Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Fockit

Wanneer Verpotten ?

Recommended Posts

Mijn power flowers zijn in 2L potten gezaaid. Hoe lang zouden ze daarin vooruit moeten kunnen / wat is het optimale moment van verpotten naar de 37L eindpot ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natuurlijk. Ik begrijp dat ik dat kan zien tegen de tijd dat het zover is. Ik had gehoopt op een globale schatting van hoe lang dat gemiddeld ongeveer duurt, zodat ik het einde van het buitenseizoen kan plannen (wat ga ik nu nog wel of niet ontkiemen).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het aantal weken verschilt per plant. Het beste is inderdaad kijken of de pot goed doorgeworteld is. Daarnaast zou je kunnen kijken naar de hoogte.

 

Ik heb gisteren cherry tomaatplantjes overgepot. Die stonden in een 1 liter pot en die zijn daarin 40 cm geworden.

Ik schat - rekeninghoudende met het verschil in volume - dat jouw planten in een 2 liter pot tussen de 40 en de 60 cm kan worden.

 

Ik heb vorig jaar de hoogte van de planten iedere dag gemeten. Ze groeide ongeveer 2 cm per dag. Zodra de groei minder werd, had ik ze overgepot, en groeide ze - na een paar dagen stress - weer met 2 cm.

In het begin zullen ze overigens geen 2 cm groeien, eerder een halve of een cm per dag.

 

Ik schat dat het nog wel 6 tot 8 weken kan duren voordat jouw potten van 2 liter goed doorgeworteld zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx Hazing. Mooi, dan kan ik nu nog een setje van 5 ontkiemen. 10 weken moeten ze het dan uithouden in 2L voordat ik mijn autoflowers geoogst heb en er weer plaats is in mijn kingsize potten. Als ik het goed begrijp is dat op het randje, maar zou het net moeten kunnen. Of ik nu 2 weken wacht en dan pas ontkiem of nu ontkiem en de plant mogelijk enige groeivertraging oploopt omdat hij 1 of 2 weken langer in een 2L pot staat...ik denk dat het laatste me de grotere plant oplevert, toch ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Optimaal is het natuurlijk niet.

Stel dat je na 6 weken al moet overpotten, wat dan? Ik zou hem dan niet 4 weken in die pot laten staan.

Het blijft lastig inschatten hoe snel die power flowers groeien. Ik ken ze niet.

Ik zou een reserveplan hanteren. Als overpotten echt nodig is, bijvoorbeeld na 5-6 weken, pot ze dan over in een tussenpot van 5 liter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mocht het nodig zijn, dan kunnen ze via een 10L emmer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zucht,.... 2L potten en dan vragen te warm?

 

Stop alles in een topic Chaootje.

 

Ja, laten we alles in 1 topic doen, lol, hoezo chaos, wie is hier de chaoot ? (Ik niet, ik ben autist ;))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...