Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Hobbert

Wietolie 2X Trekken Om Thc Gehalte Lager Te Maken

Recommended Posts

Goeiemorgen kwekerts,

 

In mijn vorige topic kon je lezen hoe mijn vriendin te heftig reageerde op de wietolie, en hierdoor was ik op zoek naar een manier om de olie minder heftig te maken.

 

Na wat geëxperimenteerd te hebben met verschillende soortjes en manieren kwam ik op het volgende idee

 

Ik laat tegenwoordig het knipafval en kleine topjes goed drogen, en doe ze dan in een glazen pot in de vriezer. De alcohol gaat ook in de vriezer.

Nadat alles daar een nachtje heeft gestaan giet ik in de glazen pot de alcohol, en laat deze 30 seconden trekken alvorens ik de alcohol eruit zeef.

Vervolgens gooi ik nieuwe alcohol in de pot, en laat het dan een paar dagen trekken.

 

Door de eerste spoeling is het grootste deel van de thc opgenomen, en is je olie minder psychoactief.

Overigens maak ik van de eerste spoeling ook olie, maar dat is echt pure thc en ga je dus van achteruit lopen. Deze olie is amberkleurig ipv groen/zwart. Ik weet niet of deze olie veel medicinale voordelen heeft, maar ik slaap er prima op 😜

Mochten er nog keer mensen zijn die niet zo goed tegen de thc kunnen is dit wellicht een optie.

 

Mochten er mensen zijn die deze manier juist afraden om wat voor reden dan ook, dan hoor ik het natuurlijk ook graag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom niet de olie tot een andere ratio aanlengen of mengen met een 2e olie die veel minder hoog in de THC zit (ander soortje, hash erbij)?

 

Wat je nu doet is de 2e batch van de olie een ?? status geven.

Wat zit er nog in en hoe dat inzetbaar is tov de 'complete olie' en uiteindelijk de werking is proefondervindelijk en weeg je af aan stonedheid

Heb je die olie waar ze high van werd al eens aangelengd tot zeg x15 of x20?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij aanlengen verandert er niks aan de werking alleen aan de dosering.

Dosering kan nu wel veel te veel zijn voor je vriendin en dan haal je niet het gewenste effect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Quote: Door de eerste spoeling is het grootste deel van de thc opgenomen, en is je olie minder psychoactief (????)

 

Wat je hier beweerd klopt niet, zolang je wiet niet decarboxyleerd is de THC-A (de zure vorm en niet psychoactief) niet omgezet naar THC. Dus of de wiet eerst in de oven om te decarboxyleren (minder nauwkeurig)of na het uitdampen de temperatuur verhogen tot 105/110 graden en wachten totdat de olie helemaal glad is en geen belletjes meer produceert (dit is de meest betrouwbare manier om te zien of het decarboxylatie proces is voltooid) Ik heb even een artikel over decarboxylatie toegevoegd want aan decarboxylatie zitten wat haken en ogen.klik, daarna is je olie klaar. Je moet niet vergeten dat wietolie een zeer sterk concentraat is wat door velen zwaar wordt onderschat, maar daar is je vriendin al op een onaangename manier achter gekomen heb ik begrepen.

 

Wat lostchild al aangeeft kun je bijvoorbeeld de olie 10 x verdunnen (1ml wietolie op 9ml draagolie) je hebt dan simpelweg meer druppels nodig om tot hetzelfde effect te komen van de 5 x verdunde olie, dan staan 6 druppels van een 10x verdunning gelijk aan 3 druppels van een 5 x verdunning.

 

Dat je olie bij de 2de spoeling donkerder wordt komt simpelweg doordat er meer plantaardig materiaal (chlorofyl) oplost in de alcohol door de langere tijd dat de alcohol krijgt om zijn werk te doen. Omdat je niet alleen de cannabinoiden oplost maar ook andere bestanddelen wordt de concentratie cannabinoiden wel lager. Op internet zijn vele "how to" video's te zien. Succes met het maken van de volgende batch!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Lostchild, ik heb idd na jouw aanraden andere soortjes geprobeerd, maar echter bij iedere olie word ze stoned voordat het helpt tegen de migraine. Ik heb de olie idd 20x verdund, zodat ze kleinere doseringen kon proberen. Ze is overigens wel wat beter gewend nu, en ervaart het s'avonds stoned zijn minder als onprettig als eerder maar voor overdag is het geen oplossing.

Kan jij me bevestigen dat de alcohol die maar 30 seconden in contact is met de topjes enkel thc-a opneemt?

 

 

Plantformer, theoretisch klopt je verhaal helemaal. Echter ook na koud uitdampen heb ik nog een olie staan waar je gewoon knetter knetter stoned van word. Ik snap de theorie, en volgens de theorie heb je helemaal gelijk, maar in de praktijk blijkt het iets anders te gaan

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

de cannabinoiden zitten allen binnenin de trichoom

die kun je dus niet scheiden in thca en andere stoffen.

het is thca omdat het nog niet verhit is en dus een zure vorm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@unlimited

werking veranderd niet?

je wordt dus net zo knetter van x5 als van x20 olie?

effect is voor een migraine patient, we hoeven geen kanker proberen te killen met 1gr pdg :search:

 

@hobbert

ik kan je helaas niks bevestigen, ik aap na wat olie betreft

zelf slechte ervaring met kortgetrokken, zelfs x10 aangelengd nog high as fuck waar ik niet van hou

 

Weetje legt het gelukkig al uit, die weet er veel meer van :icecream:

 

dat ze begint te wennen aan de olie helpt en dat ze overdag het nog niet kan hebben kan zomaar gezien de klachten die ze heeft

overdag is de hele dag allerlei impulsen bombardement en als je dan onder invloed bent komt dat soms keihard binnen (licht en geluid ben je gevoeliger voor indien onder de invloed van cannabis) en maakt het een heel gedoe

misschien dat ze net zoals ik van wel meer mensen meekrijg misschien beter in de ochtend een stukje spacecake kan nemen of, als je niet auto moet rijden of machines besturen, een beetje tinctuur in de yoghurt of kopje koffie/thee?

 

Blowsterke heeft topic op WF over tinctuur :search:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild

Nee de werking verandert niet.

Het veranderen van de dosering verandert alleen het effect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was effect niet ooit een synoniem van (uit) werking en betekenen ze feitelijk hetzelfde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Unlimitedhold : Beetje warrig klink je gozert,je zegt 2x hetzelfde en beweert het tegenovergestelde van wat je zegt :lol:

 

 

@ LC : Yup.......hij is wel stoned denk ik :likken:

 

 

 

 

Gewoon doen wat Plantformer zegt,daar win je het meest mee.

Zo maak ik ook THC/CBD olie,en verdun het tot een 10x oplossing.

 

Dan kun je jezelf er geen buil aan vallen,en lekker met de voetjes omhoog genieten van het uitwerkende inwerkings effect :lol:

 

 

Jah Bless!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...