Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Robindr

Vakantie... Ga Ik Wel Op Tijd Kunnen Oogsten/drogen?

Recommended Posts

Zoals sommigen misschien al hebben gelezen in andere subfora doe ik momenteel mijn eerste kweek.

Ik ben een volledige newbie en omdat het dan wat vaker dreigt mis te lopen wou ik een aantal plantjes opkweken om hopelijk toch tot 1 oogst te komen. :)

 

Momenteel loopt alles goed maar vroeg me af of ik alles wel op tijd geoogst en gedroogd krijg tegen de tijd dat ik op vakantie vertrek.

 

Dit zijn de plantjes die ik opkweek:

- Bubba Kush Auto (Dinafem) (x1) (ontkiemd rond 1 mei)

- Dutch Automatic (Spliff Seeds) (x4) (ontkiemd rond 7 mei)

- Little Dipper (Kiwi Seeds) x1 (ontkiemd rond 12mei)

 

(Zoals jullie zien zijn het allemaal autoflowers.)

De plantjes staan momenteel nog in de serre, maar binnen een week (of 2) zullen ze in een pot in de buitenlucht komen te staan.

 

Ik heb de website van de leveranciers al eens nagekeken op groei/bloeitijden, maar ik las dat die vaak iets te optimistisch zijn en ik kom er ook niet altijd aan uit of ze nu oogst dan wel bloeiperiode bedoelen in hun omschrijving.

 

Daarom roep ik jullie hulp en ervaring in.

 

Krijg ik de planten geoogst en gedroogd tegen 18 augustus? Ik ben pas terug op 4 september.

't Zou zonde zijn als het niet lukt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alweer?

 

Waarom vraag je dat niet aan dynafem of spliff seeds?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja ... niet op vakantie gaan..of niet kweken... in theorie zou t kunnen maarja auto s geen idee heb r geen ervaring mee heb wel eens gehoord dat t nogal kan verschillen voordat ze klaar zijn.. zelf plan k t gewoon altijd en zorg k dat t optijd klaar is maarja met gewoon zaad kan k zelf beslissen wanneer de klok omgaat

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die van 1 mei gaat nog wel lukken, die van 7 mei wordt al precair. Hopen dat het een snelle pheno is. Die van 12 mei gaat sowieso lastig worden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alweer?

 

Waarom vraag je dat niet aan dynafem of spliff seeds?

 

Waarschijnlijk heeft u beide berichten (alweer?) niet goed gelezen mijn waarde Fool....

U had anders gezien dat het

1. Niet om dezelfde planten gaat en

2. niet om dezelfde periode van opkweken

 

En om op uw 2de vraag te antwoorden:

"Omdat dit een forum is waar ik vermoed dat er mensen met ervaring rondbrowsen. De mening van die ervaringsdeskundigen (zo leren mij m'n opzoekingen op het net gedurende de laatste 3-4 weken) is vaak belangrijker dan wat er op de website van de producent te lezen valt.

 

Ik zit hier nog niet lang op dit forum, maar ik heb wel al gemerkt dat jouw opmerkingen vaak niet-constructief, arrogant en hautain zijn. Ik zal daar rekening mee houden. U mag dat ook doen...

 

On topic dan:

Bedankt CaveDave voor het antwoord.

 

Vanop de website: https://www.kiwiseeds.com/kiwiseeds/kiwiseeds-little-dipper-af-34604.html

 

- Kiwiseeds - Little Dipper AF is an auto flower type that flowers immediately after germination."

- 9 weeks flowering from germination to harvest.

 

Dat zou dus _in theorie_ half juli zijn. Met een grote korrel zout genomen zou dat dus dus misschien 12 weken zijn. Laat ons zeggen dat ik dan tegen ongeveer 5 augustus kan oogsten. Of zie ik dat totaal verkeerd en maak ik ergens een denkfout?

 

Tsja ... niet op vakantie gaan..of niet kweken...

 

Great idea! (U vergeeft me vast mijn ironie... :whistle: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb tot nu toe alleen maar AF gekweekt en ik ga altijd uit van de maximale bloeitijd, Volgens de breeders heb je een aantal snelle soortjes staan maar zij zullen eerder geneigd zijn hun snelste pheno te vermelden. Als het inderdaad van die snelle soortjes zijn maak je dus nog een kans om alles te kunnen oogsten. (je kan zelf rekenen toch?) Of je het dan allemaal nog gedroogd krijgt is een andere vraag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ervaring is bij wiet kweken belangrijker dan rekenen heb ik zo de indruk Dave.

 

Anyway, ik heb een droogtent gekocht met afzuiging en koolstoffilter voor het drogen.

 

Raakt het niet op tijd gedroogd zal het dus wat langer in de droogtent moeten blijven. Curen zal sowieso moeilijk zijn, maar ik ben van plan om er tinctuur van te maken, dus wie weet is dat minder belangrijk. Ik zie wel...

 

Bedankt CaveDave en de anderen die me de voorbije dagen raad hebben willen geven. Wordt geapprecieerd.

 

Andere vragen stel ik niet meer op dit forum. Ik heb de indruk dat newbievragen hier door sommigen niet echt geapprecieerd worden aan de sarcastische kinderlijke manier waarop soms wordt geantwoord. Het zij zo.

Maar misschien is dat ook maar een indruk en ligt het aan mezelf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach Robindr, het gaat er toch om dat je antwoorden op je vragen krijgt......Ik help graag beginnende kwekers omdat ik die hulp in het begin ook hard nodig had. Sterker nog... ik hang nog steeds aan de lippen van de ervaren growers om mijn kweekjes zo goed mogelijk door te komen..... Er zijn hier genoeg mensen die je willen helpen en de rest negeer je toch gewoon? Je kunt er je druk om maken maar dat is verspilde energie......En soms kan ik me de reacties van anderen wel voorstellen omdat het de zoveelste keer is dat de vraag voorbijkomt terwijl de antwoorden vaak al op het forum te vinden zijn.

 

Succes met je kweekje in ieder geval........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...