Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Bringdown

Amateur Balkonpoging Met 3X Dp Auto White Widow (1E Keer, Foto Heavy))

Recommended Posts

Op de een of andere manier had ik dit jaar in april de zin om eens wat eigen wiet te kweken, dus lekker wat info opgezocht, potgrond, voeding, lamp of geen lamp? kweektentjes, ventilatie en koolstof filters? al die dingen waren toch redelijk overwhelming :|

 

Uiteindelijk gesettled op een drietal 15 Liter airpots 6 Auto White Widow zaadjes van Dutch Passion (3+3 actie, blijven hollanders he :shifty: ), wat Biobizz Light Mix en Biobizz grow en bloom voeding.

 

Aangezien ultieme beginer wilde ik maar beginnen met 3 plantjes, want tja, als ik het verneuk dan heb ik nog altijd een tweede ronde met nieuwe kansen :P

 

Ik hou een album bij op http://imgur.com/a/ykOfM als iemand liever alle plaatjes op een pagina heeft.

 

Het begon allemaal op 4 Mei met de paper towels.

 

Xh7jRlR.jpg

 

Natuurlijk zou ik gewoon een zaadje in de grond kunnen stoppen, maar deze methode zou zekerder zijn, dus we gebruiken em.

 

Na 2 dagen mooie worteltjes, tijd voor de aarde!

 

ZtyUG2t.jpg

 

En hoppa, eventjes voor het raam, wat achteraf gezien misschien niet zo handig was, de plantjes strekten nogal en de zon kwam nooit 'echt' binnen, vooral omgevingslicht dus.

 

Z7pUZak.jpg

 

Al na een enkele dag kwam deze dame hallo zeggen (07-05-2017), de andere 2 bleven nog iets achter.

 

qW0ma3T.jpg

 

Maar de dag daarop, alle 3 in leven!

 

nQEUtFY.jpg

D6g0a5k.jpg

VEz2oQZ.jpg

 

Achter zon raam is het toch niet helemaal donker, maar ze begonnen vrij snel te strekken, dit is de status op dag 2:

 

SDTqsHa.jpg

 

Dag 3 leek het allemaal wat droog, dus ging is er eventjes met de plantenspuit boven nevelen, achteraf gezien niet nodig geweest, maar destijds leek het een goed idee :innocent:

 

55hQrxv.jpg

 

Op dit punt vond ik het licht binnen maar wat magertjes, en gingen de plantjes overdag naar buiten, het vliesje bleef nog even aan het blad hangen. (11-05)

 

cDwZRo9.jpg

 

Kwamen ook de extra blaadjes een beetje door, vanaf hier stonden ze permanent buiten, met een halve frisdrankfles als improvisatie-kas en paraplu :whistle: (13-05)

 

OYFm7uw.jpg

 

Oeps, dacht dat het de hele dag droog zou blijven, dus plantje stond lekker in een briesje zonder bescherming, ging het toch weer regenen :thumbsdown: maar het plantje leek sterker dan ik had verwacht. (14-05)

 

KnsZxfD.jpg

 

Tijdens zonnetje ziet het er allemaal toch netjes uit! (15-05)

 

fNI7tVj.jpg

 

Sterker nog, met zo nu en dan een buitje, groeien ze nog redelijk lekker (16-05) :|

 

UM3q43i.jpg

 

Ha, een protector, bescherming van het plantje! een klein spinnetje lijkt zich gesettled te hebben bij een lobblaadje (18-05)

 

ympnJlh.jpg

 

Grootste plantje begint aan de eerste 3-vingerige blaadjes (19-05)

 

FnlMJHz.jpg

 

En toch ook wat maffe dingen, dit plantje begint aan een... 2 vingerig blad? :wtf2: Ik heb geen idee hoe wat of waarom, de planten staan 's ochtens op mijn achterbalkon, waar zon is tot 13:30, waarna ik ze op mn voorbalkon gooi, waar zon is van 13:30 tot 20:00

 

Eu6THws.jpg

 

Ze groeien verder wel lekker, lijkt alleen dat ik een paar beestjes heb gevonden die de plantjes ook wel erg interessant vinden, kleine zwarte vliegjes die tussen de okseltjes gaan zitten, lijkt net alsof ze dood zijn, ze bewegen niet. (21-05)

 

vB1qbCo.jpg

 

Plantje met een 2-vingerig blad is nu een plantje met... 2 2-vingerige bladen o.o, is dit iets wat ik fout doe? ik snap niet helemaal hoe dit komt. Ook begonnen met 1ml/l bio-grow toe te voegen bij het wateren (21-05)

 

Vrd1WqU.jpg

 

Groeien nu overal veel vertakkingen uit, plantjes worden nog niet zo groot, en ik blijf maar vliegjes er vanaf pulken :/ (22-05)

 

G2EVXFN.jpg

 

Grote plantje doet het erg mooi, begint lekker in de breedte te groeien en flink wat te vertakken (24-05)

 

TSaATt3.jpg

 

Kleinste plantje heeft nu een extra 1 vingerig blad met een extra 2 vingerige, op dit punt zal ik me er maar geen zorgen meer over maken, de plant lijkt het verder goed te doen

 

1R1sGTd.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met je kweekje. Ik wil zelf ook auto white widows nemen, dus hou dit topic in de gaten. :)

Gigian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie foto's, ik vind je plantjes er prima gezond bij staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice

 

Ik ben ook auto's aan het growen. Staan nu nog binnen maar ben wel van pan om ze gauw buiten te zetten.

Ik hou het topic in de gaten.

 

Groetjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag fotootjes van boven, om de rare bladen toch even te kunnen highlighten, heeft iemand enig idee waarom een plant dit zo zou doen?

Mijn initiele zoektocht kwam uit op extreme lichtstress, maar volgens mij zouden ze dan alle 3 dezelfde soort blaadjes maken, en evt een stuk kleiner blijven?

Vind het maar een raar gezicht.

 

Ik vond een aantal keer wat doorzichtige beestjes op de bladen, dus heb gister en vandaag even met een knoflookaftreksel plus een druppeltje zeep gespoten, geen beestjes meer gezien sindsdien.

 

De Grootste van de 3, met normale 3 vingerige bladen

f1xqUmR.jpg

 

De middelste, een plant zonder balans, maar toch weer symmetrie :whistle:

OuT5nI1.jpg

 

En het kleintje, met maar 1 maf zijblaadje, die toch weer wat harder aan het groeien lijkt

BT0IlE9.jpg

Edited by Bringdown

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het meevallen hoe erg ze gestrekt zijn, die van mij waren erger gestrekt, heb ze nu ongeveer 5cm dieper in de grond gezet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vond vanmiddag weer een vliegje zitten op de plek waar nieuwe blaad/takjes vormen, het lijkt me te klein voor een varenrouwmug, dit beestje is nog geen halve milimeter groot. Iemand een idee wat het is?

 

7WOoLeF.jpg

zhypTCz.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou met neemolie kunnen sproeien, insectenwerend, en ook wat gele vliegenvallen ophangen.

Hier een diy versie:

Of gewoon een pakje kopen, zijn niet duur.

 

Je zou met neemolie kunnen sproeien, insectenwerend, en ook wat gele vliegenvallen ophangen.

Hier een diy versie:

Of gewoon een pakje kopen, zijn niet duur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 19: Voedingsdag! Theelepeltje Biobizz BioGrow in een 1.5l gieter, verdeeld over de 3 plantjes.

 

Dames hebben het prima naar hun zin met dit weertje.

 

d5SmV13.jpg

 

8oKiJXL.jpg

 

HVxAb2p.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maf, het plantje met de 2 2-vingerige blaadjes is nu een 4 vingerig blad aan het aanmaken :huh:

 

Kleur lijkt een beetje anders dan de andere planten, zou dit bijtrekken of heeft dit een betekenis?

 

6abXHZu.jpg

 

Onder het initiele bladerdek is een ook een hoop aan de gang :showoff:

 

w6BLwPa.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 21, ik dacht dat deze autoflower 3 weekjes zou groeien en dan de bloei inschieten, maar stiekem hoop ik toch dat er nog een weekje groei aan zit te komen, hoop horizontale groei, maar ze schieten niet echt de lucht in. Bladkleurtjes trekken wel weer mooi bij :showoff:

 

rMmAO2K.jpg

 

pQxpa7P.jpg

 

rBpMy2h.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er erg mooi uit!

 

Dag 21, ik dacht dat deze autoflower 3 weekjes zou groeien en dan de bloei inschieten

Worden echt nog wel groter!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals pietjewietje zegt die worden nog wel wat groter denk ik.

Neem maar eens een kijkje bij mn verslag de ak auto van spliff seeds. Die zijn al lang de groeitijd op t kaartje van spliff gepasseerd😉

Eentje is al verder met bloeien dan de rest en eentje loopt zwaar achter maar maakt een inhaalslag.

Je plantjes zien er gewoon goed uit, beestjes heb ik er ook weleens op en een raar blad nahjah die heb ik zo nu en dan ook weleens gespot. Niks om je druk over te maken.

Hou ze groen,

Blessss!✌🏻

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee precies, na een paar knoflookbadjes maak ik me over beestjes ook geen zorgen meer, ze blijven lekker weg.

Ook blij dat er nog wel wat meer groei inzit, ik gok dat straks al die extra vertakkingen en bladeren mooi groot zijn de plant een ton aan energy krijgt en nog wel even de lucht inschiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee precies, na een paar knoflookbadjes maak ik me over beestjes ook geen zorgen meer, ze blijven lekker weg.

Ook blij dat er nog wel wat meer groei inzit, ik gok dat straks al die extra vertakkingen en bladeren mooi groot zijn de plant een ton aan energy krijgt en nog wel even de lucht inschiet.

 

Dat gok je denk ik heel goed.

Kan heel hard gaan ineens, hoe meer zonnepanelen hoe beter!

Vind de bouw van je plantjes mooi man, ben benieuwd.

Ik volg!

Bless!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, dit weer maakt mij compleet dood, maar de dames lijken het wel mooi te vinden, nog niet veel verticale groei, maar de zonnepaneeltjes schieten omhoog :showoff:

 

Dag 22

 

Oc5PK8I.jpg

 

iCwkJch.jpg

 

QDHaasd.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was nog enigsinds bezorgd met die storm die toch ff overkwam vannacht, maar dames hebben het allemaal prima getrotseerd!

 

Dag 23, toch duidelijke volgorde van groot naar klein

 

CqZPUj9.jpg

 

OsakPM2.jpg

 

HiUOFEU.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 24, de grote dame is nog lekker aan het uitbossen, de twee kleinere dames laten al voorbloei zien :jump:

CS2I6qn.jpg

 

YoEc0l1.jpg

 

qaXgRf3.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze schieten nog niet echt hard de lucht in zoals verwacht, maar de voorbloei bij de 2 kleine plantjes is wel zeker, de grotere dame zal ook niet lang achterblijven denk ik :showoff:

 

HcHxs7n.jpg

6wY0qx3.jpg

YAaoQ1T.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grote dame vandaag ook al in voorbloei, en volgens mij komt het verticale er nu ook in :showoff:

 

oKaL8Cw.jpg

cjhCKtP.jpg

NNiwJRE.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien niet heel onverwachts, toch volgens het boekje.

Morgen zijn ze precies 4 weken oud, en volgens mij bereiden de dames zich al voor op witte pruikjes.

Groeien ze in de bloei ook nog verder door? Vind ze nog redelijk klein namelijk.

 

RGXbV5T.jpg

ollLM6v.jpg

MoRVHg9.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien niet heel onverwachts, toch volgens het boekje.

Morgen zijn ze precies 4 weken oud, en volgens mij bereiden de dames zich al voor op witte pruikjes.

Groeien ze in de bloei ook nog verder door? Vind ze nog redelijk klein namelijk.

 

 

 

Die groeien nog wel een paar weken door neem ik aan, deden de mijne ook toen de voorbloei erin kwam.

En toen ging t bij 2 planten hard, die zijn nu ong tdubbele van waneer de voorbloei zich liet zien.

Ze staan er mooi bij!

Blessss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...