Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
nieuweling

Opticlimate Koelt Niet!

Recommended Posts

Goedendag beste mensen iemand een idee wat er aan de hand is,het betreft een oc6000 bij test draaien gaf die error 13 dus heb net zolang bijgevuld totdat de storing weg was maar nu koelt ie niet. De koelblok temp met moeite naar 15.5 gehaald met 4x 600 maarzodra volle met aangaat dan stijgt de koelblok temp c:01 naar 25-30c en de aangezogen lucht c:05 hoort ongeveer gelijk te zijn aan ruimte temp maar ipv dat meet ie 8.5 waarvan die dat haalt is voor mij een vraag!!aangezien ruimte temp 28 is en nog iets raars is dat de uitgeblazen lucht C:04 moet tussen de 4-16c liggen mij hij blaast 25 uit snap er niks van.iemand een idee?

 

C:01 15.5

C:02 29.5

C:03 -40

C:04 25

C:05 8.5

C:06 16

C:07 30

 

Mvg nieuweling

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien zuigt hij zijn uitgeblazen lucht aan ?

 

heb je de eerst paar meter totaan de t splitsing geisoleerde slang ?

 

en dan tot 3/4 van de lengte van je hok ?.

ongeveer 1 tot 2 meter van de opti afblijven met de verdeelslang.

 

trouwens lees nu dat je al bijvuld bij de testrun ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey El capitano hij zuigt zijn eigen lucht niet aan want de uitgeblazen lucht is namelijk 25c.en van de oC naar de luchtverdeelslang is1.5 meter en de luchtverdeelslang is totaal 3meter.de reden dat ik heb bijgevuld bij testrun is namelijk dat ik 1 van de slangen niet goed had aangesloten op de buiten unit waardoor ik veel gas ben verloren het is trouwens een( split) heb veel storingen meegemaakt maar deze snap ik totaal niet!!

 

Mvg nieuweling

Share this post


Link to post
Share on other sites

als t een split is kan het koelblok dus niet bevroren zijn..

hmm....

 

vreemd maar ik denk mee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het El capitane ik heb de Zijkant eraf waar de compressor zit en je ziet duidelijk dat het helemaal bevroren is de reden waarom ik geen error krijg van koelblok bevroren is omdat die sensor op de gedeelte zit wat niet bevriest.mischien te veel gas?

 

124keoo.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

zit er ook een stelschroef op de split ?

 

anders moet je m proberen te knijpe dat hij minder koelcap krijgt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik me niet vergis is 1 van de verschijnselen van lucht in de leidingen van een normale airco (split) bevriezing van het koelblok. Heb verder geen ervaring met opti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ El capitane er zit geen stelschroef op omdat er geen water doorheen loopt ik ga er wat gas uit laten lopen waarschijnlijk teveel gas denk ik.

@twiet daar dacht ik ook al aan maar hoe krijg je dat eruit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat weet ik niet, da's werk voor een airco-installateur. Die gebruiken daar stikstof en een vacuumpomp voor meen ik. Op youtube zul je vast wel wat tutorials kunnen vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij is het zon nippletje die je kan los draaien waar je ook t gas mee bijvult.

 

je had n rooie en blauwe leiding

 

hogedruk en lage druk.

 

bel anders even met JR luchttechnieken die gasten hebben bijna antwoord op alles.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kga denk ik alle gas eruit laten lopen vacumeren en vervolgens de juiste hoeveelheid vullen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het koelblok kan bevriezen door een te hoge waterdruk of/en te weinig gaten in de slang of/en moeite met lucht aanzuigen.

 

De airco koelt totdat hij bevriest, slaat in storing. ontdooid en start weer op.

 

Ik heb het zelf wel eens gehad door een te hoge water druk op een locatie. Ik heb er toen een kogelkraan tussen gezet waardoor ik hem iets kon knijpen.

 

groeten klaver

Share this post


Link to post
Share on other sites

@klaver dit betreft een split gaat niet op water heb ook zonder slang test gedraaid dat is niet het probleem heb hem vandaag gevacumeerd en de juiste hoeveelheid bijgevuld en werkt nog steeds nietjes verder geen storingen het enigste wat ik gek vind is c05 daar staat ie op 10c vind dit een raadsel!!

Edited by nieuweling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker belangrijk

 

Zet eens alle lampen aan en kijk wat de temp in de ruimte doet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...