Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hallo beste medekwekers,

 

Mijn Hollands Hope plantjes hebben alle 5 hangende takjes, ze zijn nu bijna 7 weken. Ze staan buiten in potjes en hebben sinds zonsopkomst tot een uur of 2 volle zon. Ik geef ze niet teveel water, en ook niet te weinig. De takjes en blaadjes zijn niet slap maar ze hangen gewoon. Verder zijn de plantjes helemaal gezond. Dus wie weet wat dit is?

 

gallery_47136_19412_1569822.jpeg

 

alvast thanks iedereen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hier ook last van, ik houd je op de hoogte als ik een oplossing heb gevonden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noet teveel maar ook niet te weinig water.. hoeveel water geef je dan ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noet teveel maar ook niet te weinig water.. hoeveel water geef je dan ?

 

Genoeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel te kleine potjes.

Te veel schommelingen in de vochtigheid van de grond,

en in de temperatuur ervan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel te kleine potjes.

Te veel schommelingen in de vochtigheid van de grond,

en in de temperatuur ervan.

 

Hmm dat zou kunnen ben van plan ze binnenkort in de volle grond te zetten. door de kleine potjes is er groter verschil van vocht. Ze staan snachts ook buiten en dan is het 9 graden en tussen 9 en 24 zit een groot verschil hmmmm thanks voor de tip.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Hmm dat zou kunnen...

 

 

Nee, dat is zo.

En de pot zit was ook overvol met wortels.

Ze stagneren nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb 1 nu een half uurtje geleden in de tuin gezet. Voor de anderen nog ff plek maken.

 

Regenwater naast de reguliere waterbeurten?

 

Als het ging regenen gaf ik ze geen extra water meer, soms sloeg ik dan zelfs even een dagje over, wat wel weer die vocht schommeling veroorzaakte...

 

 

Hmm dat zou kunnen...

 

 

Nee, dat is zo.

En de pot zit was ook overvol met wortels.

Ze stagneren nu.

 

Het viel me mee hoeveel wortel erin zat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duidelijk toch niet genoeg ..genoeg zou 3 a 4 keer per dag zijn.. aangezien dat niet haalbaar zou zijn. is een grotere waterbuffer nodig .. daarnaast zou k zeker eens gaan nadenken over toppen. En waarom is die onderkant zo kaal ben je al aan t dieven geweest of is de zaailing zo gestrekt ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duidelijk toch niet genoeg ..genoeg zou 3 a 4 keer per dag zijn.. aangezien dat niet haalbaar zou zijn. is een grotere waterbuffer nodig .. daarnaast zou k zeker eens gaan nadenken over toppen. En waarom is die onderkant zo kaal ben je al aan t dieven geweest of is de zaailing zo gestrekt ?

 

het is gestrekt en geloof me ze krijgen meer dan genoeg water, heb een ph waarde meter die ook het vocht meet en die zegt dat alles prima is. de takjes zijn ook niet slap maar ze hangen alleen dus aan water ligt het echt niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die ene die ik in de tuin heb gezet hangt veel minder! Thanks voor de tips iedereen, ik ga de rest ook in de tuin zetten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...