jpg

gallery_42579_19421_4125334.jpg

gallery_42579_19421_5786996.jpg

 

Auto Blue Berry

gallery_42579_19421_3989615.jpg

 

Auto NYC Diesel

gallery_42579_19421_4415194.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er stevig geïsoleerd uit.

 

Dat denk ik wel :) Heb speciaal platen van 1.8 dikte genomen en dan mooi bekleed met onderbekleding van laminaat ^^

Enkel nog mijn 2 gaten uitfrezen voor mijn fan's ( Enkel is de vraag zijn 2 fans genoeg voor de in en afvoer van deze kast ? :D Lijkt me nogal weinig ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe groot is je kast en je fans? Ik gebruik ook geen actieve inlaat, heb enkel 2 roosters voor de inlaat. En voor de afzuiging een 150mm plafondafzuiger zoals voor je dampkamp. Maar beter teveel dan te weinig I guess

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

zonder filter ja, maar met filter heb je weinig aan pc fans

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe groot is je kast en je fans? Ik gebruik ook geen actieve inlaat, heb enkel 2 roosters voor de inlaat. En voor de afzuiging een 150mm plafondafzuiger zoals voor je dampkamp. Maar beter teveel dan te weinig I guess

Kast is 80x80x200 en fans zijn standaard model van een pc ^^

 

zonder filter ja, maar met filter heb je weinig aan pc fans

Jeps zonder filter, Moest ik toch teveel geurhinder ondervinden schaf ik mij wel een ander systeem aan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij de dierenwinkel heb je kattenbakfilters, stukje schuim met koolstof, misschien dat dat helpt voor ze bloeien

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...